Familjeåterföreningsfrågor.

VÄLKOMMEN TILL ALMANCAX FORUM. DU FINNER ALL INFORMATION DU SÖKER OM TYSKLAND OCH DET TYSKA SPRÅKET I VÅRA FORUM.
    Tayni
    deltagare

    Hej alla,
    Min fästman är tysk medborgare och pensionerad från Tyskland, är det ett problem för familjeåterförening?
    Innan jag ansöker om ett familjeåterföreningsvisum, är det nödvändigt för min make att återvända till Tyskland och informera myndigheterna om att han ska gifta sig? (Vi vill ansöka direkt efter bröllopet)
    Hur lång tid innan familjeåterförening krävs visum?
    Om du har något att tillägga skulle jag bli glad.

    Jag hoppas att alla får sitt visum så snart som möjligt. Ha en bra dag. Gud välsigna alla.

    fuk_xnumx
    deltagare

    Det är nödvändigt att anmäla äktenskapet till de tyska myndigheterna, det kan du göra på konsulatet.

    Tayni
    deltagare

    Det är nödvändigt att anmäla äktenskapet till de tyska myndigheterna, det kan du göra på konsulatet.

    Tack så mycket sir för ditt svar. Är det möjligt att få dokument som bosättning från konsulatet?

    fuk_xnumx
    deltagare

    Vad krävs min makes uppehållshandling för?

    Tayni
    deltagare

    Vad krävs min makes uppehållshandling för?

    Jag vet att för familjeåterföreningsvisum krävs ett uppehållsdokument som tillhör den make som bor i Tyskland.

    fuk_xnumx
    deltagare

    Ni har inte fått de nödvändiga dokumenten för vigseln, jag tror att de är ett separat problem, och de erforderliga dokumenten finns i formuläret, det kan ni kontrollera igen där eller på konsulatets hemsida.

    Tayni
    deltagare

    Ni har inte fått de nödvändiga dokumenten för vigseln, jag tror att de är ett separat problem, och de erforderliga dokumenten finns i formuläret, det kan ni kontrollera igen där eller på konsulatets hemsida.

    Jag är så ledsen, lärare, jag tror att jag inte kunde uttrycka mig.
    Vi fick alla våra dokument för bröllopet. Vår bröllopsdag är ok, vi väntar bara på vår dag.
    Problemet är att om ett dokument kommer att begäras från honom efter bröllopet, kan vi få dem från konsulatet?

    fuk_xnumx
    deltagare

    Dokumenten för visumet efter bröllopet kommer att slutföras i Tyskland, du kan titta på de nödvändiga dokumenten för visumet på webbplatsen, du kan anmäla ditt äktenskap till de tyska myndigheterna på konsulatet.

    den Morslipdo
    deltagare

    Jag är så ledsen, lärare, jag tror att jag inte kunde uttrycka mig.
    Vi fick alla våra dokument för bröllopet. Vår bröllopsdag är ok, vi väntar bara på vår dag.
    Problemet är att om ett dokument kommer att begäras från honom efter bröllopet, kan vi få dem från konsulatet?

    Om din make/maka hyr sin bostad och hus bör han/hon ta med sig hyresavtalet och om han/hon varit gift och skild tidigare behöver de också ett intyg. Kommer äktenskapet att äga rum i Turkiet?

    Tayni
    deltagare

    Om din make/maka hyr sin bostad och hus bör han/hon ta med sig hyresavtalet och om han/hon varit gift och skild tidigare behöver de också ett intyg. Kommer äktenskapet att äga rum i Turkiet?

    Ja, min fru har ett gammalt äktenskap. Bröllopet kommer att vara i Turkiet.

Visar 9 svar - 1 till 9 (9 totalt)
  • För att svara på detta ämne måste du vara inloggad.