Familjeåterförening A1-certifiering och handling.

> Forum > Dela om tyska A1-examen, A2, B1, tyska KPDS, KPSS och andra tyska tentor > Familjeåterförening A1-certifiering och handling.

VÄLKOMMEN TILL ALMANCAX FORUM. DU FINNER ALL INFORMATION DU SÖKER OM TYSKLAND OCH DET TYSKA SPRÅKET I VÅRA FORUM.
    blackrainxnumx
    deltagare

    Hej allihop, det finns väldigt röriga ämnen och när vi vill samla alla och vidta åtgärder blandas allt ihop. Jag trodde till exempel att provet togs efter vigselceremonin, och all min tid var förgäves, jag kunde ta provet och få mitt intyg. Låt oss nu skriva stegen ett efter ett.

    Om vi ​​ska gifta oss i Turkiet för familjeåterförening.
    1-Du går till din husläkare och säger att du ska gifta dig och att du behöver göra en blod- och röntgenanalys för detta. Om en av de två parterna inte har en bostad i Turkiet kan de utföra transaktioner som gäster, du behöver inte åka till någon plats och ha en bostad. Efter att ha donerat blod hos husläkaren kommer de att ge dig ett papper och du går i krig med tuberkulos för att få en röntgenbild med detta papper.De tar ut en röntgenavgift på 20 TL per person. Efter att du har gjort din transaktion där kan du gå och hämta resultatet på eftermiddagen. Dagen efter kan du gå till din husläkare med detta papper och ta blodprov. Förresten måste du gå till husläkaren med ett passfoto på både män och kvinnor. Din anmälan har mottagits. Grattis.
    2- Innan vi går för att få ett datum för bröllopet, om ditt ID-kort inte skulle vara äldre än 6 år, kommer jag inte ihåg exakt tid, eftersom vårt var så, vi blev ombedda att byta våra ID-kort först. I detta måste vi gå och ändra våra identiteter från befolkningen. Så om dina identiteter är gamla, slösa inte tid och resa för att få en bröllopsdag utan anledning, gå och byt identitet först. Efter att ha ändrat dina ID kan du gå och hämta en dag. Inget annat krävs för bröllopet. 6 foton i passstorlek krävs.

    Vi har avslutat bröllopsdelen.

    Vi kom till A1-provet

    Vänner, jag klarade provet genom att plugga själv utan att gå någon kurs, jag fick 54 på den första tentan jag gjorde, jag fick 65 på den andra tentan och jag blev godkänd. Målet här är att klara det här provet, det gör det inte spelar ingen roll om du får 100. Vi ska komma förbi den här språkgrejen. Låt oss nu räkna vad vi behöver göra för a1-provet.
    Om vi ​​ska ta tentan i Istanbul.
    1-Först och främst går du till Yapıkredi bank och säger att du vill sätta in en mötes- och examensavgift för A1 tyska istanbul goethe-examen under betalningar. Det kostar ungefär 255 TL något. De kommer att ge dig två kvitton, ett för ett möte och ett för att göra tentamen. Tyvärr betalar du en hel del pengar för att boka tid för tentamen. Efter att vi satt in pengarna på banken, ring detta nummer 0212 / 373 58 08 dagen efter och ange att du vill göra tentamen i Istanbul och att du vill boka en dag för tentamen. Efter att de ger dig dagen för tentamen kommer du att ge pin-numren på kvittonen och du har din dag. På ämnet förberedelser inför tentamen delade vänner breven på Facebook och om du förbereder dig väl får du garanterat 25 poäng av brevet. Tyskt A1-certifikat Hjälp och studieområde facebooksida. I läs- och lyssnardelen kommer det att räcka med att göra gott om exempel. Du kan hitta massor av exempel på internet i introduktionsdelen. Du kan hitta det genom att göra en bra research om att dra kort. Det finns inga allvarliga svårigheter, du kan lyckas utan att gå kursen. När du har gjort tentamen kommer ditt provresultat till din dörr med Ups cargo nästa dag.
    Om vi ​​ska ta provet i Ankara.
    2- Om du ska ta provet i Ankara, vilket jag tycker, lärarna är riktigt bra och hjälpsamma. Här måste du betala mötesavgiften först. Vi betalar en mötesavgift på 28 TL till Yapıkredi bank, och den kostar 3.5 TL, vilket gör det till 31.50 TL. Efter att du angett mötespengarna till Yapıkredi bank som Ankara, ringer du 0212 / 373 58 08 nästa dag och uppger att du vill boka tid för Ankara. Du behöver inte ringa en plats igen, förlora inte din kvitto, de frågar inte, men har det ändå med dig när du går till tentan, ifall att procedurerna i Ankara är desamma, tentamens format är detsamma. Du kan få ditt provresultat härifrån inom 270 dagar eller så kan du be dem skicka det med bud.

    Jag klarade provet, nu satte jag in 17 lira i Yapı Kredi bank för att få ett visum igen, oroa dig inte, du kommer att betala mycket. :)
    För utnämningen måste ditt pass vara minst 1 år från datumet för utnämningen. Om inte måste du byta pass. Om du vill byta pass måste du ange ditt senaste civilstånd om du inte har ändrat den enskilda delen av ditt ID efter vigseln, så vänligen byt ID och ansök om passet i enlighet med detta. Nu väntar jag på att mitt pass ska komma fram, jag ska dela med oss ​​av hur vi behöver gå tillväga i konsulära förfaranden.

    **** Ja, jag berättar om konsulattiden, vänner ****
    Först och främst betalar vi den tyska mötesavgiften på 17 TL under titeln betalningar till Yapıkredi bank. Se till att inkludera ditt TR ID-nummer samt namn och efternamn på kvittot. Efter att du fått vårt kvitto ringer du idatakontoret dagen efter och uppger att du vill boka tid, efter att du bokat din tid skickar de de efterfrågade handlingarna till din e-postadress. Den här delen är ganska enkel, var inte hård mot dig själv för utnämningsprocessen.

    3,14
    deltagare

    –> Tack för din insats bror, det var väldigt förklarat. halay :)

    blackrainxnumx
    deltagare

    Du är välkommen, min bror, det finns så många fel som är kända för att vara sanna, och informationen är väldigt spridd till höger och vänster.

    blackrainxnumx
    deltagare

    Ja, låt oss komma till de konsulära förfarandena, vänner, jag förstår att det inte finns något att vara rädd för i detta. Om din make bor i Tyskland och är medborgare i Republiken Turkiet, är de dokument du behöver samla in innan du går till konsulatet enligt följande. (De begär olika dokument från tyska medborgare, så jag har ingen information om det ämnet.)
    Först och främst fyller vi i två visumansökningsformulär, fyller i dem i två, gör inte en fotokopia, men vi fyller också i det nödvändiga ytterligare dokumentet enligt den 55:e artikeln i uppehållslagen, det finns redan på samma visum sidan med ansökningsformulär. Vi fyller i dem på tyska.
    Vi tar 2 kopior av ditt och din makes pass och identitetskort. Du ber också din make att skanna ditt uppehållskort och uppehållshandling i Tyskland. Vi gör även 2 kopior av dessa.
    Sedan får vi ett eget fullständigt och fullständigt folkbokföringsprov från befolkningsdirektoratet, tankesektionen ska vara komplett, uppgifter om alla föräldrar, syskon och makar ska skrivas och 2 kopior krävs.
    Vi får det internationella äktenskapsregistreringsprovet från samma ställe. Om du säger formel b så ger de dig den rätta, och vi får två kopior av den.
    Vänligen ha 4 biometriska fotografier med dig.
    Vi bifogar originalet och 1 kopior av vårt A2-dokument.
    Det är allt, vänner, glöm inte att ta med dig 60 euro + 5 euro plus 30 TL fraktpengar.

Visar 3 svar - 1 till 3 (3 totalt)
  • För att svara på detta ämne måste du vara inloggad.