TYSK KURSPROBLEM

VÄLKOMMEN TILL ALMANCAX FORUM. DU FINNER ALL INFORMATION DU SÖKER OM TYSKLAND OCH DET TYSKA SPRÅKET I VÅRA FORUM.
    tugce_doerj är
    deltagare

    Jag har varit på kursen sedan NOVEMBER. NORMALT MÅSTE göra A1 A2 OCH B1. DET ÄR 1 MÅNAD VÄNT TILL EXAMEN MEN VI ÄR ÄNNU HELA AV A2. Jag kan inte ta provet med ett utgånget stort. VI VAR FÖRSÖKSEXEMPET 45 ÖVER 28 JAG FÅR BREV OCH FÖRTALA TALEN. Jag vet inte hur systemet, men vi ger alltid poäng på LESEN. Jag måste ta minst 2 i dessa 33 prov för att få B1. TAL- OCH SKRIFTPUNKTER GIVAS INTE. Om jag inte kan få tillräckligt med poäng från HOREN OCH LESEN, KAN DU FULLSTÄLLA DET MED BREV OCH TAL, sa HOCA.

    DET ÄR ETT NULLSYSTEM. VI KUNDE INTE STUDERA ÄMNEN SNABB FÖR ATT BETYGSNIVÅN ÄR LÅG, DE VILL att vi ska göra B2-PROVET INNAN DU SLUTAR A1. ESIM AUSLANDERBEHORDEYE SKRIVA ETT BREV OCH KLAGOMÅKURS. JAG GÄLLDE KURSEN I 5 MÅNADER FÖRGÄFS. OM JAG INTE GÅR EXAMEN, IGEN 5 MÅNADER TIL... VAD ÄR SYSTEMET FÖR DIG? VILKA TEMAN FINNS I B1? JAG TÄNKER ATT JAG KANSKE SKA JOBBA HEMMA OCH TÄCKA MIN HUNGRI

    MuhaяяeM
    deltagare

    Om du ger information om platsen och namnet på den tyska kursen, kommer du också att informera och varna andra medlemmar och besökare.

    tugce_doerj är
    deltagare

    plauen-euro schule...

    netalman genom
    deltagare

    Hej,

    På kurser i Tyskland görs faktiskt ett placeringstest innan man antas till kursen, jag antar att detta inte beaktas här heller. Det varierar beroende på delstaten Tyskland. Medan vissa ger en 3-årig frist och kurserna undervisas mycket långsamt, och även om tyska undervisas från första början även för de med ett A1-certifikat, säger de i vissa stater "ta med ditt B1-certifikat inom 1 år eller så kommer inte att ge dig en session."

    Vänner, vi får så många klagomål att jag tror det; Turkiet ser till dessa brister, men vår nation 'Oavsett vad som går bra nog i Tyskland eller om vi flyttade till för en stund sedan, låt oss gå, låt oss också se hur han beror på löjliga kurser från framsidan. Det finns till och med de som knappt klarar ett prov på 8: e försöket, vilket är väldigt enkelt utan att ha tillräckligt med infrastruktur. Anledningen är fel val när du väljer en kurs. Och när vi åker till Tyskland hör vi många klagomål när kompisen klagade på, Tyskland kommer från näsan, kursen har fruktansvärda drömmar. Eftersom de tyska lärarna bara talar tyska, och de förklarar också en långsam grammatik som är långt ifrån vårt språk. Och naturligtvis tror de att en person med ett A1-certifikat naturligt såg och lärde sig ämnena inom den ramen. Men eftersom det finns ett accelererat-RÖSTFÖRBEREDELSESKURS, som har förberetts utan att se svaren på examensfrågorna utan att se det, för att ge ett exempel, när du åker till Tyskland utan att lära dig 2 gånger 2, kan du inte göra det när du säger 2222 gånger 22222, vilket blir en mardröm. Tyvärr uppstår sådana problem när människor i olika utbildningsnivåer och olika åldrar fylls i en klass, vilket är fallet här. Jag, snälla var inte arg, jag är i Turkiet redan tyska här lär dig alla vara fallet Flaggbelopp på 30% som statistik, eller Anna-bokstäver, sa Lizs brev att memorering gör namnet har gjort många grenar upp till världen som undervisar i bönkurs.

    tugce_doerj är
    deltagare

    låt mig berätta lite annorlunda än den situation du berättar för mig. Jag fick ett A1-certifikat i Istanbul, vår lärare var väldigt bra att lära sig allt vi behöver för att lära oss på kursen. Jag har försökt lära mig tyska sedan jag kom hit. Jag vet hur viktigt och nödvändigt det är att lära sig tyska för att bo i Tyskland. Jag bor i östra Tyskland, som den stora sehırlerdekı mellan turkiska blandade halvskiss tyska ogreneyım ingen värme gorsun diye bir bir thinkuncem eftersom jag sitter i staden ingen annan turk.

    När det kom till kursen hade jag inga andra alternativ. de öppnar inte klass utan 20. Jag öppnade inga skolkurser nära mig i år. Jag går till 4 varje dag. 3.5 timmar på vägen. Jag står upp på morgonen vid 5. Jag lär mig tyska nästa år b4-c2 låt mig göra det.

    När vi började kursen gjorde de en nivåbestämning. Jag började från a2. Jag frågade början av kursen b1 gjort ja sa de. men läraren är så långsam att ämnet är blött för tillfället bara a1 och a2 halvt vått. Vi kommer att ha b1-tentamen på oss, men vi har inte lärt oss något under namnet b1.

    Nu har jag rätt att ofta den här kursen, eller hur? Jag har bott här i flera år så jag tar b1 utan att bli våt. Vi förstod inte provet.

    reyyan till
    deltagare

    Min vän, jag tog B1-examen förra året. Jag kan ge dig information om den kurs jag gick på. Jag gjorde en kurs på VHS, Volkhochschule. först utsattes vi för provet. Som ett resultat av provet fortsatte vi i samma klass för dem som hade bra betyg eller inte, vi hade 3 olika lärare. På kort tid nådde allas nivå samma nivå. vi avslutade A2-boken av HUEBER. Jag menar, vi har inte sett några B1-böcker. bara en och en halv månad före provet gav lärarna oss hela tiden provprov. Inte bara Hören och Lesen, de tog HÖREN, LESEN, SCHREİBEN och SPRECHEN för en och en halv månad provprov som om vi var i den verkliga provet. Betyget jag fick i den första provet var nästan som ditt resultat. Jag såg min nivå stiga som ett resultat av ständiga prövningar. vi har arbetat mycket i brevet. De gav ämnen och skrev brev nästan varje dag. Våra testbrev utvärderades och betygsattes. När det är mycket igen stiger betygen. människor har också erfarenhet.
    De fick till och med SPRECHEN som en riktig examen. de gav våra händer bildpapper och fick oss att se vad vi såg. två personer organiserade tillsammans med en väns födelsedagsplanering, till exempel gjorde vi det. lärare frågade oss frågor. vi presenterade oss själva. Det var bara en och en halv månad av provet. Jag avancerade mig själv med dessa provundersökningar. Jag förstår inte varför din kurs fortfarande inte tar övningsexamen. ok, vi bearbetade inte B1.
    Men jag lånade HUEBER och SCHRITTEs B1-böcker från biblioteket. Jag arbetade i dem hemma. Jag skrev exempel på brev som VHS lärde oss. 18 enheter. titta dit om du vill, för ämnena i brevet är en upp och ner samma. Jag skrev i sprechenavsnittet.
    Jag ska säga att jag gör B2 just nu. men vår bok är B1.

    Jag vill ge dig ämnen i B1, det vill säga ämnen du behöver för att förbereda för tentamen.
    Det viktigaste ämnet i brevet är konjunktioner. dvs. hur mycket i dina meningar NEBENSATZ och HAUPTSATZ, och anslutningarna som förbinder dessa två meningar (weil, dass, denn, oder, trotzdem, obwohl, deswegenVåra lärare sa själva att om du gör meningar med …etc.), ger de dig flest betyg därifrån.

    i en Aktiva meningar med passiva meningar Fokusera på ämnen. passiv mening är mycket nödvändig i brevet eftersom.
    EN GÅNG: prasens, tidigare tider (perfekt eller prateritum) Jag gav mer perfektionsvikt. Låter lättare för mig. , nästa gång används inte mycket. redan prasens räcker för både nuvarande och god tid.

    Artiklar. nominativ, akkusativ, dativ och genitiv. med vissa artiklar
    [0132] r. Adjektiv konjugation, (t.ex.: das KLEİNE kind) 

    och PVERBES ANVÄNDAD MED RAVOSITIONS Jag föreslår att du memorerar. du kan göra meningar enklare om du vet vilket verb som får vilken inställning.
    FÜR GARANTİEREN, AN ERİNNERN, UM (SİCH)BEWERBEN, UM(SİCH)KÜMMERN, MİT (SİCH) TREFFEN…… etc..
    Geothe har också ett nätprov exempel. du kan testa dig själv där.
    Om du sitter fast är jag redo att hjälpa så vitt jag vet. Jag har de resurser jag har jobbat på kursen. Jag önskar er framgång.

    tugce_doerj är
    deltagare

    Tack så mycket för det du skrev. Vi har precis lärt oss baggles. förra veckan lärde vi oss hjälpmedel nya. mer Vi är hälften av a2. Vi kunde inte väta praeterıt dö bırsey :) Vi blev inte våta på genetik. passiv cum på ett sätt som de visar.

    Det som verkligen är viktigt är att vi måste få minst 45 av 33 i horen och lesen. Brevet och talet kommer bara att vara en åsiktsanteckning. Vi får inte poäng som du. Till exempel fick jag 1 poäng i Lesen och Horen.De kompletterar 30 poäng med bokstäver och tal. De ger dig redan 3 bokstäver. en nivå a2, en nivå b2. Om du väljer a1, oavsett hur snygga och heltäckande dina meningar är, kommer du att skriva en a2-bokstav i ditt huvud...

    Jag är den nyaste eleven i klassen. Alla är utlänningar med minst 3 års erfarenhet. Trots detta diskuterade vi frågan förgäves i 1 månader. Tänk om vi avslutar a3 nu... Jag ska försöka göra något på egen hand, låt oss se om mitt slut blir bra.

    Jag känner till 18-bokstaven jag har skrivit och jag försöker skriva alla dessa brev till mig själv. Jag lämnade inte min sändning innan jag var hungrig lite naturligtvis för att jag är trött på att titta på banbiten.

    I 5 månader har jag vaknat vid 5-tiden varje dag och åkt ut på vägarna i snö och lera och försökt lära mig tyska, men nu ser jag att allt var förgäves. I slutet av kursen kommer vi att ta bort och klaga på alla ämnen vi har tagit upp. Jag bryr mig inte ens om pengarna jag betalade. Jag vet mycket väl hur svårt det är att resa 4 städer härifrån med buss eller tåg varje dag. Jag lämnar dem inte ifred...

    Tack gode Gud, min lärare i Istanbul var så bra, det jag lärde mig av honom blev grunden, vi upprepade det han lärde mig under de första 3 månaderna... Det bästa av allt, vi får se resultatet nästa månad..

    Tack för hjälpen... okej :)

    Bthnkdgn
    deltagare

    I tyskakurser är den svåraste delen B1. I A1 och A2 nämns faktiskt inte ämnen som genetik eller passiv, och jag hade det väldigt svårt i B1. Jag gick kursen i 3 månader, jag började kursen sent, jag hade inget hopp om att bli godkänd, men jag var begränsad i att prata väl i skrift och fick mitt B1-certifikat.

    i Hamburg

    Lesen / Hören

    Skriv

    Sprechen klassificeras enligt avsnitt

    Till exempel kan du få sprechen b1 hören a2-anteckning så ser du delen du inte kunde passera igen.

    Jag klarade knappt. Eftersom jag gick B1-kursen i 3 månader börjar jag nu B2-kursen. De säger att B2 är väldigt svårt. Ärligt talat är A1 och A2 historien. I Tyskland krävs minst B1 och B2, och även B1 räcker inte för vissa yrkeskurser och jobb.

    tugce_doerj är
    deltagare

    Jag håller med dig. b1 räcker inte, du behöver åtminstone b2 korrekt. Ingen kan hitta ett kattprat här. men turk ger fast är. lycka till

    MehmetCan
    deltagare

    hej, jag fick en 1-årssession och utlänningspolisen sa att jag också skulle gå på kursen för B1. Volkshoch gav Schule ett dokument att registrera. Måste jag gå till Volkshoch Schule? Till exempel, om jag registrerar mig vid någon Goethe-filial i Tyskland och kommer de att acceptera det B1-certifikat jag fick?

    Vet någon verkligen om detta?

    tack

    tugce_doerj är
    deltagare

    Jag vet inte hur systemet läckte ut, men de gav mig skollistan där gorsurun dedıler.zaten här 1-kursen var brådskande utländsk minoritet. men om det gjorde ont tidigare skulle jag gå till honom. Jag skulle välja mig själv.

    tugce_doerj är
    deltagare

    Det finns ingen goethe i listan de gav mig, min vän har bara VHS och euroskole. Accepterar de goethe? Vad gör de?

    netalman genom
    deltagare

    HELLO,

    VOLKSHOCHSCHULE ÄR EN MYCKET BRA INSTITUTION. MINST TILL GOETHE. ÄVEN KOMMER NÅGRA AV LÄRARNA FRÅN GOETHE OCH ÄVEN SPRÅKLÄKARNA ÄR I LÄRARNA. DIN INFORMATION.

    tugce_doerj är
    deltagare

    Om jag inte klarar provet nu får jag vänta på att VHS ska öppnas, det finns inget annat val kvar...

    Förresten, hur lång tid tar det att få b1-certifikatet? Jag är mitt visum fram till 2014. Måste jag ta det under den här tiden eller vet någon om det tidigare ???

    saalesk
    deltagare

    Jag började från min Halke för att börja lära mig tyska någonstans.
    Om det blir någon förbättring kommer framtida specialkurser att tillämpas...

    reyyan till
    deltagare

    Om jag inte klarar provet nu får jag vänta på att VHS ska öppnas, det finns inget annat val kvar...

    Förresten, hur lång tid tar det att få b1-certifikatet? Jag är mitt visum fram till 2014. Måste jag ta det under den här tiden eller vet någon om det tidigare ???

    Du måste ta det fram till 2014. Du behöver inte köpa den just nu. Men när du går till mötet på visumdagen 2014 måste du ha ett B1-intyg, med andra ord för att få en obestämd bostad. Om B1 inte finns, ger de fortfarande sessioner till en viss tid. 

Visar 15 svar - 1 till 15 (23 totalt)
  • För att svara på detta ämne måste du vara inloggad.