Tyska för att memorera ord

> Forum > Aktivt lärande och tyska ordmemoriseringsmetoder > Tyska för att memorera ord

VÄLKOMMEN TILL ALMANCAX FORUM. DU FINNER ALL INFORMATION DU SÖKER OM TYSKLAND OCH DET TYSKA SPRÅKET I VÅRA FORUM.
    rtstxnumx
    deltagare

    Alla har ett annat sätt att memorera mitt vänners ord, så jag sa att jag skulle kunna säga mig själv, kanske skulle det vara en vän. Jag gör det inte för namn, det är lätt att memorera namnen, du tittar på de saker som stöter på dagen, och du tittar redan på det.

    Jag började på rekommendation av en vän, han sa att ord säljs och jag sa att jag först skulle skriva de saker som är användbara för mitt namn. Först och främst skriver jag verbet och förberedde små papper för detta. På baksidan skriver jag böjningen i tredje person entall och verbet i den tredje formen. Det har inte varit möjligt att använda den andra versionen, det räcker att säga att jag gjorde det i Tyskland för tillfället. Jag skriver betydelsen under dem och det är inte lätt att glömma om du skriver en mening om detta ord efter att ha skrivit innebörden oavsett vad det är. När jag förberedde den för första gången skrev jag inte meningarna och de raderas lätt från minnet. Jag vill nämna att jag först började med oregelbundna verb. När dagarna går kommer du att bli mer entusiastisk att de talade orden i miljön kommer att vara ord som du kommer ihåg.

    Jag tog privatlektioner under 1 år medan jag var i Turkiet. Gud välsigne min lärare, det var väldigt bra. Det var väldigt bra att han tillbringade 3 månader i Tyskland varje år och förklarade hur det var att anpassa sig till det föränderliga språket. Men när jag kom till Tyskland började jag från a1-a2 igen. För att lärarna här har en annan uttrycksstil än i Turkiet. Jag tycker det är både underhållande och logiskt. Däremot kan man inte lära sig något språk som modersmål efter 4 års ålder. Det säger jag som läkarkandidat :) Min vän har studerat här i 7 år och håller till och med konferenser och seminarier som ingenjör. Han klarade DAF nästan utan några fel, men även han säger alltid att jag har brister :)) han säger att det aldrig kommer att bli som modersmålet... ah, även om vi vore så också, även om vi hade brister.

  • För att svara på detta ämne måste du vara inloggad.