Dokument som krävs för ett tyskt barnbaserat visum för familjeåterförening

VÄLKOMMEN TILL ALMANCAX FORUM. DU FINNER ALL INFORMATION DU SÖKER OM TYSKLAND OCH DET TYSKA SPRÅKET I VÅRA FORUM.
    fuk_xnumx
    deltagare

    VIKTIGT: Dokument måste skickas i postens ordning

    2. [] Ansökan måste göras personligen

    3. [] 10 pass giltigt minst 12 månader inte äldre än år
          För att utfärda ett visum i passet måste det finnas minst 2 tomma sidor på VISA-sidorna.

    4. [] Om det finns ett barn måste barnens del av ansökningsblanketten fyllas i helt.
          Barn bör vara ännu i Turkiet de förblir helt fylld.

    5. [] 3 bitar Biometrisk passbild
          Funktion på bilden;
      * Sista 6 bör dras in om en månad för att återspegla det senaste utseendet
      * 45 måste vara X X NUMX mm i storlek.
      * Kanter måste vara ramlösa
      * Ansiktet ska reflekteras från framsidan, huvudet är öppet och dina ögon är synliga

    6. [] 2 enheter Uppehållstillstånd för visumansökan
          2 Ansökningsformulär för uppehållstillstånd, ifyllda i sin helhet, läsligt på tyska och undertecknade med sökandens egen handstil. Du kan komma åt formuläret utan kostnad från ingången till visumavdelningen eller från konsulatets sida innan din ansökan.

    7. [] Original, uppehållsdokument och två fotokopior av alla barn separat
       

    8. [] Originalkopia av sökandens kollektiva befolkningsregister och fotokopia av 2
    Original och fullständig 2-kopia.
        (Du kan få från Befolkningsdirektoratet)

    9. [] Behandlingsavgift för visum, 60 Euro
        Euro och måste tas med i sin helhet

    10. [] Fotokopia av dokumentet som anger graden av närhet till EU-medborgaren
          För make: äktenskapscertifikat, för barn: födelse registrering

    11. [] Kopia av ID eller pass för EU-medborgaren

    12. [] Gamla pass bör lämnas in om tillgängliga

    varning:

    Kom till konsulatet 15 minuter före din tid.
    Innan du ansöker till visumkontoret ska du ansöka till UPS-tjänsten i visumavdelningens innergård och skaffa all information om retur av ditt pass.
    När du går till applikationen tar du din mobiltelefon. Ta inte med stora väskor, datorer, varor, det finns ingen plats där du kan anförtro dem.

    Du bör ta med dig alla allmänna handlingar som vi nämnt till dig fullständigt, men när du går till ansökan kan den konsulära tjänstemannen på kassan begära ytterligare handlingar på grund av speciella omständigheter.
    När visumet har mottagits, kontrollera genast informationen om visumets riktighet, särskilt visumets giltighetsdatum och namn och efternamn. Om det finns fel bör du omedelbart kontakta visumavdelningen.
     
    Med vänliga hälsningar,

    Tysk ambassad / generalkonsulat för visuminformation och utnämning

    cetinxnumx
    deltagare

    Tack Tsk

    msmsrs är
    deltagare

    När barnet ansöks via avgiften frågas? Jag minns inte han?

    fuk_xnumx
    deltagare

    ucter begärs i de dokument som är skrivna på den sa tyska medborgaren

    fuk_xnumx
    deltagare

    faktiska

    fuk_xnumx
    deltagare

    ?

    jag nedböjning
    deltagare

    Vänner 2010 har arbetat för visum för familjeåterförening sedan maj, 3 kan ha ansökt om 1 i maj efter att 2010-året har avvisats, eftersom vi har planerat 2011 under året, som vi har planerat för varje gång vi har ansökt om 12 gånger genom anställda, arbetsgivare och till och med garanti. 13 3 har väntat i flera månader och de har slösat bort vårt XNUMX-år.

    Sanningen i saken är att vi hade en dotter under denna tid. Må Allah ge dig långt liv. Nu kommer vi att göra den fjärde ansökan genom vår dotter, men jag är konstigt förvirrad med RED för RED angående de begärda dokumenten.

    Vissa säger att barnets pass och identitet är nödvändigt, medan andra säger att födelsecertifikatet inte är nödvändigt.

    Jag skulle vilja fråga vänner med kunskap om 3 gånger och få en sammanfattning som fungerar för människor som jag som är oroliga för att det kommer att vara ett problem.

    I den här sammanfattningen Om de handlingar som absolut begärs och där de kan tas och utfärdas också skrivs till dig av makan i Tyskland. Det kommer att vara mycket bra.

    Exempel: Befolkningsregistreringsexempel: (tas från befolkningsadministrationen).

    Väntar snabbt på vänner.

    Må Allah välsigna er alla.

    jag nedböjning
    deltagare

    Vänner, jag har väntat på svar i 1.5 månad Kan någon med kunskap vänligen svara på mitt meddelande ovan? Snälla... Vi skulle vilja boka tid denna vecka.

    fuk_xnumx
    deltagare

    Efter att barnet föddes måste identitetskortet presenteras med barnets födelsecertifikat och identitetskort.

    jag nedböjning
    deltagare

    I synnerhet följande ämnen

    7. [] Original, uppehållsdokument och två fotokopior av alla barn separat
        Original- och 2-fotokopia av översättningen från Sworn Translator till Amanc.

    (Hur kan jag få detta uppehållstillstånd i Tyskland?)

    10. [] Fotokopia av dokumentet som anger graden av närhet till EU-medborgaren
          För make: äktenskapscertifikat, för barn: födelse registrering

    (Hänvisar han till formel A som ett födelseregistreringsexempel? Hur får jag det från den tyska nationella befolkningsadministrationen?)

    Ett av de handlingar som begärts vara över barnets födelsecertifikat pass fotokopia mor och barn uppehållsdokument sa att de kommer till mig via fax eller fotokopi eller original mail kommer? Om originalen kommer, kommer min fru inte att behövas igen?

    Tja, jag är så förvirrad...

    Eller min vän, om du vet och skriver att detta dokument kommer att tas ut ur väggen och detta dokument kommer att skickas från väggen i ordning, kommer jag att vara glad om du skriver det, jag kan inte sova utan stress i 1 vecka nu ..

    fuk_xnumx
    deltagare

    du måste göra en kopia av identitetskortet med barnet från makan och skicka födelsepapperet du vill skicka barnet med e-post du krävs dokument om barnet, fotokopia av identitetskortet med inspiration att du fortfarande har en formel b av intresse formulera en cikar ikisinide

    dejavuxnumx
    deltagare

    Vänner, snälla svara med information, det är snart dags för min tid på konsulatet. Min son är 2 år och han föddes i Turkiet. Nu är både min fru och son dubbla medborgare.
    nu for de först till Tyskland och bosatte sig där. Eftersom min fru var gravid var de tvungna att åka tidigare eftersom flygresor var förbjudna under de följande veckorna.

    Frågan som fastnade i mitt huvud är denna Snälla jag behöver brådskande information

    Kan det faktum att vår son, som jag ska ansöka om familj för genom ett barn, föddes i Turkiet, vara ett skäl till avslag?
    Så barnet behöver inte nödvändigtvis födas i Tyskland, eller hur?

    fuk_xnumx
    deltagare

    Barnet är redan tysk medborgare Det viktiga är att barnet är tysk medborgare, det spelar ingen roll var han är född, barnet verkar bo i Tyskland nu och du kommer att återförena familjen genom honom.

    dejavuxnumx
    deltagare

    Tack, du växer som en medicin Horizon :))
    När tiden rinner ut blir människor stressade. Tack gode Gud, den här sidan finns för att vi ska kunna rensa frågetecknen i våra sinnen och inte stressa alls... Tack igen.

    oito8
    deltagare

    oroa dig inte, min vän, om den lille är tysk medborgare kommer du att skaffa en katt, jag fick ditt visum från ett ofött barn och bosatte mig i Tyskland, vi väntar på födseln

    Giland
    deltagare

    Jag ansökte 11.04.2014, får se när svaret kommer från cofe :)

Visar 15 svar - 1 till 15 (74 totalt)
  • För att svara på detta ämne måste du vara inloggad.