Studerar vid universitetet i Tyskland

> Forum > Allmänna avsnittet om Tyskland och övriga europeiska länder > Studerar vid universitetet i Tyskland

VÄLKOMMEN TILL ALMANCAX FORUM. DU FINNER ALL INFORMATION DU SÖKER OM TYSKLAND OCH DET TYSKA SPRÅKET I VÅRA FORUM.
    keremxnumx
    deltagare

    vänner.

    Jag skriver för dem som vill bo i Tyskland. Om du studerar vid universitetet i Tyskland får du uppehållstillstånd i ett år vid universitetets slut. Om du hittar ett jobb under denna period och du registrerar det i de officiella journalerna får du ett arbetstillstånd. Jag behöver naturligtvis inte säga att det krävs överlägsen tyska för detta. Om du säger ja, jag fick mina tillstånd i Tyskland, men min fru kunde inte komma. Hur kan jag ta det med mig? jag lämnar det också. du söker konsulatet eller tyska inrikes frågor för din make. din make går till kursen inom en viss tid. lär sig tysk och tysk kultur (anledning; att inte vara främmande för Tyskland)
    Om laget som ger kursen godkänner i slutet av dessa kan din make få tillstånd. Om du säger att du redan kan språket och tjänstemannen inte har för avsikt med dig, får du redan uppehållstillstånd. Det finns ingen anledning till att din make inte ska föras till Tyskland, särskilt om han hittar ett jobb.

    Spenat
    deltagare

    Om du studerar vid universitetet i Tyskland får du uppehållstillstånd i ett år vid universitetets slut.

    Är du säker på det här…

    svartgrå_3
    deltagare

    Vänner, jag har ett problem, om någon har information och delar med sig av sin information skulle det vara mycket uppskattat. Jag tog examen från ekonomiska institutionen i Turkiet, jag har varit i Tyskland i 1 år, jag vill gå på universitetet här, åtminstone för att ha en bra tysknivå. Vad kan jag göra, kommer ekvivalensen av mitt diplom att accepteras, kan jag göra en magisterexamen eller vad kan jag göra här? Hur kan jag utvärdera det diplom jag fått från Turkiet? Låt oss säga att jag fortsatte den avdelning som jag tog examen här vid ett universitet här, vad kan jag göra härnäst, vad är den tyska motsvarigheten till institutionen jag tog examen från, och vad gör en examen vid denna institution i Tyskland? Tack så länge. Dessutom är webbplatsen väldigt trevlig, jag hittade den av en slump, jag gillar den väldigt mycket.

    dennnis 1989
    deltagare

    Hej, jag kommer att fråga mig, jag är nu på det sista året på gymnasiet. Jag tänker åka till uni i Tyskland när jag är klar och jag behöver inte få visum från honom. Jag måste tjäna ett år barriär, jag skulle vara glad om du kunde hjälpa, tack redan.

    ertugrul
    deltagare

    Jag hälsar att du hjälper mig med det jag läser på de tvååriga tvåvägar som passerar som skoltekniker i Tyskland jag läser eller vad jag kan göra där i mitt högskoleexamen i Turkiet, borde redan vara

    3,14
    deltagare

    -> Klick

Visar 5 svar - 1 till 5 (5 totalt)
  • För att svara på detta ämne måste du vara inloggad.