att köra en bil från Tyskland till Turkiet?

> Forum > Cafe Almancax > att köra en bil från Tyskland till Turkiet?

VÄLKOMMEN TILL ALMANCAX FORUM. DU FINNER ALL INFORMATION DU SÖKER OM TYSKLAND OCH DET TYSKA SPRÅKET I VÅRA FORUM.
    tugce_doerj är
    deltagare

    Hej!

    Jag vill ta en bil till Turkiet och lämna den där så att min bror kan köra den. Vilken väg ska jag följa? Är något sådant möjligt?Jag har ingen kunskap. Jag skulle bli glad om kunniga vänner kunde hjälpa mig. :)

    akvarell
    deltagare

    Hej!

    Jag vill ta en bil till Turkiet och lämna den där så att min bror kan köra den. Vilken väg ska jag följa? Är något sådant möjligt?Jag har ingen kunskap. Jag skulle bli glad om kunniga vänner kunde hjälpa mig. :)

    Tja, när jag ser trösten med att ställa den frågan önskar jag att vi kunde vara värda hjärtpalats som du..
    Att ta en bil till Turkiet och lämna den där är något som kan kosta dig mycket pengar. Ge upp den här idén.

    Låt oss säga att du ska ta en 2015 modellbil (eftersom den inte ska vara över 3 år gammal), priset på bilen för 3 år sedan är 30 tusen Euro.
    Priset på denna bil 2018; 30.000 68 x 20400 % ?? => XNUMX euro.
    Frakt och försäkringsmönster? Glöm 500 euro.
    Det belopp som ska beskattas; 20900 XNUMX euro.
    Totalt alla skatter; 20900 x 88,80 % ?? => ca 19.000 88,80 euro. (1600 % motorvolym mellan 2000 och XNUMXCC)

    Om du gav den här bilen 15 tusen euro och köpte den skulle den kosta dig 34.000 XNUMX euro totalt.
    Är det värt det?

    självklart inte värt det.. det är inte vettigt. Ge upp, säger hjärtat, och jag lutar mig tillbaka och drar mig undan från din närvaro.

    tugce_doerj är
    deltagare

    :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: Jo, jag hörde att en bil bara togs en gång, det var därför jag frågade. Annars vet jag också att det kostar pengar normalt. :D Jag kan köpa bilen där för samma pengar, med den logiken :)

    akvarell
    deltagare

    :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: Jo, jag hörde att en bil bara togs en gång, det var därför jag frågade. Annars vet jag också att det kostar pengar normalt. :D Jag kan köpa bilen där för samma pengar, med den logiken :)

    Med denna logik är jag inte förvånad över att du lever ett så lyckligt liv. Jag är avundsjuk.

Visar 3 svar - 1 till 3 (3 totalt)
  • För att svara på detta ämne måste du vara inloggad.