A1 familjeåterförenings EXAM??????

VÄLKOMMEN TILL ALMANCAX FORUM. DU FINNER ALL INFORMATION DU SÖKER OM TYSKLAND OCH DET TYSKA SPRÅKET I VÅRA FORUM.
    hcrsvml
    deltagare

    VÄNNER, HAR NI ETT NYTT TENTA IGEN, JAG VILL GER ER INFORMATION OM VAD HÄNDE I BREV OCH KORT. TSKRLR.

    fuk_xnumx
    deltagare

    min vän, hitta de gamla bokstäverna i bokstäverna, de finns på webbplatsen, arbeta för dem, de är alla lika utan att ändra

    min paradis
    deltagare

    min vän, hitta de gamla bokstäverna i bokstäverna, de finns på webbplatsen, arbeta för dem, de är alla lika utan att ändra

    Är det de på denna sida eller de på Goethes sida?

    fuk_xnumx
    deltagare

    det spelar ingen roll att det räcker att granska alla brev som kommer ut på samma sätt som de som kommer ut här, åtminstone 2 eller 3 gånger, i alla fall, det finns inga 30 brev att samla in, det är lätt att granska dem totalt , det är lätt att granska alla hemma. viktigt

    min paradis
    deltagare

    det spelar ingen roll att det räcker att granska alla brev som kommer ut på samma sätt som de som kommer ut här, åtminstone 2 eller 3 gånger, i alla fall, det finns inga 30 brev att samla in, det är lätt att granska dem totalt , det är lätt att granska alla hemma. viktigt

    du har fel, du har 25 poäng för varje avsnitt

    fuk_xnumx
    deltagare

    Jag har inte fel, bokstaven är 10 poäng, vad är avsnittet där ditt brev är, är det inte schreiben, det finns inte en enda bokstav i det, det finns andra ämnen du behöver skriva, jag sa inte avsnittet , men läs den också bra eftersom den är 10 poäng.

    du har fel, du har 25 poäng för varje avsnitt

    netalman genom
    deltagare

    Hej!

    tyvärr har du fel. Sektionen Schreiben (Writing) består av 25 poäng och består av att skriva brev och fylla i formulär.
    Bokstav för bokstav totalt 17 poäng. Det är skrivet enligt instruktionerna de ger. Titeln och avskedet får 1 poäng vardera, antalet direktiv i mitten delas med 15. I formuläret ges 8 poäng och en text. Enligt den informationen ställs 5 frågor. 1,66 poäng vardera.

    fuk_xnumx
    deltagare

    Jag ville säga baspunkterna, varje sektion är 15 punkter i baspunkterna, och 10 punkter i bokstaven, jag menar det förstås, då multipliceras det med 1,66, sedan avrundas de och rätas ut, faktiskt samma språk som vi tala..

    netalman genom
    deltagare

    Jag är ledsen att jag måste skriva igen, men den så kallade baspoängen är något annat. Men i det här provet finns det 15 frågor i avsnittet Läsa och lyssna, inte 15 baspoäng, och värdet på var och en är 1,66 poäng. alltså totalt 25 poäng.

    I skrivdelen är bokstaven 17 poäng, formuläret består av 5 frågor så det är 5 x 1,66: 8 poäng.

    I tal däremot är värdet av frågor och svar mycket olika varandra. Faktum är att den verbala kommentaren är för lång och detaljerad för att jag ska kunna förklara det nu. Kortfattat: Fråge- och begäranmeningar är nästan dubbelt så långa som svarsmeningarna, och medan de gör anteckningar har instruktörerna 3 betygssystem och de antecknar därefter. Graden av förståelighet av elevens svar, meningsbildning, långa eller korta svar osv. betyg enligt vissa kriterier som t.ex Så det finns helmärken, halvmärken och nollor. Men när du säger fullt betyg, halvt betyg, får du hela betyget eller hälften av värdet av den meningen. Han kunde till exempel inte ställa 3-punktsfrågan helt, som om han skulle få hälften av den.

    min paradis
    deltagare

    Jag är ledsen att jag måste skriva igen, men den så kallade baspoängen är något annat. Men i det här provet finns det 15 frågor i avsnittet Läsa och lyssna, inte 15 baspoäng, och värdet på var och en är 1,66 poäng. alltså totalt 25 poäng.

    I skrivdelen är bokstaven 17 poäng, formuläret består av 5 frågor så det är 5 x 1,66: 8 poäng.

    I tal däremot är värdet av frågor och svar mycket olika varandra. Faktum är att den verbala kommentaren är för lång och detaljerad för att jag ska kunna förklara det nu. Kortfattat: Fråge- och begäranmeningar är nästan dubbelt så långa som svarsmeningarna, och medan de gör anteckningar har instruktörerna 3 betygssystem och de antecknar därefter. Graden av förståelighet av elevens svar, meningsbildning, långa eller korta svar osv. betyg enligt vissa kriterier som t.ex Så det finns helmärken, halvmärken och nollor. Men när du säger fullt betyg, halvt betyg, får du hela betyget eller hälften av värdet av den meningen. Han kunde till exempel inte ställa 3-punktsfrågan helt, som om han skulle få hälften av den.

    Så, tittar de på brevet för att se om det är fel i skrivningen, så går det att få poäng av det, eller tittar de bara på det för att förstås?

    netalman genom
    deltagare

    hello,

    Hur ska de veta att du förstår, om du inte skriver rätt svar???:)

    Du måste skriva ett svar enligt anvisningarna i brevet. Låt oss säga att du gjorde ett misstag, ditt betyg sjunker därefter.

    Varför säger jag detta? Ibland säger uppgiften som ges i brevet, "Du ska ha en fest, bjud in dina vänner", men vissa människor förstår detta som "din vän ska ha en fest" och skriver ett perfekt brev, det finns inga grammatiska fel eller ord, men betyget han får är -0-. Eftersom han inte följde instruktionerna i brevet. Men i verkligheten, om du förstår bokstaven som ges men stavar ordet fel eller har liknande mindre fel, så drar de av ditt betyg i enlighet med det, de raderar inte alla.

    min paradis
    deltagare

    hello,

    Hur ska de veta att du förstår, om du inte skriver rätt svar???:)

    Du måste skriva ett svar enligt anvisningarna i brevet. Låt oss säga att du gjorde ett misstag, ditt betyg sjunker därefter.

    Varför säger jag detta? Ibland säger uppgiften som ges i brevet, "Du ska ha en fest, bjud in dina vänner", men vissa människor förstår detta som "din vän ska ha en fest" och skriver ett perfekt brev, det finns inga grammatiska fel eller ord, men betyget han får är -0-. Eftersom han inte följde instruktionerna i brevet. Men i verkligheten, om du förstår bokstaven som ges men stavar ordet fel eller har liknande mindre fel, så drar de av ditt betyg i enlighet med det, de raderar inte alla.

    Jag frågade inte i den meningen, till exempel att skriva libe istället för liebe, att skriva halo istället för hallo, jag frågade om två bokstäver glöms bort när sådana två bokstäver glöms bort, det är fortfarande tydligt vad du menar med dessa två brev, men jag frågade om de tittar på det där mjukvarufelet, annars gör de förstås anteckningar, det är normalt.

    netalman genom
    deltagare

    ja, de raderar den tyvärr.

    berke0808
    deltagare

    hej vänner, jag gick in den 4 april i Ankara och vann provet. Tentamens poäng är följande; lyssna 25 poäng skriva 25 poäng intervjuskriva 25 poäng skriva är 25 poäng, skriva är 15 poäng, forum är 10 poäng, lyssna och lära 30 poäng frågor i att lyssna, 15 frågor i skrift 15 frågor i att lyssna, XNUMX frågor i skrift, bide dikakt Det du behöver göra är att sätta ordet som kommer ut med temat på bildkorten i en mening, annars accepterar de det inte , de hoppar över det.

Visar 13 svar - 1 till 13 (13 totalt)
  • För att svara på detta ämne måste du vara inloggad.