Ansöker om ett familjeåterföreningsvisum i Tyskland

VÄLKOMMEN TILL ALMANCAX FORUM. DU FINNER ALL INFORMATION DU SÖKER OM TYSKLAND OCH DET TYSKA SPRÅKET I VÅRA FORUM.
    den Mervewehrl
    deltagare

    Hej vänner, jag är ny bland er. Jag har sökt mycket på forumet, men jag kan ha förbisett det. Det var därför jag inte hittade det och bestämde mig för att öppna ett nytt ämne.

    Min fru och jag gifte oss för en månad sedan i Danmark. Min fru är bokstavligen tysk. Jag har ett visum till Tyskland som är giltigt till den 27 oktober, med de sista 90 dagarna kvar från min 10-dagarsrätt.
    Under den här processen forskade vi mycket eftersom min fru sa att jag kunde söka från Tyskland. Jag har tyska på A2-nivå. Jag gick kursen både i Tyskland och Turkiet, men jag har inget goethe-certifikat än. Min tidsgräns är för lång och vi anlitade den friskaste advokaten och pratade med advokaten.

    Advokaten sa till oss att jag kan ansöka om visum från de tyska distriktskontoren. Han sa att vi skulle gå till kommunen och få vårt äktenskap godkänt i Danmark först, och sedan att mitt jobb på distriktskontoret lämnades åt slumpen. För Goethe-certifikatet tittade vi på alla länder, än mindre Turkiet, Tyskland, datumet, det vill säga om jag kan få det innan mitt visum går ut, är det tyvärr omöjligt och det finns inget datum nära november. Eftersom detta intyg var nödvändigt för visumansökan.

    Men efter att ha presenterat handlingarna på distriktsguvernörens kontor sa advokaten att om jag bevisar de kurser jag deltog i, om jag säger att jag kommer att ta Goethe-examen senare, och om jag bevisar att jag kan prata lite så är det kl. initiativet från officeren jag stötte på, att han kan ge mig ett särskilt papper för rätten att stanna (rätten att stanna och vänta i Tyskland i väntan på familjevisumet).

    Kort sagt, när jag ställde samma frågor till visumrådgivaren i Turkiet, sa han att den enda institution som är auktoriserad för detta visum är de tyska konsulaten i Turkiet, och att jag inte kan ansöka från Tyskland. Men den tyska advokaten, som hanterar dessa ärenden, sa motsatsen.

    Jag blev väldigt stressad. Men för säkerhets skull bokade jag tid för en tentamen i Freiburg den 25 oktober. Jag måste återvända senast den 27:e, men vi tänkte att det var en möjlighet att bevisa med mina kurspapper och examensansökningsdokument att jag kanske kommer att ta detta prov från Tyskland om jag ansöker om visum i förväg.

    Är det någon som känner till eller har erfarenhet av denna situation? Jag har huvudvärk, min tid är begränsad. Min fru insisterar på att detta är sant, men jag tror att hon hoppar över delen att jag är turkisk medborgare. Du vet att dessa saker är svåra för oss. Om någon har information om ämnet och vill dela med sig av den skulle jag verkligen uppskatta det. Tack på förhand 

    Nesibe av
    deltagare

    Låt mig säga dig, som din advokat sa, ditt jobb är upp till slumpen. :) Jag är ledsen, men det finns inte så stor möjlighet, även om du får ditt certifikat därifrån måste du återvända till Turkiet och få ditt familjeåterföreningsvisum från Turkiet. Det finns fall som accepteras utan att återvända till Turkiet. Vad jag vet är att en sådan situation kan uppstå utan att återvända till Turkiet, bara när det gäller en asylsökande. Under andra omständigheter återvänder du dock till Turkiet oavsett vad och gör din ansökan till det tyska konsulatet i Turkiet, tyvärr.

    volkanxnumx
    deltagare

    Först och främst hoppas jag att denna resa du har gett dig ut på kommer att avslutas så snart som möjligt och på bästa sätt för dig, min vän.
    En bekant till mig kom från Turkiet på turistvisum. Innan visumet gick ut tog han A1-provet i Tyskland och vann. Sedan gifte de sig med hans fru i kommunen och han fick uppehållstillstånd.Min ödmjuka åsikt är att två saker är oumbärliga för att få uppehållstillstånd på det här sättet.
    1- en fru som kan sitt jobb och inte ger upp inför byråkratin och kommer att söka henne till slutet
    2-att hitta en bra officer som kan ta initiativ
    Vänner som har bott i Tyskland länge kommer att förstå bättre vad jag menar.

    hjärtlösa
    deltagare

    Din fru mår bra. Ett. Om han har ett jobb, han har en bra inkomst VS du har väldigt liten chans, du kan få sessionen i Tyskland, det är upp till officerens gottfinnande. Jag har hört att äktenskapsaffärer i Danmark, som jag kommer att betrakta som officeren, inte kommer att gå in på detaljer särskilt lätt. Officeren är bättre än oss, varför du inte gifte dig i Tyskland osv. De vet, för att inte gå till TR, för att vinna tid för familjeåterförening etc. Jag vill inte göra dig mörk, men var realistisk, har din make ett fast jobb har du 100 chanser på 2%, stressa inte förgäves, ge dig inte pengar till en advokat, det bästa är att återvända till tr, göra familjeåterförening billigare ok mitt ödmjuka råd

    den Mervewehrl
    deltagare

    Kära vänner, tack så mycket för ert intresse och förslag. Jag håller med dig. Jag tror att det är det bästa sättet att ansöka om ett familjevisum utan att slösa tid. Jag tror absolut inte att min vistelsesituation är svår och att de kommer att ta initiativ åt oss när det finns en visumtyp som till exempel familjevisum. Min fru har bra inkomst och jobb, men jag är inte sådan. Dokumenten jag kan visa är begränsade, jag har fortfarande inte ens ett a1-certifikat, och jag tror att det här kommer att vara en dröm. De här sista tio dagarna som är kvar ska vi åka dit och registrera vårt äktenskap hos kommunen. Efteråt dök konsulatvägarna upp för oss. :) Jag kommer att dela utvecklingen med dig. Jag hoppas att jag inte har mycket problem med passkontrollen under mina återstående 10 dagar. :)

    hjärtlösa
    deltagare

    Om jag förstår rätt så kommer jag. Nej, familjeåterföreningsvisum skulle vara ett problem. Jag antar att om du gjorde det så har du fel. Vid familjeåterförening är inkomststatusen för maken i tr inte viktig. Om din makes tillstånd är bra, kör ditt äktenskap till Rathaus medan du är i Tyskland, men det kommer att ta lite tid att återvända till tr. Du kommer tillbaka utan problem, oroa dig inte för det, den viktigaste punkten är att din makes inkomst ska räcka för att försörja dig när du kommer till Tyskland. Jag vet inte vilken stat du befinner dig i, hyrorna varierar beroende på staterna, 1-1500 euro. Jag tror att det räcker som lön.

    yenicerixnumx
    deltagare

    Kära vänner, tack så mycket för ert intresse och förslag. Jag håller med dig. Jag tror att det är det bästa sättet att ansöka om ett familjevisum utan att slösa tid. Jag tror absolut inte att min vistelsesituation är svår och att de kommer att ta initiativ åt oss när det finns en visumtyp som till exempel familjevisum. Min fru har bra inkomst och jobb, men jag är inte sådan. Dokumenten jag kan visa är begränsade, jag har fortfarande inte ens ett a1-certifikat, och jag tror att det här kommer att vara en dröm. De här sista tio dagarna som är kvar ska vi åka dit och registrera vårt äktenskap hos kommunen. Efteråt dök konsulatvägarna upp för oss. :) Jag kommer att dela utvecklingen med dig. Jag hoppas att jag inte har mycket problem med passkontrollen under mina återstående 10 dagar. :)

    vänner har redan gett det nödvändiga svaret, jag vill bara göra några tillägg. Jag hade samma problem för 3 år sedan och vi frågade Rathaus direkt efter att vi gift oss. Vi gifte oss i Tyskland, men de utfärdade inga familjeåterföreningsvisum i Tyskland. De sa att gå tillbaka och ansöka om ett familjeåterföreningsvisum.
    Jag säger skaffa a1-dokumentet utan att slösa tid. De kommer inte att be om ett dokument om din inkomst, de vill bara ha din flickvän i Tyskland, var så säker.

    Jag önskar det bästa.

    den Mervewehrl
    deltagare

    Om jag förstår rätt så kommer jag. Nej, familjeåterföreningsvisum skulle vara ett problem. Jag antar att om du gjorde det så har du fel. Vid familjeåterförening är inkomststatusen för maken i tr inte viktig. Om din makes tillstånd är bra, kör ditt äktenskap till Rathaus medan du är i Tyskland, men det kommer att ta lite tid att återvända till tr. Du kommer tillbaka utan problem, oroa dig inte för det, den viktigaste punkten är att din makes inkomst ska räcka för att försörja dig när du kommer till Tyskland. Jag vet inte vilken stat du befinner dig i, hyrorna varierar beroende på staterna, 1-1500 euro. Jag tror att det räcker som lön.

    Ja, det är det, min frus situation och lön är bra. Vi bor hemma hos hans morföräldrar. Eftersom vi ska visa det huset har vi inga problem med hyra eller lön, tack och lov. Vänner, jag bokade en släktträff den 20 november. Gud välsigne dig

    den Mervewehrl
    deltagare

    vänner har redan gett det nödvändiga svaret, jag vill bara göra några tillägg. Jag hade samma problem för 3 år sedan och vi frågade Rathaus direkt efter att vi gift oss. Vi gifte oss i Tyskland, men de utfärdade inga familjeåterföreningsvisum i Tyskland. De sa att gå tillbaka och ansöka om ett familjeåterföreningsvisum.
    Jag säger skaffa a1-dokumentet utan att slösa tid. De kommer inte att be om ett dokument om din inkomst, de vill bara ha din flickvän i Tyskland, var så säker.

    Jag önskar det bästa.

    Vi ringde till Rathaus idag och de sa att om du inte hade gift dig i Danmark så skulle vi ha låtit dig stanna här, men du gifte dig i Danmark, inte Tyskland. Kul att jag läste vad du skrev. Jag skulle stanna inne och jag skulle ångra att jag inte gifte mig i Tyskland. Men vad jag förstår så försöker de hitta ett omslag till allt och skicka. Bra att du sa till mig, de bestämde sig för att hitta en sådan ursäkt och skicka den till mig, så vi förhindrade besvikelsen innan vi gick. Jag bokade tid för en direkt släktträff från Istanbul. Lycka till killar, jag kommer att hålla er informerade om utvecklingen.

    den Mervewehrl
    deltagare

    Även vänner, jag tog examensdatumet i Freiburg den 25 oktober för goethe. Tycker du att det här provet är svårare i Tyskland? Finns det något du kan föreslå mig? Ärligt talat, jag börjar bli lite exalterad, jag undrar om jag kan få ett examensdatum i Turkiet.

    yenicerixnumx
    deltagare

    Även vänner, jag tog examensdatumet i Freiburg den 25 oktober för goethe. Tycker du att det här provet är svårare i Tyskland? Finns det något du kan föreslå mig? Ärligt talat, jag börjar bli lite exalterad, jag undrar om jag kan få ett examensdatum i Turkiet.

    Låt mig nu kommentera vad som hände mig i detta ämne. Jag gjorde provet i Ankara. Eftersom tentamens datum i Istanbul var fulla, bokade jag tid från Ankara och åkte i 1 dag. 1 lärare var turkisk. Alla människor framför mig var turkiska. Därmed avtog min upphetsning lite och på något sätt sa jag att personerna framför mig var turkiska, så jag blev lättad och pratade.

    Men om du gör provet i Tyskland kommer alla dina lärare att vara tyska, men om de stöter på det i en en-till-en-intervju kommer de att vara turkiska. Så jag vet inte. Om du är säker på dina kunskaper kan du göra provet, jag tror att jag kanske inte hade kunnat göra det om jag hade tagit tentan i Tyskland, eftersom jag var lite nervös i stressiga stunder.
    Detta är helt upp till dig och dina kunskaper. Men om du frågar mig, om du är säker på dina kunskaper, om du säger att du kommer att göra det, skulle det vara bättre att få ett A1-certifikat i Tyskland. Det kommer inte att påverka processen eftersom det inte kommer att vara en fördel eftersom det är samma institution som genomför provet. Men när du kommer hit har du gjort den första stressen för andra tentor om du tar tentan i Tyskland.

    Det är upp till dig

Visar 10 svar - 1 till 10 (10 totalt)
  • För att svara på detta ämne måste du vara inloggad.