Hur man undervisar i Tyskland

> Forum > Näringsliv och arbetsliv i Tyskland > Hur man undervisar i Tyskland

VÄLKOMMEN TILL ALMANCAX FORUM. DU FINNER ALL INFORMATION DU SÖKER OM TYSKLAND OCH DET TYSKA SPRÅKET I VÅRA FORUM.
    ozzzyj
    deltagare

    Hej, som en som just nu väntar på ett familjeåterföreningsvisum ville jag fråga om det är någon bland er som har information.Jag har varit engelsklärare i staten i 7.5 år men jag kommer att lämna in min uppsägning när jag kommer till Tyskland. Även om jag gjorde en del efterforskningar kunde jag inte hitta fullständig information, jag var lite förvirrad, om jag ska vara ärlig...
    Vad behöver jag göra för att undervisa i engelska på en privat skola eller institution i Tyskland? Är det bara möjligt med examensbevis? Eller finns det examensbevis i detta område för mitt område? Jag skulle bli jätteglad om någon som vet kunde hjälpa mig 🙏🏻 Tack så mycket, applåder till er alla :)

    fuk_xnumx
    deltagare

    Såvitt jag förstår tjänstemannen och tjänstemannen kommer till Tyskland för att lämna lite mer tänka på det, tror jag,

    ozzzyj
    deltagare

    Såvitt jag förstår tjänstemannen och tjänstemannen kommer till Tyskland för att lämna lite mer tänka på det, tror jag,

    Jag måste avgå eftersom det är en familjeåterförening

    yenicerixnumx
    deltagare

    Jag måste avgå eftersom det är en familjeåterförening

    De använder en något annan procedur för att undervisa här. För detta föreslår jag att du först får information om anerkennung innan du kommer hit.
    https://www.anerkennung-in-deutschland.de/html/de/

    Det här är webbplatsen. Du kan prata på engelska. Få information om telefon AC och synkronisera ditt examensbevis så snart som möjligt. Då kan du arbeta var du vill.

Visar 3 svar - 1 till 3 (3 totalt)
  • För att svara på detta ämne måste du vara inloggad.