Skilsmässa och bosättning i Tyskland

> Forum > Allmänna avsnittet om Tyskland och övriga europeiska länder > Skilsmässa och bosättning i Tyskland

VÄLKOMMEN TILL ALMANCAX FORUM. DU FINNER ALL INFORMATION DU SÖKER OM TYSKLAND OCH DET TYSKA SPRÅKET I VÅRA FORUM.
    phoneman
    deltagare

    Hej alla,

    Min fru är tysk medborgare. Vi har varit gifta i 9 år och vi har 2 barn med dubbelt medborgarskap. Turkiet kom till TR 7 år och vi bodde i efter att ha gift oss med min fru. Vi bestämde oss för att bosätta oss i Tyskland för 1.5 år sedan och bosatte oss. Jag gjorde ett familjeåterförening av barnet. Jag har session fram till november 2018. Jag avslutade B1-nivå tyska här och Jobcenter skickar mig till B2- och C1-kurser på grund av mitt yrke. Min fru arbetar och vi är inte beroende av FoU. Men vi vill skilja oss för att vi inte kan komma överens. Det blir en förhandlad skilsmässa. Men jag arbetar inte på något jobb, jag är maskintekniker och jag kan inte hitta ett jobb innan jag kan lära mig tyska eller avancerade. Och när vi vill skilja oss, kommer FoU att ge mig hemresa etc. Men kommer detta att vara ett problem för min session? November 2018 är den sista dagen. Om det skapar ett problem när jag sätter mig ner och de skickar tillbaka mig kommer det att vara ett stort problem för vår familj eftersom vi lever för våra barn. :) . Kan någon som har kunskap upplysa mig? Vad kan vi göra? Under utbildningsstödet för detta jobbcenter för mig kommer jag att arbeta hela dagen och jag har inget yrke där jag kan betala för min försäkring. Är det ett problem för sessionen?

    fuk_xnumx
    deltagare

    Det finns inget som heter retur eftersom du har barn, oroa dig inte det är okej

    phoneman
    deltagare

    Tack så mycket för svaret,

    Kanske det hjälper för vänner som är i min situation,

    Vi fick veta saken i samråd med advokaten.

    Han sa att om jag normalt ansökte till Tyskland genom min fru, skulle vi ha varit gifta här i tre år, att jag borde ha varit försäkrad på samma arbetsplats i minst ett år och att jag skulle vara skild i min bostad utan problem .

    Men han sa att eftersom jag kom hit med familjeåterförening över barnen kunde jag stämma och skilja mig när jag ville, oavsett min vistelsetid. Jag säger att 100% av dem som kommer efter en familjeåterförening genom barnen sa att det absolut inte finns något problem och idag kommer du att skilja sig efter 3 månader.

    detta är en kort sammanfattning :)

Visar 2 svar - 1 till 2 (2 totalt)
  • För att svara på detta ämne måste du vara inloggad.