Hur läser du tyska och främmande språk bäst?

> Forum > Aktivt lärande och tyska ordmemoriseringsmetoder > Hur läser du tyska och främmande språk bäst?

VÄLKOMMEN TILL ALMANCAX FORUM. DU FINNER ALL INFORMATION DU SÖKER OM TYSKLAND OCH DET TYSKA SPRÅKET I VÅRA FORUM.
    esma 41
    deltagare

    Främmande språk... hur lär man sig det bäst?? ?

    Du vill gå till ett land där språket du har lärt dig talas, och du vet att det är det enklaste och snabbaste sättet att lära dig det språket. Men att gå in i ett nytt land kan tyckas konstigt först. att det tar tid att vänja sig till en ny miljö, kultur och språk. Du kan också påverkas av att du befinner dig i en annan tidszon. Men var bekväm och försök att uppfatta din nya miljö.

    1- Gör misstag (!): Gör så många misstag du kan på språket du lär dig... Du behöver inte alltid tala rätt. Om folk kan förstå vad du säger spelar det ingen roll om du gör misstag, åtminstone till en början. Att bo i ett främmande land är inget grammatiktest.

    2- Fråga om du inte förstår: När andra talar behöver du inte fånga varje ord. Att förstå huvudidén är vanligtvis tillräckligt. Men om du tror att punkten du inte förstår är viktig, FRÅGA! Några användbara ord om detta ämne: Pardon me? för engelska. Ursäkta mig, vad sa du? Kan du tala långsammare, tack? Sa du att... Jag fattade inte det... Kan du upprepa det, snälla? Vad var det? Jag är ledsen att jag inte hörde dig. Ursäkta, vad betyder "……………….” betyda? (Men använd inte: Pratar du engelska? Vänligen öppna munnen när du pratar! Ge mig en paus!) För tyska (Entschuldigung, wie bitte? Entschuldigung, was haben Sie gesagt?, Würden Sie bitte langsamer sprechen? eller Bitte, Du kan använda uttryck som sprechen Sie langsam!, Haben sie gesagt das..., Können Sie das wiederholen bitte? Was war das? Entschuldigung, was bedeutet das?

    3- Inkorporera språket du lär dig i dina intresseområden: Folk gillar att prata om saker som är intressanta för dem. Vad är dina intressen? Försök att lära dig så många ord du kan om dessa ämnen. Fråga människor omkring dig vad de är intresserade av. Detta är en fascinerande metod och hjälper dig alltid att lära dig nya ord. På så sätt kommer du att se att du börjar förstå andra bättre. Intressen är som bördigt regn som faller över en trädgård. Att prata om dina språkkunskaper hjälper dig att lära dig snabbare, starkare och bättre. Några användbara ord: Vad är du intresserad av? för engelska Min favorithobby är … jag gillar verkligen …..att … I många år har jag…. Det jag gillar med…..är… Vilka är dina hobbies? För tyska...

    4- Prata och lyssna: Det finns alltid något att prata om. Titta omkring dig. Om något verkar konstigt eller annorlunda för dig, dyk direkt in i konversationen. Detta kommer också att hjälpa dig att förbättra din vänskap. Lyssna på människor, men lyssna för att fånga ordens uttal och språkets rytm. Se till att använda det du vet. På många språk är ord härledda från varandra. Försök i det här fallet att härleda ordets betydelse från dess betydelse i ämnet. När du pratar med infödda medborgare i landet, försök att hålla igång konversationen. Få inte panik när du inte förstår vad den andra personen säger. Försök att förstå huvudtanken och fortsätt samtalet. Om du fortfarande har svårt att förstå, be honom upprepa meningen. Om du fortsätter att prata kommer ämnet att bli mer förståeligt under samtalets gång. Det här är ett bra sätt att förbättra ditt språk och lära dig nya ord, men var försiktig: Som de säger, "tro inte på allt du hör, tro hälften av vad du säger"...

    5- Fråga, fråga: Det finns inget bättre sätt att tillfredsställa vår nyfikenhet. Frågor hjälper dig att börja prata och hjälpa dig att fortsätta prata.

    6 - Var uppmärksam på användningen: Vanligtvis är ordanvändningen att se hur folk talar. Ibland kan användningen bli mycket roligt. Det kan tyckas konstigt för dig att människor talar ord och uttalar ord annorlunda än du säger dem. I sin enklaste form av användning refererar det till hur språket ofta och naturligt används.

    7-Bär en anteckningsbok: Ha alltid en anteckningsbok och penna med dig. Skriv omedelbart om du hör eller läser ett nytt ord. Försök sedan använda dessa ord i dina konversationer. Lär dig nya idiom. En av de roligaste aspekterna av att studera främmande språk, de flesta av dem idiom, är att lära sig idiom. Skriv dessa uttalanden till din anteckningsbok. Om du tillämpar det du lär dig i dina konversationer kommer du att komma ihåg och prata snabbare.

    8- Läs något: De tre bästa sätten att lära sig ett annat språk är: Läs, läs och läs. När vi läser nya ord genom att läsa, tillämpar vi också det vi redan vet. Senare blir det lättare att använda dessa ord och förstå dem när vi hör dem. Läs vad du hittar i tidningar, tidskrifter, skyltar, annonser, banden på bussar och mer.

    9- Kom ihåg att inte alla kan lära sig ett andra främmande språk, vara realistiska och tålmodiga, kom ihåg att språkinlärning tar tid och tålamod.

    10- Att lära sig ett nytt språk är också en ny kultur: vara bekväm med kulturella regler. När du lär dig ett nytt språk, var känslig för de regler och vanor i den kulturen som kan komma till dig. Du måste prata för att ta reda på det. Känn fritt att ställa frågor in eller ut ur klassrummet.

    11- Ta ansvar: Du är ansvarig för din egen språkinlärningsprocess. När man ska lära sig ett främmande språk är läraren, kursen och boken så klart viktiga, men glöm inte regeln att "den bästa läraren är du själv". För en bra inlärningsprocess måste du bestämma dina mål och göra det arbete som hjälper dig att nå dina mål.

    12 - Organisera hur du lär dig: Att lära på ett organiserat sätt hjälper dig att komma ihåg saker du jobbar med. Använd ordbok och bra kursmaterial.

    13 - Försök lära av dina klasskamrater: Bara för att andra elever i samma klass är på samma nivå som du inte menar att du inte kan lära av dem.

    14- Försök att lära av dina misstag: Var inte rädd för att göra misstag, alla kan göra misstag. Om du ställer frågor kan du göra dina misstag till en fördel när du lär dig ett främmande språk. Finns det något annat sätt att säga meningen du använde?

    15 - Försök att tänka på det språk du har lärt dig: Om du till exempel är på buss, beskriv dig själv var du ska, var du befinner dig. Så du kan öva ditt språk utan att säga något.

    16- Slutligen, ha kul när du lär dig ett språk: Gör olika meningar med de meningar och idiom du har lärt dig. Prova sedan meningen du gjorde i en daglig konversation, se om du kan använda den på rätt sätt. Det sägs att livet handlar om erfarenhet, att lära sig ett främmande språk är precis så...

    esma 41
    deltagare

    Vänner, läs de första stegen för att lära dig tyska av er, värdefulla medlemmar.
    Hur började du först lära sig tyska?

    Jag började lära sig tyska i dagis.  :)
    Ehhh min tyska är inte dålig.

    Och du?

    Väntar på dina kommentarer. 
    Tack på förhand.  ;)

    lenge är
    deltagare

    1- Gör misstag(!): Gör så många misstag du kan på språket du lär dig...  Om folk kan förstå vad du säger Det spelar ingen roll om du har fel, åtminstone till en början...

    Problemet är att människor tyvärr inte kan förstå vad jag säger, de tittar på mitt ansikte. ;D

    14- Försök att lära av dina misstag: Var inte rädd för att göra misstag, alla kan göra misstag. Om du ställer frågor kan du göra dina misstag till en fördel när du lär dig ett främmande språk. Finns det något annat sätt att säga meningen du använde?

    Åh, jag gör så många misstag, jag är säker på helvete om jag hade syndat för att göra fela meningar.

    16- Slutligen, ha kul när du lär dig ett språk: Gör olika meningar med de meningar och idiom du har lärt dig. Prova sedan meningen du gjorde i en daglig konversation, se om du kan använda den på rätt sätt. Det sägs att livet handlar om erfarenhet, att lära sig ett främmande språk är precis så...

    Jo, jag försöker ha kul, men problemen som jag hade i den första 2-klassen blev till pigg snarare än kul.

    Först började jag med att delta i kurser på det tyska kulturcentrumet, men sedan tog jag en paus länge. Nu försöker jag lära mig genom att använda pedagogiska uppsättningar, böcker och den här webbplatsen. Jag ser tyska kanaler för att göra öravanor när jag hittar chansen. Men de förstår inte någonting så ofta. :)

    esma 41
    deltagare

    1- Gör misstag(!): Gör så många misstag du kan på språket du lär dig...  Om folk kan förstå vad du säger Det spelar ingen roll om du har fel, åtminstone till en början...

    Problemet är att människor tyvärr inte kan förstå vad jag säger, de tittar på mitt ansikte. ;D

    14- Försök att lära av dina misstag: Var inte rädd för att göra misstag, alla kan göra misstag. Om du ställer frågor kan du göra dina misstag till en fördel när du lär dig ett främmande språk. Finns det något annat sätt att säga meningen du använde?

    Åh, jag gör så många misstag, jag är säker på helvete om jag hade syndat för att göra fela meningar.

    16- Slutligen, ha kul när du lär dig ett språk: Gör olika meningar med de meningar och idiom du har lärt dig. Prova sedan meningen du gjorde i en daglig konversation, se om du kan använda den på rätt sätt. Det sägs att livet handlar om erfarenhet, att lära sig ett främmande språk är precis så...

    Jo, jag försöker ha kul, men problemen som jag hade i den första 2-klassen blev till pigg snarare än kul.

    Först började jag med att delta i kurser på det tyska kulturcentrumet, men sedan tog jag en paus länge. Nu försöker jag lära mig genom att använda pedagogiska uppsättningar, böcker och den här webbplatsen. Jag ser tyska kanaler för att göra öravanor när jag hittar chansen. Men de förstår inte någonting så ofta. :)

    Lengur medan du har denna uthållighet  :) Jag är säker på att du kan prata tyska som ditt modersmål vid tidpunkten för din avhandling.  :)

    Madchen
    deltagare

    varje dag, ämnet i lektionen vi gav hem läraren gav sådan övning, så framsteg .. igen och igen .. förutom läsläraren i den kontinuerliga översättningen yapıyordu..ilerleme tror jag tycker att detta är anledningen

    Madchen
    deltagare

    eller mitt problem är lite uttalat såväl som min röst är lite tunn så inte mycket passar dig ja: S

    lenge är
    deltagare

    Lengur medan du har denna uthållighet  :) Jag är säker på att du kan prata tyska som ditt modersmål vid tidpunkten för din avhandling.  :)[/ B]

    Förhoppningsvis.Fransk författare Balzacdu hade ett känt ordstäv;"För att vara kunskapens mästare är det nödvändigt att vara arbetets tjänare." Han sa.
    Och också Napoleon 'un "Omöjligt är ett ord som bara finns i dårarnas ordböcker." Han sa. Haahhh, jag har antagit dessa ord som en princip. :) Han är för fransk men.  ;D

    esma 41
    deltagare

    Lengur medan du har denna uthållighet  :) Jag är säker på att du kan prata tyska som ditt modersmål vid tidpunkten för din avhandling.  :)[/ B]

    Insha'Allah.French Writer Balzacdu hade ett känt ordstäv;"För att vara kunskapens mästare är det nödvändigt att vara arbetets tjänare." Han sa.
    Och också Napoleon 'un "Omöjligt är ett ord som bara finns i dårarnas ordböcker." Han sa. Haahhh, jag har antagit dessa ord som en princip. :) Han är för fransk men.  ;D

    Till exempel säger Konfuzius: Jag vet inte säkert att jag inte vet någonting. " ;D

    Vad Arksilao sa:  ;D ”Har jag fått informationen? Jag vet inte."

    Vad Sokrates sa:  :)  "Jag vet ingenting men jag vet ingenting."

    Vad sa Mark Twain:  ;D  ”Utbildning är allt. persikor var en gång en bitter mandel;
    Blomkål är inget annat än en högskoleutbildad kål. " ;D

    Benjamin Disraeli: "Som en allmän regel är den mest framgångsrika personen i livet den med bästa kunskap."

    "En sak är säker. Att tvivla på sanningen om något.

    Att tvivla är att tänka.

    Tänkande är att vara.

    Så jag är utan tvekan.

    Jag tänker, då är jag in.

    Min första kunskap är denna solida kunskap.

    Jag kan nu extrahera all annan information från denna information. "

    Rene Descartes


    "Jag vet inte säkert att jag inte vet någonting."
    ;D (hur verbalt)

    Arksilaos

    Mina citat är inte franska utan snarare internationella.  ;D dvs internationellt  :)

    esma 41
    deltagare

    uppdatering

    SEDAT08
    deltagare

    Sedan jag först kom till Tyskland frågar jag allt utan tvekan, för det är synd att inte veta inte synd. Jag har valt mig själv en måldag. Jag lär mig 2-ord som jag skriver på papper och glömmer aldrig. Jag såg många fördelar jag lärde mig mycket ord. Efter att ha läst tidningen vill jag läsa i boken jag tittar på TV.

    theprivat till
    deltagare

    Insha'Allah.French Writer Balzacdu hade ett känt ordstäv;"För att vara kunskapens mästare är det nödvändigt att vara arbetets tjänare." Han sa.
    Och också Napoleon 'un "Omöjligt är ett ord som bara finns i dårarnas ordböcker." Han sa. Haahhh, jag har antagit dessa ord som en princip. :) Han är för fransk men.  ;D

    Du är lite fransk om det. :)

    seraka den
    deltagare

    mrb vänner,
    Jag kom till Tyskland dagen innan 17 och min kurs har inte börjat än, men de runt mig frågar hur jag lärde mig så mycket, och även jag säger att jag är förvånad :)
    Baserat på mina intryck är mitt första råd att "inte skämmas" för något du gör, för uppfattningen om miljön är inte densamma här som den är i TR. Fredag, lördag, gå definitivt på barer! Gå och träffa folk, här kommunicerar folk inte utifrån att känna varandra utan utifrån att vara på samma ställe Gå på bio eller tågstationen och observera, du har mycket tid på dig de första perioderna i alla fall. :) Dessutom, om du kan lite engelska kommer du att klara dig, men insistera på att prata tyska. och för det andra, "att få en älskare som är lokal i det landet" :) Jag har tur kanske min första helg var min flickvän för honom nu när det är väldigt besvärligt men om du är nöjd med varje tysk tjej bole cikmaymay du råd att jag inte går in mer än en innehavare av den turkiska människans attityd för att vara mer än en situation som sålunda kommer från motsatsen till dem är mycket nöjda försök att slappna av och dricka mer :D och överallt är en anteckningsblock ett måste. Jag önskar alla som försöker anpassa ett nytt språk och en kultur som jag. Om du vill göra vänner i tysk mail, är jag ledsen, jag är ledsen att jag inte sa att jag har klippt ahkam nacizane så långt att jag säger att vi säger att det är kakalin

    theprivat till
    deltagare

    @seraka den

    Jag tänkte att tyska tjejer har fördomar mot turker eftersom de är väldigt turkiska.

    Kände du något sådant?

    anonym
    besökaren

    Hej!
    Jag rekommenderar den omfattande internetordboken jag upptäckte medan jag lärde mig tyska.

    blåser kalin

    mavili_mavis
    deltagare

    Som kära Esma sa, visst kommer det att göras misstag, det viktiga är att hitta sanningen, att forska och det är också viktigt att en person har beslutsamheten att lära sig.Självklart har jag haft ett intresse av att lära mig tyska sedan dess. Jag var ett barn. Det här är faktiskt min tur. Jag brukar lära mig ord för ord. Vad jag än tänker på, jag memorerar det tyska språket, men jag har några problem med de överflödiga orden. Hur kan jag lösa det? kan du hjälpa mig?

    tidning
    deltagare

    Mitt enda problem är att jag är upphetsad och jag är lite generad när jag pratar med någon på tyska: generad: Jag har inte mycket svårt men när jag pratar vet jag inte hur jag ska komma?  :(

Visar 15 svar - 1 till 15 (28 totalt)
  • För att svara på detta ämne måste du vara inloggad.