Relaterad tysk examen i Tyskland

VÄLKOMMEN TILL ALMANCAX FORUM. DU FINNER ALL INFORMATION DU SÖKER OM TYSKLAND OCH DET TYSKA SPRÅKET I VÅRA FORUM.
    trhn
    deltagare

    Hej vänner,

    Vi flyttade till Tyskland med familjeåterförening med barn och det har gått sju månader. De gav ett 7-årigt uppehållstillstånd. Jag startade den tyska kursen. Den första terminen på 3 veckor är över. Den andra terminen börjar 6, insAllah. De gav ingen information om A2-examen. När det vill bli? Hur många poäng behöver du för att få åtminstone etc etc etc.?

    Jag vill fråga, hur är A1-examen i Tyskland? Hur många poäng behöver du åtminstone? Vad händer när vi får en ogiltig poäng från provet bland möjligheterna? Jag skulle vara glad om vänner som känner till dessa processer kan skriva.

    Tack.

    fuk_xnumx
    deltagare

    Du har inte a1-examen i Tyskland, du går direkt till b1-examen. och på sex veckor var du tvungen att lära dig att säga dem. Jag förstod ingenting om den kursen. Om en person går på kursen i 6 veckor och inte vet vilken examen som ska tas av vilken anledning, antingen fråga i kursen eller så förstår du inte helt förklaringarna.

    trhn
    deltagare

    Jo, du säger det, men den tyska A1/1-boken är klar och A1/2-boken kommer att startas. Vi gick till kursen och frågade om det och fick höra att det skulle bli en tenta. Och du sa, "Du vet inte vilket prov du ska ta."
    Berätta för mig, den tyska läraren beskriver naturligtvis tyska och tyska på tyska. Vi lär oss bara tyska. Är det inte normalt att jag inte förstår det?

    erddinc
    deltagare

    När du först anmäler dig till kursen får din make / maka veta syskon

    trhn
    deltagare

    När du först anmäler dig till kursen får din make / maka veta syskon

    De berättade att vi gick för att registrera oss, men kvinnan som spelade in hade inte mycket information att hjälpa till och berättade halvhjärtat.  :-

    fuk_xnumx
    deltagare

    Normalt finns det ingen a1-examen någonstans, du är direkt b1 när modul 6 är klar

    De berättade att vi gick för att registrera oss, men kvinnan som spelade in hade inte mycket information att hjälpa till och berättade halvhjärtat.  :-

    Kaan
    deltagare

    Jo, du säger det, men den tyska A1/1-boken är klar och A1/2-boken kommer att startas. Vi gick till kursen och frågade om det och fick höra att det skulle bli en tenta. Och du sa, "Du vet inte vilket prov du ska ta."
    Berätta för mig, den tyska läraren beskriver naturligtvis tyska och tyska på tyska. Vi lär oss bara tyska. Är det inte normalt att jag inte förstår det?

    Jag tror inte att det finns en examen för A1-certifiering. När A1 / 1- och A1 / 2-modulerna var färdiga hade vi en A1-mock-examen av TELC, detta var bara ett test för att mäta nivån på den aktuella klassen och se hur B1-examen skulle se ut. Jag antar att det är därför du kanske är i ditt test.

    tugce_doerj är
    deltagare

    Du startade den normala b1-kursen, du började med boken a1 eftersom b1-kurser börjar direkt från a1 och fortsätter som a2 b1. Du kommer att göra det när b1-examen är över. Normalt går de med a1-certifikat in i språkexamen och börjar kursen därefter. vissa börjar direkt från a2, andra från b1. Det är normalt för dem att läsa den boken eftersom du börjar från början.

    bhawkxnumx
    deltagare

    ja exakt vi frågade, b1 bok, de sa nej de sa att ingen bok a2 sägs vara slutgiltig. Jag tror att systemet är så här om du tar provet och gör det bra kommer du att nå b1-nivån, men du slutar inte b1 eftersom jag tittade på b1-boken i vår bokserie i bokhandeln.

    eduega
    deltagare

    Var inte uppmärksam på vad somliga skriver till dig, de säger att det finns en direkt B1-kurs, det är en integrationskurs, men du kan gå en privat-privat kurs om du vill, med start från A1 och framåt så mycket som du vill... I slutet av varje modul är det ett prov. Om A1 är A1 är A2 A2, men du kan åka till Tyskland med statligt stöd. För nyanlända, oroa dig inte för B1-integration, stressa inte , fortsätt jobba, jag förstod det inte när jag först kom, sedan på två år blev jag en offentliche dienst-anställd, må Gud hjälpa dig.

    tugce_doerj är
    deltagare

    Du säger att du inte bryr dig om vad vissa säger, men du ger felaktig information. Ge inte falsk information som om du vet mycket. En vän kom med familjeåterförening, måste han eller hon gå en integrationskurs, oavsett om de återförenas genom ett barn eller inte? måste…. Vi förklarar modulerna i kursen här. Att säga att du kan gå på en privat skola och få det certifikat du vill ha är inget annat än slöseri med tid. Du pratar som om privatskolor är så billiga att vem som helst lätt kan gå på dem. Är det inte nödvändigt att genomföra integrationskursen och få certifikatet? Kommer hans visum att förlängas eller inte med det intyget? Låt oss vara försiktiga när vi ger information och följa artighetsreglerna när vi namnger personer som kommenterar i andra trådar...

    trhn
    deltagare

    Hej vänner,

    Tack för dina kommentarer. Jag klarade A1-provet med 84 poäng, tack så mycket, applåder :) . För närvarande avslutas A2/1. Modul 29.02.2016 startar 4 Montagdagen.
    En av mina vänner sa privat kurs, ja det är sant, men jag antar att han inte vet så mycket om priset. Sehr teuer!!

    Må Allah hjälpa oss alla..

    tugce_doerj är
    deltagare

    lycka till och lycka till på nästa prov

Visar 12 svar - 1 till 12 (12 totalt)
  • För att svara på detta ämne måste du vara inloggad.