KAN JAG TA MED MINA BARN TILL TYSKLAND?

VÄLKOMMEN TILL ALMANCAX FORUM. DU FINNER ALL INFORMATION DU SÖKER OM TYSKLAND OCH DET TYSKA SPRÅKET I VÅRA FORUM.
    SEA2019KÖLN
    deltagare

    VÄNNER KORT SAMMANFATTNING JAG HAR BOTT I TYSKLAND I 1 ÅR 2. JAG VAR GIFT OCH KOM MED FAMILJÅTERFÖRING.MINA döttrar från mitt första äktenskap var yngre i Turkiet och deras mamma gick bort. JAG JOBBAR HÄR I VOLLZEIT JAG FÅR INTE NÅGON HJÄLP FRÅN REGERINGEN VAD MÅSTE JAG GÖRA FÖR ATT TA MED MINA BARN VILKA ÄR VILLKOR OCH VILLKOR?

    hjärtlösa
    deltagare

    Du går till utlandslägenheten, de tittar på inkomsten etc. Du säger att de är unga, om din nuvarande make och din nuvarande makes lön räcker till deras framtida barn, utrikeskontoret kontrollerar och beräknar det, VS variabilitet enl. staten. Du kan visa den, du kan ta med den utan problem, om barnen fyller 18 kan du inte ta med den, jag ville att du skulle veta det

    SEA2019KÖLN
    deltagare

    Tack så mycket, våra löner räcker, jag tror vi har en total inkomst på 3100 euro, men om de vill ha något annat så ville jag förbereda det innan de går, jag undrar om huset är kvadratmeter, jag undrar om vi bör gälla för utlänningsfilialen från auslandebehorde eller från konsulatet i Turkiet.

    hjärtlösa
    deltagare

    Varifrån. Jag måste ansöka, min kunskap. Nej, din lön räcker. De tittar på storleken på lägenheten, om jag minns rätt så ska det vara 15 kvm per person, jag är osäker, så det räcker med ett 70 kvm stort hus.

    miacollogne
    deltagare

    Rapportera läget i Jugendam så berättar de vad som behövs.

    omerumuten
    deltagare

    Grundsätzlich ist es unerheblich, ob der in Deutschland lebende Ehepartner die deutsche Staatsangehörigkeit besitzt oder selbst Ausländer mit Aufenthaltserlaubnis ist. Wenn derjenige hier lebende Ehepartner/Kind deutsch ist, ist der Zuzug im Ergebnis einfacher.

    Tyska krävs i allmänhet inte för familjeåterförening, det räcker med uppehållstillstånd Vid familjeåterförening över ett barn kan inte bara föräldrarna till barnen utan även barnen dra nytta av sina föräldrar.

    På så sätt kommer du att ha en tydlig väg som en laglig rättighet, eftersom de i allmänhet måste hålla sig till vad som står i följande paragraf "§ 29 AufenthG - Familiennachzug zu Ausländern" Tillsammans med dessa lagliga rättigheter har de naturligtvis också vill definitivt ha dokument angående alla vårdnadsrättigheter för barnen i Turkiet.

Visar 5 svar - 1 till 5 (5 totalt)
  • För att svara på detta ämne måste du vara inloggad.