08.09.2012 B1 examen essen

VÄLKOMMEN TILL ALMANCAX FORUM. DU FINNER ALL INFORMATION DU SÖKER OM TYSKLAND OCH DET TYSKA SPRÅKET I VÅRA FORUM.
    min paradis
    deltagare

    Min fru tog B1-provet igår och hon sa att det var lätt. Jag hoppas att hon klarar sig. Vet någon när resultatet kommer att meddelas?

    reyyan till
    deltagare

    Resultatet av B1-examen kommer om ungefär en månad.

    dejavuxnumx
    deltagare

    Hej min himmel... Får jag veta vilken språkkurs din fru studerade i Essen och tog provet?

    min paradis
    deltagare

    Hej min himmel... Får jag veta vilken språkkurs din fru studerade i Essen och tog provet?

    in inlingua

    lord_xnumx
    deltagare

    Hej vänner, genom att lägga till bokstaven d i slutet av verben som "verbeiben" i infinitiv verb verb e zB, tillståndet att vara någonstans, Ich möchte diese Nacht bei meiner Tante verbleiben turkiska, gav vi betydelsen av att stanna till verb "att stanna" som verbeibend genom att lägga till bokstaven d i slutet av verben som "Jag vill bo hos min faster i natt" zB ,,Verbeibende Zeit'' återstående tid, vad heter denna regel på tyska, Jag väntar på kommentarer från vänner som hjälper, med vänliga hälsningar Mit freundlichen Grüßen – MED HÄLSNINGAR [plural i Mit freudlichem gruß-hälsningar) Må även bröderna som förbereder sig för A1 ha det bra]

Visar 4 svar - 1 till 4 (4 totalt)
  • För att svara på detta ämne måste du vara inloggad.