Lektion 1: Allmän information om tyska

> Forum > Grundläggande tyska lektioner från början > Lektion 1: Allmän information om tyska

VÄLKOMMEN TILL ALMANCAX FORUM. DU FINNER ALL INFORMATION DU SÖKER OM TYSKLAND OCH DET TYSKA SPRÅKET I VÅRA FORUM.
    lara
    besökaren
    ALLMÄN INFORMATION OM TYSKLAND

    Hej! Innan vi går vidare till lektionerna, låt oss ge dig lite information om tyska. Det här är nybörjare
    Vi tror att det kommer att vara lämpligt för
    Tyska tillhör den germanska grenen av de indoeuropeiska språken och är ett av de vanligaste språken i världen.
    Det är känt att cirka 120 miljoner människor talar tyska.
    Tyska är det vanligaste modersmålet i Europa och talas i många länder utanför Tyskland.
    Det är till exempel det officiella språket i Tyskland, Österrike, Schweiz, Liechtenstein, Luxemburg, Belgien och Italien.
    I allmänhet tycker folk att lära sig tyska är svårt, för
    eller partisk mot denna fråga etc. kanske.
    Men i allmänhet är det inte alls svårt att lära sig tyska, förutom några få ämnen.
    Det är ett faktum att det inte är känt ens av de flesta tyska medborgare, men i en sådan miljö har du inga problem med detta.
    Det är osannolikt att det kommer att hända, och dessa frågor kommer att diskuteras i detalj i tur och ordning.
    På tal om att lära sig tyska, låt oss berätta resultaten av en forskning utförd av experter:
    Som ett resultat av forskning från experter, intelligens från människor som senare lär sig tyska
    Den är mycket mer avancerad jämfört med sin tidigare version. Naturligtvis inte vi, men experter säger detta.
    Till exempel genom att lära dig tyska förbättrar du också din intelligens. 
    På det tyska språket kan vi säga att ord i allmänhet läses medan de skrivs. Naturligtvis finns det många undantag från denna situation.
    Men när du väl har lärt dig jobbet kommer uttalet inte att vara ett problem för dig.
    bokstäver är också stora utan att skilja mellan släkt och namn.
    Vi kan också säga att alla andra språktalare än tyska inte har svårt att lära sig tyska.
    Efter denna allmänna information kan vi börja lektioner i tyska.

    Livets fågel passerar som en blixtnedslag och den håller på att lägga ägg i gravboet. (B.Mesnevi)
    den olguntuz
    deltagare

    Tack för ditt arbete, jag önskar att detta arbete fortsätter.

    dricka
    deltagare

    Tack vare dig kommer jag att lära mig almanack i alla aspekter. Tack.

    Nurleben
    deltagare

    herregud mina drömmar går i uppfyllelse ;) Tyska är det språk jag vill lära mig mest..och jag kommer att lära mig det här..tack så mycket...

    den olguntuz
    deltagare

    Jag hoppas att dina drömmar går i uppfyllelse, om du verkligen vill lära dig kan du lära dig och den här sidan är verkligen användbar.

    anonym
    besökaren

    Tack så mycket…

    anonym
    besökaren

    Tack killar. Hälsa för din hand, för ditt hjärta.
    Vi kommer att försöka lära oss långsamt. :)

    hedning
    deltagare

    allt fur danke

    muratxnumx
    deltagare

    LÅS DIG IGEN FÖR VARJE RESA

    kopf
    deltagare

    danke bis bald...

    yavzz
    deltagare

    Tack så mycket ! Jag hoppas att jag kommer att förbättra min tyska tack vare dig.

    vuslatım_schatz
    deltagare

    Tack så mycket, vi började från första lektionen, må Gud hjälpa oss

    anonym
    besökaren

    COK DANKE GUD

    tarakcixnumx
    deltagare

    Vi sa Bismillah och började lära oss tyska, fast jag hade sett det på gymnasiet, men jag hoppas att det inte blir svårt och jag kommer inte att bli avskräckt………

    nicole *
    deltagare

    Hälsa för ditt arbete ...

    hemland057
    deltagare

    Du har skapat ett riktigt trevligt forum, jag har precis börjat lära mig tyska... danke schön!

Visar 15 svar - 1 till 15 (83 totalt)
  • För att svara på detta ämne måste du vara inloggad.