Hur tillbringade du dina första månader i Tyskland?

> Forum > Näringsliv och arbetsliv i Tyskland > Hur tillbringade du dina första månader i Tyskland?

VÄLKOMMEN TILL ALMANCAX FORUM. DU FINNER ALL INFORMATION DU SÖKER OM TYSKLAND OCH DET TYSKA SPRÅKET I VÅRA FORUM.
    sky skott
    deltagare

    Hej vänner, jag kom till Hannover för två veckor sedan med visum för familjeåterförening. Jag gick till det första utlänningskontoret och registrerade adressen, men de gav mötet den 90 januari för att konvertera 19-dagarsvisumet till uppehållstillstånd. Med andra ord, det är fortfarande en månad och eftersom språkkursen eller något kommer att vara klart då, sitter jag hemma och gör ingenting och jag är väldigt uttråkad. Lyckligtvis finns det inga turkiska grannar. Kan du ge mig förslag vad kan jag göra?

    https://www.almancax.com/almanca-aile-almanca-aile-bireyleri-ve-almanca-akrabalar.html

    yenicerixnumx
    deltagare

    Först och främst, välkommen, Gökce.

    Ich sage dir nur 3 wörter . Langeweilig langeweilig langeweilig yuppi :)
    Det är de dagar då huvudet, som du kommer att söka med ett ljus i framtiden, faktiskt är det mest bekväma och samtidigt det mest obekväma. Varför, för efter att du har börjat lära dig språket och lära känna det omgivande långsamt kommer du att tänka för dig själv, wow, hur många gånger har jag spenderat. Först är en som en fisk ur vattnet. Anpassningsperioden har precis börjat. Jag tycker att du bör anmäla dig till kursen utan att slösa bort tid i första hand. Om den är full kan du behöva vänta länge den här gången.
    Först och främst tycker jag att du borde känna till miljön. Gå ut och se vad som finns runt. Den mest centrala punkten är att ta en kopp kaffe till exempel. Återigen har du tur jämfört med de flesta av oss. Säg Hannover. Börja lära dig tyska. Lär dig själv hemma. Lite ensamhet, lite tystnad kommer att tråkiga dig efter ett tag, men om du hittar en hobby för dig själv och hittar något som kan distrahera ditt sinne kommer tiden att gå förr. Välkommen tillbaka till Tyskland.
    Selametle

Visar 1 svar (1 totalt)
  • För att svara på detta ämne måste du vara inloggad.