Vad du ska göra för att få ett tyskt körkort och turkisk arbetsbok...

VÄLKOMMEN TILL ALMANCAX FORUM. DU FINNER ALL INFORMATION DU SÖKER OM TYSKLAND OCH DET TYSKA SPRÅKET I VÅRA FORUM.
    fuk_xnumx
    deltagare

                   

                    Vänner som lever med att skriva följande i Turkiet och körkortet är en av Tysklands nya lagstiftning, hennes körkort ärende för att börja med övergången från att få körkort att ta steg i vad man ska göra om det behövs för att kort beskriva för att uppnå ömsesidigt från Turkiet licenser är endast giltiga under de första 6 månaderna i Tyskland och in- och utresa yaptigimizda igen i Surah uzamiy följer av detta ansikte De steg som ska godkännas är avsedda att förklaras i artikeln. Följande artikel kan variera från stat till stat, så så snart vi först anländer eller när vi försöker ändra licensen efter att vi anlänt kan vi fråga allt och lära oss den procedur som är giltig. En studiebok krävs efter registrering,
                                                                            Jag publicerar denna arbetsbok för dig som PDF i följande länk   
    Jag kan inte ge dig ett test eftersom testerna är avgiftsbelagda, men jag kan hjälpa dig att hitta rätt test efter att du registrerat dig för kursen de vill ge dig ett testpriser mellan 40 och 100 euro i det här systemet fungerar enligt följande: du ger dem till dig från din egen hemdator med hjälp av internet online, du löser frågan du ser att läraren ger dig beslutet att gå in i tentamen och du kan inte ange vanligtvis 70% 80 noggrannhetsgrad, du kan nu ange provet säger att de andra webbplatserna XUMX månad XUMX 3 euro Jag kan hjälpa vänner som vill ha tester i länken om tentamen 24 har ett totalt antal frågor som vi behöver lösa medan du kör tester totalt 6 med samma frågor genom att göra ett slags memorering genom att ange en typ av examen redan bu.gelelaki y Vår azid ..

                          Om det inte har gått tre år sedan du flyttade till Tyskland och du redan har en giltig turkisk licens kan följande steg följas;

    för det första utarbetas följande dokument;

    - Översättning av ditt turkiska körkort från ADAC och det ursprungliga körkortet
    - ett ögonprov som krävs för ett körkortprov
    - fotokopia av pass
    – Certifierat uppehållsintyg från din första bostadsstad i Tyskland
    - 8 certifikat för ”första hjälppkurs” per timme.
    - bevis på att du är inskriven på en körkurs (om du inte tar kurser)

    leverera dessa dokument antingen till körskolan eller till landratsamt som själva körkursen är anslutet till. Beroende på arbetsbelastningen skickar distriktsguvernörens kontor ett brev till körskolan mellan 3-8 veckor med uppgift om att ditt körkort verkligen är giltigt och att du kan ta tentamen utan att gå på kurs. Drivskolan informerar dig om situationen och berättar att du kan ta den skriftliga tentamen först när du är redo.

    När du har avslutat de 60 frågorna med 30 frågor i din hand ringer du kursen och berättar det datum du vill gå till provet, och om det finns en plats i examenscentret, registrerar de sig för examen. centrumen för TÜV - den tyska tekniska tillsynsnämnden. Du har chansen att göra maximalt 110 felpoäng av 10 i provet. Frågorna är i ordningsföljd, 2-3-4-5 poäng, och under varje fråga skrivs antalet poäng som frågan motsvarar. Det finns bara en chans att göra 10 felpoäng och misslyckas med provet, och det är att få två 5-poängs frågor fel. 2-punktsfrågorna är de viktigaste frågorna och i allmänhet enkla frågor, så kom inte i panik. De ger rätt att avlägga provet högst tre gånger, om du inte kan ta det på tre gånger, börjar hela processen med att få en licens från början.

    Klarar du det skriftliga provet finns det ett sista hinder kvar för dig. praktiskt prov. Mitt råd innan du tar det här provet är, om du har kört i storstäder i Turkiet, speciellt i Istanbul, glöm alla dina vanor och agera inte som en ung man genom att säga "jag kommer att göra det", ta 1-2 körlektioner ( ca 45 minuter). Lär dig området där du ska göra tentamen, lär dig svårigheterna och lär dig särskilt att stanna på linjen framför "stopp"-skylten och lära dig att ansätta nödbromskopplingen när du reser på 40 km. Den praktiska tentamen genomförs inom en period av 1-45 minuter. Om du inte stannar när någon närmar sig övergångsstället, kan din tentamen avslutas under den första minuten med kommandot "Pull aside please". Likaså om du inte kör om en cyklist på 1 meters avstånd kan du höra kommandot " på en ledig plats till höger i framtiden."

    saker som du definitivt inte bör glömma i prövningsexamen;

    * Kontrollera trafikflödet genom spegeln innan du signalerar - signaliserar - korsar den högra körfältet - letar efter en fotgängare eller cykel innan du svänger och tittar över den blinda fläcken över axeln - vilket ger plats för våra korsande fotgängare eller cykelbröder på gatan du återvänder till

    * Se till att signalera till höger vid kärnutgångarna

    * 4-hjulet står stilla framför stoppskylt och om vägen är tillgänglig, fortsätt igen

    * för att kontrollera trafiken bakom spegeln utan att stanna vid det röda ljuset och komma upp vid grönt ljus

    * sakta ner för att kontrollera höger trafik vid varje gatuutgång

    * signal innan 300m innan du lämnar motorvägen och börja komma in i höger körfält så snart de streckade linjerna startar

    * inte honking

    * Undvik att komma in i trafiken utan att korsa minst 2-körfält

    Om du uppmärksammar dessa kan du känna till körkortet i fickan. Om du lyckas med provet får du antingen ditt körkort omedelbart eller så får du ett intyg från farbror som tog provet och nästa dag får du ditt körkort från Tuv. Med vänliga hälsningar.

                                                                    https://turbobit.net/8ylt83h0s9tn

    Bis Zum Ende
    deltagare

    Sjukvård i dina händer.

    den yeliz_orh
    deltagare

    Nåväl, du är jättebra. A1-TENTAN ÄR SLUT, NU ÄR DET TILL DITT KÖRKORT, HUR MÅNGA TENTA FINNS PÅ DENNA LINJE, cofe:)

    fuk_xnumx
    deltagare

    gå till kursen du kan fortfarande få detaljerad information därifrån vilken plats som helst kan vara annorlunda

    Nåväl, du är jättebra. A1-TENTAN ÄR SLUT, NU ÄR DET TILL DITT KÖRKORT, HUR MÅNGA TENTA FINNS PÅ DENNA LINJE, cofe:)

    fuk_xnumx
    deltagare

    online-test 40 börjar fungera för dig, men du accepterar inte det, du kan få samma 3 månatliga priser från internet.

    ckok på
    deltagare

    Hej Ufuk,

    Vilken är arbetsplatsen online som kostar 3 euro för 20 månader? Allt jag vet http://www.fahrschulecard.de, vilket är vad kursen brukar rekommendera, är 40 euro.

    sjunkna
    deltagare

    SA vänner, jag ansökte om att ändra mitt körkort, jag klarat det teoretiska provet, personen som tog provet innan jag började utmana mig lite, jag ställde några tekniska frågor Jag gjorde min första hedersgrupp Jag har den andra hedersdagen en vecka senare Jag har ett examen Läraren på hedersskolan är inte särskilt hjälpsam Jag är inte särskilt hjälpsam Det frågar, hur ska jag ge CVP? Frågorna handlar i allmänhet om däck, fyrdubbel, torkarjustering, broms, vilken av dem ställdes till dig och hur gav du CVP.

    Jeynes
    deltagare

    Min vän jag gick in i praktiska prüfunga för 2 dagar sedan. Tack för ditt körkort. Jag kom från tyska, även om min tysk är svag. Bakre dimor, främre dimor, 4-tändare, höga och låga strålkastare fungerar på tyska, du frågar dem bara. Men din lärare talar inte tyska talar inte mannen som inte ställer frågor inte ställer sna inte ställer. Jag visste inte samma tyska som jag gick på kursen. Jag upprepar tentamen. De frågade inte. Höger, vänster, parken bakom bilen i tentamen, med ord som att gå tillbaka för att förstå dem ändå. Gör det enkelt.

    fuk_xnumx
    deltagare

    jeynes mycket trevligt och också den mest ideala tiden att få en licens

    1.) Gör ditt första körkort turkiyede till Tyskland från Turkiet som låter INKOMST 6 månader (180g) är ditt pass för att göra allt för dig som du kan använda i ditt e-kort med de bästa verktygen och tänker köra konsekvent.

    2.) Du kan anmäla dig till kursen utan att vänta i 6 månader eller det är upp till dig när det är över, men mitt förslag är att registrera dig efter att ha kört i 4 5 månader eftersom du lär dig allt om reglerna för körstil och rätten till gång under körning.

    3.) När du registrerar dig för kursen bör du inte spela kursen väl och om du klarar den skriftliga tentamen först kommer du att kunna ta körprovet så att du bestämmer hur många övningar du kommer att ta efter att du har skrivit.

    4.) Skriftlig tentamen, då kan du gå in i styrklassen nu du bestämmer dig för att styrinstruktören, men dessa kurser tar månadsavgifter, så du måste vara uppmärksam på det mycket du känner, även om du vet väldigt bra att du vill tjäna extra lektioner och mycket pengar.

    5) licens använda olupd aktivt instrument i Turkiet och i Tyskland under 5 månader mellanhand till tid få upp till 3 styra kursen på en tillräckligt nära till maximalt 5 d eftersom du redan vet att ridning på de nödvändiga känner till trafikreglerna Vägmärke När det gäller vilken hastighet du kanske gör nästan vilken regression som helst till gränserna för att följa och alltid vara uppmärksam på den tillfälliga rätten till rätten är rätten till rätten att passera på alla vägar om 30, så när du kommer till en vägkorsning, måste du hålla foten på bromsen och vara beredd att bromsa i en plötslig situation eftersom tjänstemannen som utför provet på baksidan officiellt ser dig med sina ögon. Det betyder att du stannar, så läraren lär dem redan i körlektionen, och en person kommer definitivt att lära dem i 30 lektioner.

    När det gäller styrklassen är 6.Ders 1 minut och 45 är vanligtvis euro. Om du kör samma dag 40 minuter 90-kurs gör du det så 2-kurs 5 minuter är tillräckligt för de som vill ha fler mål i sitt eget intresse, som jag sa att vissa lärare skriver extra timmar så du bör vara försiktig med dem alla.

    Om du har några frågor kan du ställa mig igen eller mina vänner kommer att svara.

    sjunkna
    deltagare

    Tack för dina svar. Det här är kursen jag gick på. De vill göra vinst och de gör det redan klart. De säger att vi inte tjänar mer pengar än du och de säger att vi kommer att göra 5 eller 6 utmärkelser för det . Jag vill ändra kursen. De tar också provet på en plats långt från där jag bor, och fältet är stort. Jag gick och sa "Jag ska göra det för att de är bättre turkar" men de var precis efter att ha rånat mig och de fortsätter att skaka mitt examensdatum...

    fuk_xnumx
    deltagare

    men 5 6 sa redan att det inte finns några problem med att bli normal så säg 2 kurs 90 minuter 3 gånger kommer till fordonet på separata dagar på ett sådant sätt om du överför allt till händerna på 500 600 om du fortfarande är bland de andra kommer de att dra pengarna redan pengar blir ungefär 1000 euro

    Tack för dina svar. Det här är kursen jag gick på. De vill göra vinst och de gör det redan klart. De säger att vi inte tjänar mer pengar än du och de säger att vi kommer att göra 5 eller 6 utmärkelser för det . Jag vill ändra kursen. De tar också provet på en plats långt från där jag bor, och fältet är stort. Jag gick och sa "Jag ska göra det för att de är bättre turkar" men de var precis efter att ha rånat mig och de fortsätter att skaka mitt examensdatum...

    fuk_xnumx
    deltagare

    faktiska

    fuk_xnumx
    deltagare

    .

    fuk_xnumx
    deltagare
    karismaboy
    deltagare

    Tack så mycket för ämnet, informationen och filen. zshare hade mycket problem med att ladda ner, men så småningom lyckades jag. Turbobit-länken är död. Mina testböcker var offer för en olycka, jag sökte mycket och hittade dem igen tack vare dig :) Jag använder fahren lernen v1.5 just nu. Datorprogrammet är precis som provet. Jag tog provet en gång, men den dagen blev jag väldigt sjuk och lämnade provet halvvägs.

    Jag kan ladda upp det här programmet om någon vill.

    God dag till alla.

    Rodolfo
    deltagare

    Wow vän vilken körkort examen :D Jag hade ett 13-årigt körkort i TR. Ändå tog jag tentorna. Jag upplevde inte stress och upphetsning lika mycket som körkortprovet här, lyckligtvis vann jag. ;) Må Gud hjälpa dig.

Visar 15 svar - 1 till 15 (61 totalt)
  • För att svara på detta ämne måste du vara inloggad.