Lektion 10: Tysk Artikeller

> Forum > Grundläggande tyska lektioner från början > Lektion 10: Tysk Artikeller

VÄLKOMMEN TILL ALMANCAX FORUM. DU FINNER ALL INFORMATION DU SÖKER OM TYSKLAND OCH DET TYSKA SPRÅKET I VÅRA FORUM.
    lara
    besökaren
    ARTIKLAR (ARTIKEL – GESCHLECHTSWORT)

    Artikelämne visas ofta som ett av de svåraste ämnena för elever i tyska. I det här avsnittet kommer vi att introducera detta ämne och vi hoppas att du kommer att se att detta ämne inte är särskilt komplicerat med det vi har förklarat. Men vi kommer att gör breda grupperingar om detta ämne och undersök vilken typ av ord som används med vilken artikel.

    På tyska föregås alla vanliga substantiv av ett av orden "der, das, die", som kallas en artikel. Dessa ord har inga turkiska motsvarigheter och kan inte helt översättas till vårt språk. Dessa ord är som en del av substantivet de ligger framför. När du lär dig ett substantiv måste du också använda dess artikel tillsammans med substantivet. Det är nödvändigt att lära sig det tillsammans som om det vore ett enda ord.
    Om du bara memorerar ordet utan att lära dig artikeln kommer ordet du lär dig inte att fungera mycket.Du kommer tydligt att förstå orsaken till detta i nästa avsnitt.
    Ordet artikel används som "definition" i vissa källor och som "definitionsartikel" i andra. Dessutom förkortas artiklar enligt nedan i många ordböcker och källor. Tänk på de förkortningsbokstäver som visas.

    I de flesta källor förkortas artikeln enligt följande:

    der anges med m eller r tecken.

    Dyserna anges med bokstaven f eller e.

    das anges med artikulerade n eller s bokstäver.

    Så detta kommer att vara artikeln "der" av ordet som representeras av bokstäverna m eller r,
    Kelimenin formulerad med bokstäverna f eller e kommer att vara "dö"
    Det är meningen att det är "das" med kelmenin som formuleras med bokstäverna n eller s.

    Som ytterligare information skapades dessa bokstäver med hjälp av initialerna för de tyska orden för maskulint, feminint och neutralt kön (Maskulinum, Femininum, Neutrum) och de sista bokstäverna i orden "der, das, die".
    I allmänhet väljer källor en av dessa två användningsområden och använder antingen bokstäverna "m - f - n" eller bokstäverna "r - s - e" i hela källan.

    Det finns två typer av artikelgrupper på tyska, vi kommer att undersöka dessa grupper i nästa avsnitt.

    Om du vill läsa det bredare ämnet för denna kurs, TYSKA ARTIKLAR du kan klicka på länken.

    Ja, inget är för tungt för kraften som binder upp ett stort fikonträd från ett fikonfrö och en stor melon med en tunn stjälk.
    BSN
    storax
    deltagare

    Tack så mycket herrn...

    anonym
    besökaren

    Finns alla ord med i de tysk-turkiska ordböckerna med alla deras artiklar Finns det någon ordbok du kan rekommendera?

    MuhaяяeM
    deltagare

    Ja, du kan använda ordlistan i menyn.

    upphöjd
    deltagare

    Temperaturen är bra i din hand

    tan_umut_xnumx
    deltagare

    Tack schön, allt har övervägts på denna sida, tack för allt……………….. :)

    sedayld
    deltagare

    bra för dina händer, ditt arbete :)

    atlantis
    deltagare

    Tack så mycket.

    vilken
    deltagare

    hej igen, det har gått två dagar sedan jag träffade din sida, men jag kan inte gå upp från min dator redan. Om jag hade sett den här sidan förut, tro mig, jag skulle prata tyska perfekt nu, men jag är inte sen för vad som helst, tack så mycket till alla mina vänner som bidragit till denna sida, ni förklarade allt så enkelt, tack så mycket för allt.

    remzi55
    deltagare

    es gikt

    youngc29
    deltagare

    Hej vänner, tack så mycket för dem som bidrog till den här mycket användbara webbplatsen.

    eda4
    deltagare

    Hej allihop, det är en väldigt trevlig sida….. Men tyska är ett så konstigt språk.  :P Tyvärr bor vi här och måste lära oss mycket bra :embarassed: Tack för din hjälp.

    rico0
    deltagare

    ahh om jag såg för 2 månader sedan skulle jag inte vara kvar på tyska: S: D

    ben
    deltagare

    Det är antingen mycket bra eller tack vare dig får jag 4 från tyska

    UTVECKLING
    deltagare

    Är det du kallar en artikel, det vill säga den jungfruliga manligheten i ett ord: S

    upphöjd
    deltagare

    Är det du kallar en artikel, det vill säga den jungfruliga manligheten i ett ord: S

    Ja, det kan sägas att ... och det finns 3 bestämda artiklar ...

    DAS Boka
    den Tisch
    den Barn

    är i början av namnen och varje namn har en artikel ,,,
    Därför är det nödvändigt att memorera namnen med sina artiklar...

Visar 15 svar - 1 till 15 (45 totalt)
  • För att svara på detta ämne måste du vara inloggad.