Lektion 9: Substantiv på tyska

> Forum > Grundläggande tyska lektioner från början > Lektion 9: Substantiv på tyska

VÄLKOMMEN TILL ALMANCAX FORUM. DU FINNER ALL INFORMATION DU SÖKER OM TYSKLAND OCH DET TYSKA SPRÅKET I VÅRA FORUM.
    lara
    besökaren
    NAMN (SUBSTANTIVE)

    I våra tidigare lektioner gav vi några preliminära uppgifter om ämnen som inte kräver mycket grammatikkunskap och speciellt baserat på memoriseringskunskaper och vi har även granskat några ämnen i detalj.
    I den här lektionen kommer vi att introducera en fråga som kräver mycket uppmärksamhet, varav vissa delar ska lagras och hållas i åtanke.

    För att uttrycka det kortfattat kallas orden som vi kallar tillgångar namn. Till exempel datorer, skolor, rum, hemmabord, drömmar, Ahmet, böcker etc. ord är namn.
    Som på turkiska är det singular-plural, abstrakt-konkreta,
    Det finns arter som enkelförenade, speciella släktet.
    På tyska, liksom på vårt språk, kan substantiv användas i olika uppgifter i en mening och kan användas i singular-pluralformer.
    eller staten (-e-staten, -i-staten etc.).
    Det uppskattas att det finns ungefär 200.000-250.000 namn på tyska. På tyska skrivs initialerna på namnen med stora bokstäver, utan åtskillnad mellan egennamn eller släktnamn.
    Med andra ord ska alla substantivs initiala bokstäver skrivas med versaler, men på tyska, framför alla vanliga substantiv, kallar vi Artikel (der – das – die).
    (Artiklarna kommer att diskuteras i följande avsnitt.)
    Det finns tre typer av substantiv på tyska, varje namn tillhör en av dessa tre grupper.
    Dessa är;

    1-) Manliga namn (manligt kön)
    2-) Kvinnliga namn (kvinnligt släkte)
    3-) Substantiv utan kön (neutral)

    På tyska är artikeln med maskulina ord i allmänhet "der".
    Artikeln för kvinnligt kön är "dö" och den könslösa artikeln är "das". Denna information ges dock som en generalisering. Det finns några undantag.
    Av denna anledning, när du lär dig nya ord, är det väldigt användbart att vara uppmärksam på att lära sig med artikel (Artikelämne kommer att granskas i detalj i nästa avsnitt.)
    På tyska går det att göra en generalisering som "ord som dessa är maskulina, ord som dessa är feminina och ord som dessa är neutrum."
    Nedan är klassificeringen av orden av manliga rasen, kvinnlig ras och neutral ras
    Några av punkterna i denna klassificering är säkra, och några av föremålen har några få undantag.

    1-) Namn med manligt kön:
    Namnen på dagar, månader, årstider, riktningar och vindar som vi har undersökt tidigare, alla levande varelser med manligt kön, majoriteten av valutor, majoriteten av mineralnamn och namnen som slutar med bokstäverna -en,-ich,- ig,-ast är manligt släkte.

    2-) Kvinnliga könsnamn:
    Majoriteten av namn som slutar på bokstäverna -in,-e,-ei,-ung,-heit,-ion,-keit, är kvinnliga.

    3-) Namn utan kön:
    De allra flesta lands- och stadsnamn, vanliga namn för både manliga och kvinnliga varelser och deras avkomma, metallnamn och alla substantiv som härrör från verb eller adjektiv är Kön.

    Även om vi tycker att denna klassificering kommer att vara till nytta för dig, ser vi att det är mycket mer användbart att titta på de artiklar som ska läras (även om de tillhör någon grupp ovan).
    I nästa avsnitt kommer vi att ge information om artiklarna och deras användning. Eftersom det är en mycket viktig fråga rekommenderar vi att du tittar noga och önskar dig framgång.

    Tro är det första sättet att få livet - jag evigheten och nyckeln till lycka - jag evigheten
    (BSN)
    seytanxnumx
    deltagare

    låt oss säga dessa
    der gast
    Willen
    mannamn?
    och andra


    Tror jag blandat ihop det lite??? :-

    seytanxnumx
    deltagare

    Om endast
    dag, månad, säsongsnamn, riktningar och vindnamn, alla levande saker med manligt kön, resultatet av valutaförsättelsens ord, -ich, -ig, -ast

    yazyagmuruxnumx
    deltagare

    UG undantag kommer från den manliga huvud miste Bole bi diskriminering enklaste sättet att göra, men du bäst vet Förvirrande dig namnen på artikeln med Ogren till exempel, kom omedelbart das auto omnämnande i sinnet det memorerade omedelbart förstå artikeln för att lägga själv

    seytanxnumx
    deltagare

    Hmm visade sig att du har rätt
    nu är det absolut nödvändigt att få en ordbok
    lära sedan orden med artiklarna först och gå sedan till grammatik
    Är det sant?

    yazyagmuruxnumx
    deltagare

    g efter coz tror jag först den grammatiska strukturen i ord att memorera som inrättats av dåvarande enkel cue och blir allt svårare att arkadasim också ordlistan Inget behov av att få online kan ta hand ge därifrån med en ordbok vårt ord artikel i ordlistan också mer prasiton som hade det ganska förvirrande dessa är gorec att nu grammatik i Ogren efter att veta ordförråd ord Tro mig, det var väldigt enkelt.

    seytanxnumx
    deltagare

    Jag förstår det just nu ;) danke igen

    txnumxnxnumx är
    deltagare

    danke shön ;)

    Lenie
    deltagare

    Finns det någon artikulering?

    a_loh till
    deltagare

    Finns det någon artikulering?

    Nej, jag tror inte att verb används längre, till exempel; sehen (att se-titta) kommen (att komma) wissen (att veta) Som ich sehe, ich komme, ich weiss... Snälla förlåt mitt ödmjuka svar. Vänliga hälsningar..

    yazyagmuruxnumx
    deltagare

    innebär inte artikeln till början av verbet satin verb tid att visa sig cekimliy är exempelvis kommen = geliyorum nuvarande kontinuerliga spända gekommen = 'har kommit förbi tid som verb inte behöver nu själv cekimliy den andra i rulename ämne ichi t komme di da kommst er de kommt oldunu Gozde på buldurarak

    Lenie
    deltagare

    Tack =)

    tan_umut_xnumx
    deltagare

    Danke Schön. :) Es ist scher aber sehr schön ……………… :)

    tan_umut_xnumx
    deltagare

    Jag är ledsen att jag skrev det fel. det blir Es ist schwer aber sehr schön

    tan_umut_xnumx
    deltagare

    Skrev jag inte samma sak?

    sedayld
    deltagare

    Tack för informationen...Jag har inte kunnat lösa problemet ännu...Jag har registrerat det här problemet i min anteckningsbok tills vidare. :D
    Jag tror att jag kommer att förstå bättre i framtiden :)

Visar 15 svar - 1 till 15 (37 totalt)
  • För att svara på detta ämne måste du vara inloggad.