Vistas två gånger i integreringskursen.

VÄLKOMMEN TILL ALMANCAX FORUM. DU FINNER ALL INFORMATION DU SÖKER OM TYSKLAND OCH DET TYSKA SPRÅKET I VÅRA FORUM.
    istanbullu är
    deltagare

    Hej, hälsningar till alla,
    Jag är för närvarande i den femte modulen i integrationskursen (första delen av B5-nivå). Jag kommer att ha ett examen efter två månader.
    Om jag misslyckades med provet i slutet av kursen, var jag tvungen att komma tillbaka till kursen.
    Finns det någon bland er som hade en sådan incident i början?
    Vad ska också de som inte kan få B2 efter att ha gått två over-the-top integrationskurser?
    Tack på förhand för din hjälp och kommentarer,
    Respekt och hälsningar...

    tugce_doerj är
    deltagare

    Om du inte kan klara provet går du till 300-timmars omskolningskurs och måste sedan gå in i tentan igen. Om du inte kan klara denna inriver kan du betala själv och gå till kursen igen, men glöm inte presentationen, de ger inte en obestämd session utan att ta b1, så titta vad de gör och få det certifikatet.

    istanbullu är
    deltagare

    Först och främst tack för ditt snabba svar, fru Tuğçe,
    Eftersom jag har tagit hand om vårt barn i ett år har jag inte kunnat gå på en kurs eller arbeta i något jobb.
    Jag hade ett A2-certifikat som jag fick från Goethe för 5 år sedan. Under denna period kunde jag prata med både min frus familj och tyskarna, om än med en trasig grammatik.
    Efter att ha startat integrationskursen blev jag lite deprimerad, jag var gammal, problemen var tunga, men jag fick B1 i einstufung-testet.
    Jag har nästan inga problem att prata och förstå.
    Skrivande och grammatik är utmanande idag.
    Även de frågor som jag har svårt med är frågor som Dativ Akkusativ genitiv. Eftersom jag inte gillar memorering kan jag inte komma över det.
    Jag ville vara beredd på allt som kunde hända mig. När alla hade negativa tal om sessionen ville jag också vidta alla möjliga försiktighetsåtgärder.
    Finns det någon metod som du vet att jag kan lära mig de ämnen jag vill förklara ovan?
    Tack igen.

Visar 2 svar - 1 till 2 (2 totalt)
  • För att svara på detta ämne måste du vara inloggad.