Hjälp om Tyskland har kunskap om lagarätt

> Forum > Näringsliv och arbetsliv i Tyskland > Hjälp om Tyskland har kunskap om lagarätt

VÄLKOMMEN TILL ALMANCAX FORUM. DU FINNER ALL INFORMATION DU SÖKER OM TYSKLAND OCH DET TYSKA SPRÅKET I VÅRA FORUM.
    nescaff till
    deltagare

    Hej vänner, mina kära vänner, det har gått fem år sedan jag kom till Tyskland. Jag har jobbat i två år. Jag har inte tyska som modersmål. Jag hade en enorm olycka på jobbet för 2 månader sedan. Jag hade en enorm olycka på jobbet Jag har massor av varor fallit på fötterna. Jag jobbar i en marmorfabrik mitt kött krossades. Jag köpte precis sjukpapper i 6 veckor. Jag kör häftapparat med en stege igen. Jag har svårt att stoppa min husläkare var på ledighet en vecka han tittade tillfälligt på en annan läkare 30 dagars rapport skrev till mig 30.10.2017 till 30.11.2017 Jag fick rapporterna jag fick en av dem jag lämnade en av dem till arbetsplatsen jag gav en till arbetsplatsen och den andra gick till De skickade rapporten igen eftersom det var vårt misstag, jag ringde till arbetsplatsen igen på morgonen, sa han, igen gick jag till arbetsplatsen, jag fick rapporterna från arbetsplatsen jag gav arbetsplatsen accepterar inte den här rapporten Jag vet inte hur man vevar dig i en månad Jag vet inte lagarna här, fristlose, de gav mig 20.11.2017 är min normala deadline och min trailer 28.2.2018 varje månad 27 låg senast och gick inte till sängs jag har min lön 28 de gav mig utgången som förstår lagarna, kan du snälla hjälpa mig med mina bästa hälsningar.

    rustemxnumx
    deltagare

    Hej vän,

    Jag tror att han är skyldig om Dr inte skickade sina rapporter. I det här fallet tycker jag att du borde se din arbetsplats med Dr. Om du inte får resultat, ta också papper till Arbeitstamt och en uppsats från Dr om felet. Men det finns också en sådan situation. Jag hör ogrundade vevar som tas emot från husläkare. Om du har för mycket vevaxelutskrift kan du ha problem.

    hjärtlösa
    deltagare

    Hej min syster, först och främst, vara sen. Först och främst glöm inte att nämna att du inte har någon rätt att begära ett yrke eftersom du har en rapport. Jag var sjuk i kraft och när jag bad om att anmäla, gick jag till domstolen med en advokat och när jag vann fick jag inte mycket pengar. Men din situation är väldigt annorlunda, du har jobb i olyckan, i permanent skada, i Tyskland, i ett högt betalande jobb i Tyskland. Om rädslan för företaget beror på det, försöker du bli av med mig. Du går att hitta och domstol en bra advokat, passerade jag olycksfall i arbetet i avukata min fot som vetter mot läkaren gav rapporter permanent skada har inträffat och företaget för att bli av mig på I-rapportering och olycksfall i arbetet ovanligt för Kündigung skrev kurserna redan hjälper dig gissa bra vacker kompensation rapport vid behov finna Aliris brådskande advokat fortsätt att få så mycket som möjligt, om inte, det spelar ingen roll, 1 månader 2 månader senare måste företaget fylla upp dem med massor av sans

Visar 2 svar - 1 till 2 (2 totalt)
  • För att svara på detta ämne måste du vara inloggad.