Skilsmässaprocess

VÄLKOMMEN TILL ALMANCAX FORUM. DU FINNER ALL INFORMATION DU SÖKER OM TYSKLAND OCH DET TYSKA SPRÅKET I VÅRA FORUM.
    Emre34
    deltagare

    Hej vänner, jag skulle uppskatta om de som har erfarenhet av skilsmässa kan svara på mina frågor.
    1- Jag är tysk medborgare, jag är turkisk medborgare I vilket land går skilsmässan snabbare?
    2-Vilket land gör mig mindre trött ekonomiskt?
    3- Låt oss säga att jag får en skilsmässa i Tyskland, täcker rättsskyddet skilsmässokostnaderna i detta sammanhang?
    Tack på förhand och glada och fridfulla dagar till alla..

    Brna
    deltagare

    Hallå
    Först och främst är det väldigt tråkigt att jag svarar på ett sådant ämne, men tyvärr...
    När du ansöker till en advokat eller gör en framställning till domstolen om äktenskapsskillnad i Tyskland börjar den period som kallas separationsår (Trennunsjahr) och vid utgången av 1 år börjar målet behandlas. Om du för ett ärende i TR:n finns det en invändningsfrist då motparten får en stämning och väntar på svar.Om din make inte kommer till rätten den rättegångsdagen ges ett nytt datum för ärendet. , etc. Enligt min åsikt är det, trots 1-års väntetiden, mer stressfritt att få en skilsmässa i Tyskland. Men det gäller givetvis inte vid samförståndsskilsmässa.

    Om du inte arbetar står staten för kostnaderna. Hitta en advokat, de följer allt

    Jag hoppas att det går bra för dig

    Emre34
    deltagare

    Tack för svaret. Människor gifter sig för att vara lyckliga, för att dela livet och för att bygga en framtid tillsammans. Tyvärr, även om jag inte vill generalisera, börjar brudgummar/brudar som vi som kommer från Turkiet uppleva stora problem strax efter att de kommit till Tyskland. Naturligtvis är en av de största anledningarna till detta tyvärr makarna som är födda och uppvuxna i Tyskland...
    Det kommer att bli en obestridd skilsmässa. Vi är redan isär, men vi har inte rapporterat det någonstans än. Jag försöker samla information om hur man löser det här problemet på bästa och kortaste möjliga sätt.

    hjärtlösa
    deltagare

    Hälsningar, denna fråga har diskuterats mycket i detta forum tidigare.. Om du söker i de gamla meddelandena får du information. Det har inte skett någon lagändring etc. som en positiv utveckling behöver du inte anlita en jurist i Tyskland efter din skilsmässa.Den måste förseglas med en apostille från högre instans, du kan få den borttagen från folkbokföringen på konsulatet med en turkisk översättning... För även om du skiljer dig i Tyskland så dyker du fortfarande upp att gifta mig i Turkiet... Till exempel skilde jag mig i Tyskland 2017, jag har en deadline på konsulatet i slutet av denna månad, jag ska få det borttaget från registret eftersom jag inte kunde hitta tiden fram till nu... Precis som information till andra vänner.Jag skriver.. Domstolsbeslutet med apostillesigill är 15 euro..översättning är mellan 0-200 euro, avgiften för attestering på konsulatet är 250 euro. var medveten om att du kommer att stöta på dessa kostnader. Med vänlig hälsning..

    Emre34
    deltagare

    Tack hjärtlös, användbar information.

    Ohne ideal
    deltagare

    Vår vän ställde precis de frågor jag skulle ställa.
    Jag är i samma situation. Jag har för närvarande en 1 års oberoende session. Med undantag för Auslanderbehörde vet ingen myndighet att vi är bringrennt. Vi har varit tillsammans i 7 månader. Vi har inte gjort något liknande en skilsmässa än. Kan jag åka till Turkiet med denna oberoende session, få en fullmakt av min fru, skilja mig där och resa in i Tyskland igen utan problem? Det finns ingen eskalering att vår kommer att bli en avtalsskild skilsmässa. Såvitt jag hört kan vi båda skilja oss direkt med en advokat i Tyskland. Är det sant?

    fuk_xnumx
    deltagare

    vill du skilja dig i Turkiet nu eller i Tyskland, bestäm dig först, låt oss prata med dig senare

    Vår vän ställde precis de frågor jag skulle ställa.
    Jag är i samma situation. Jag har för närvarande en 1 års oberoende session. Med undantag för Auslanderbehörde vet ingen myndighet att vi är bringrennt. Vi har varit tillsammans i 7 månader. Vi har inte gjort något liknande en skilsmässa än. Kan jag åka till Turkiet med denna oberoende session, få en fullmakt av min fru, skilja mig där och resa in i Tyskland igen utan problem? Det finns ingen eskalering att vår kommer att bli en avtalsskild skilsmässa. Såvitt jag hört kan vi båda skilja oss direkt med en advokat i Tyskland. Är det sant?

    Ohne ideal
    deltagare

    vill du skilja dig i Turkiet nu eller i Tyskland, bestäm dig först, låt oss prata med dig senare

    i Tyskland.

    fuk_xnumx
    deltagare

    Om du skiljer dig i Tyskland med dyra tr kan du få det gjort utan att ens lämna 9 10 tusen tl tr om du måste komma överens med din make

Visar 8 svar - 1 till 8 (8 totalt)
  • För att svara på detta ämne måste du vara inloggad.