försäkringen att dra nytta av hälso- och sjukvården i Turkiet Tyskland

> Forum > Näringsliv och arbetsliv i Tyskland > försäkringen att dra nytta av hälso- och sjukvården i Turkiet Tyskland

VÄLKOMMEN TILL ALMANCAX FORUM. DU FINNER ALL INFORMATION DU SÖKER OM TYSKLAND OCH DET TYSKA SPRÅKET I VÅRA FORUM.
    yenicerixnumx
    deltagare

    Selamunaleyküm mening

    Som ni vet börjar semesterperioden. Kanske har vi vänner som känner till detta ämne, men för dem som inte gör det skulle det vara bra att dela igen. I Sigortanizl till Turkiet i Tyskland kan du dra nytta av medicinska tjänster på offentliga sjukhus. På privata sjukhus kan du bara dra nytta av den andel som SGK ger. du måste betala prisskillnaden från fickan utan återbetalning. På apoteket kan du, efter att ha betalat priset på det läkemedel du köpt och fått fakturan, meddela ditt försäkringsbolag när du återvänder till Tyskland och få tillbaka läkemedlets pengar.

    Nödvändiga dokument

    – Att få ett försäkringsbesked från ditt försäkringsbolag i Tyskland. För att göra detta måste du ringa försäkringsbolaget och ange att du ska på semester till Turkiet och att du vill få en internationell försäkringsanmälan. Ta inte emot e-post eller fotokopior Endast originaldokument med våta signaturer accepteras av SSI.
    – Att erhålla ett försäkringsnummer (yupas-nummer) från alla socialförsäkringskontor efter inresa i Turkiet.

    Om du skickar in det här numret till det sjukhus du besökte efteråt kan du dra nytta av din egen försäkring.

    På samma sätt finns det hälsoförsäkringar utomlands som tillhandahålls av privata företag. (Till exempel tror jag ADAC gör det, 40 euro per år.) Försäkringar som görs genom sådana företag är 80% återbetalningsbara, men inkluderar även privata sjukhus.

    Säg inte vem som kommer att hantera alla transaktioner som jag sa tar inte ens 15 minuter totalt. Men när du åker, förbjud Gud, om du upplever en hälsorelaterad situation, säg inte att jag önskar. Må Allah tillåta oss alla att gå och återvända med god hälsa.

    lugnt.

  • För att svara på detta ämne måste du vara inloggad.