Information om Einstufungstests för B1

VÄLKOMMEN TILL ALMANCAX FORUM. DU FINNER ALL INFORMATION DU SÖKER OM TYSKLAND OCH DET TYSKA SPRÅKET I VÅRA FORUM.
    İsmailbey
    deltagare

    Hej kompisar,
    Jag behöver få ett B1-certifikat och kan jag ta provet direkt för detta certifikat. Jag pratade med några kurser men de sa till mig att jag måste göra Einstufungstest innan jag tar det här provet. Är det någon som känner till Einstufungstester, hur börjar det, hur fortsätter det, tar jag det här testet ensam?
    Tack på förhand för svaren

    tugce_doerj är
    deltagare

    Nivåtestet kallar de Einstufungstest. Om din nivå är tillräcklig för att göra tentamen kan du göra tentamen utan att gå kursen. Detta prov kommer också att dokumentera om du kan göra provet eller inte. Du tar provet ensam. Där ställs frågor. Jag antar att du bara tar ett muntligt prov. Åtminstone på min tid var detta test bara muntligt nu vet jag inte om det har förändrats.

    istanbullu är
    deltagare

    Hej!
    Som en som tog en A2012 från Goethe Istanbul 2 fick jag en A2 från einstufung-testet som jag gjorde för 2 månader sedan i år, och det stod på papperet som examinatorn gav att jag kunde fortsätta med B1-kursen.
    Vad gäller dina frågor
    * En person gjorde provet.
    * Tentan går från lätt till svårt, jag hade svårt att förstå mot slutet.
    * Till slut kunde jag inte slutföra vissa delar, antar jag, detta gav dem en idé om hur jag skulle bestämma min nivå.
    * Dessutom, i slutet av tentamen, visar han dig några bilder och säger berätta om det. Det var en kvinna som gjorde en gammal kvinnas medicin till sitt barn som var sjuk i mitt, hon gav medicinen till barnet, men hon ångrade sig senare. Jag berättade historien så gott jag kunde. Mannen pratade sedan med klassrumschefen inne och gav mig ett papper som skrev mitt provresultat.
    Så här gick mitt prov. Förlåt för innehållet, jag kunde inte ge ett bra exempel, men det var det klassiska Goethe Institut-innehållet.
    Jag hoppas att jag kunde hjälpa till lite.
    Jag önskar dig framgång i förväg.
    Lycka till med,

Visar 2 svar - 1 till 2 (2 totalt)
  • För att svara på detta ämne måste du vara inloggad.