De vars makar är i EU/EEG (inte bor i sitt eget land) OBS!

VÄLKOMMEN TILL ALMANCAX FORUM. DU FINNER ALL INFORMATION DU SÖKER OM TYSKLAND OCH DET TYSKA SPRÅKET I VÅRA FORUM.
    den sibernetike
    deltagare

    Om din make/maka är EU-medborgare och bor i ett annat land än sitt eget land, ansök inte om familjeåterförening, såvida du inte vill vänta länge.. allt du behöver är ett schengenvisum som du kan få i 1-2 dagar. Jag gjorde ett misstag, jag ansökte om familjeåterförening Jag har väntat i 1 månader på ett visum som jag kan få om 2-7 dagar. Du kan göra denna väntetid i det land du ska till. Att få ett Schengenvisum för EU/EEG-medborgare är mycket enkelt och kräver mindre dokumentation .. FYI .

    EL-TURCO
    deltagare

    Nu är din situation väldigt annorlunda än andra vänner. Du kan vilseleda andra med en sådan titel och innehåll. Eftersom din man är rumänsk medborgare och du är turk. Anledningen till att det tog så lång tid är för att han hade ett eget hus och lämnade jobbet efter att du lämnat in ofullständiga dokument. Det räckte inte. Sedan flyttade du från München till Berlin och dina dokument överfördes automatiskt dit, och du förlorade en extra gång. Om du hade ansökt om ett vanligt turistvisum, skulle du ha fick ditt visum på 3 dagar som du sa (vi antar givetvis att de inte avvisat det) men med detta visum kan det räcka i max 3 månader.Du stannar i Tyskland och måste sedan återvända. Eftersom DU inte är EU-medborgare. Jag vet inte om jag skulle kunna förklara det? Jag kände ett behov av att göra detta uttalande så att mina vänner inte skulle ta fel...

    den sibernetike
    deltagare

    Nu är din situation väldigt annorlunda än andra vänner. Du kan vilseleda andra med en sådan titel och innehåll. Eftersom din man är rumänsk medborgare och du är turk. Anledningen till att det tog så lång tid är för att du lämnade in ofullständiga dokument och sedan han har ett eget hus och har lämnat sitt jobb. Det räckte inte. Sedan flyttade du från München till Berlin och dina dokument överfördes automatiskt dit, och du förlorade en extra gång. Om du hade ansökt om ett vanligt turistvisum, du skulle ha fått ditt visum på 3 dagar som du sa (vi antar givetvis att de inte avvisat det), men med detta visum max 3 månader. Du stannar i Tyskland och sedan måste du återvända. Pga. DU är inte EU-medborgare. Jag vet inte om jag skulle kunna förklara det? Jag kände ett behov av att göra detta uttalande så att mina vänner inte skulle ta fel...

    Efter inresa i Tyskland kan du ansöka om bosättning i Tyskland oavsett hur du reste in (inklusive illegalt) (om din make är med dig)

    fuk_xnumx
    deltagare

    Inkluderar detta familjeåterförening, det vill säga om medborgaren är gift och reser in i Tyskland med ett turistvisum, kan han stanna med det visumet länge, det vill säga kan han få uppehållstillstånd?

    den sibernetike
    deltagare

    Inkluderar detta familjeåterförening, det vill säga om medborgaren är gift och reser in i Tyskland med ett turistvisum, kan han stanna med det visumet länge, det vill säga kan han få uppehållstillstånd?

    Om hon är gift med en EU-medborgare, ja..

    fuk_xnumx
    deltagare

    på vilken grund säger du detta, har du några bevis, har du en handling eller kan du visa mig var det står i vilken lag, för det går inte att skriva det i huvudet så?

    Om hon är gift med en EU-medborgare, ja..

    EL-TURCO
    deltagare

    Om hon är gift med en EU-medborgare, ja..

    Hur fungerar det här om du berättar om det och lär dig hur?De som har väntat i veckor i månader väntar förgäves då.
    -Att ansöka är annorlunda (såklart, man kan ansöka) men att få uppehållstillstånd är en annan sak.Du ansöker, sedan går allt tillbaka till det normala, du har en släktträff och kommer tillbaka.
    va, men som sagt, du vet något som vi inte vet, vi inte hör, så låt oss veta.
    —Och om så är fallet, varför är du fortfarande i Turkiet och väntar på visum?
    tack.

    den sibernetike
    deltagare

    Hur fungerar det här om du berättar om det och lär dig hur?De som har väntat i veckor i månader väntar förgäves då.
    -Att ansöka är annorlunda (såklart, man kan ansöka) men att få uppehållstillstånd är en annan sak.Du ansöker, sedan går allt tillbaka till det normala, du har en släktträff och kommer tillbaka.
    va, men som sagt, du vet något som vi inte vet, vi inte hör, så låt oss veta.
    —Och om så är fallet, varför är du fortfarande i Turkiet och väntar på visum?
    tack.

    Som jag sa i det första meddelandet gjorde jag ett misstag och ansökte om familjeåterförening, så jag hamnade i den här situationen. under tiden gäller EU-regler för EU-medborgare som bor i ett annat land än deras eget. Tyskarna är EU-medborgare, men om de bor i ett annat land än Tyskland kan de dra nytta av bekvämligheten med EU-lagar (Freizüg/EU, Freedom Of Movement).

    https://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:L:2004:158:0077:0123:en:PDF

    fuk_xnumx
    deltagare

    Så nu menar du att om en person som är EU-medborgare bor i ett annat EU-land och gifter sig så får hans fru ett normalt visum och konverterar det normala visumet till uppehållstillstånd, jag förstår rätt

    Som jag sa i det första meddelandet gjorde jag ett misstag och ansökte om familjeåterförening, så jag hamnade i den här situationen. under tiden gäller EU-regler för EU-medborgare som bor i ett annat land än deras eget. Tyskarna är EU-medborgare, men om de bor i ett annat land än Tyskland kan de dra nytta av bekvämligheten med EU-lagar (Freizüg/EU, Freedom Of Movement).

    https://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:L:2004:158:0077:0123:en:PDF

    den sibernetike
    deltagare

    Så nu menar du att om en person som är EU-medborgare bor i ett annat EU-land och gifter sig så får hans fru ett normalt visum och konverterar det normala visumet till uppehållstillstånd, jag förstår rätt

    Ja. Det står redan tydligt i EU-lagar, det kan inte föreslås att ansöka om långtidsvisum eller ansöka om familjeåterförening från den som ska gå till EU-medlemsmakan. EU-medlemmens make måste ansöka om uppehållstillstånd om de ska stanna längre än 3 månader efter inresan i landet.

    för denna post

    https://europa.eu/youreurope/citizens/travel/entry-exit/non-eu-family/

    för denna session

    https://europa.eu/youreurope/citizens/residence/worker-pensioner/non-eu-family-members/spouses-children-parents_en.htm

    eller för inloggning (på öppen sida, välj "Stanna ombord i upp till 3 månader")
    i session (välj 'Stanna ombord i mer än 3 månader efter att sidan öppnats')

    eller så kan du bläddra i detta på tyska.

    https://ec.europa.eu/justice/policies/citizenship/docs/guide_free_movement_low_de.pdf

    Jag lägger det inte på turkiska eftersom det kan finnas ett översättningsfel.

    Dessa länkar är bara några av de tusentals länkarna.

    fuk_xnumx
    deltagare

    Okej, jag har inte hört talas om något sådant förrän nu, så du säger att en person är tysk medborgare och bor i Italien.

    Jag tror aldrig att det kommer att bli så här, men jag ska titta på det själv.

    För om du kommer till en turist med tysk medborgare kan du gifta dig i Tyskland om du har nödvändiga dokument, men du kan inte få uppehållstillstånd, så de återvänder till Turkiet och letar efter villkoret för att ansöka om familjeåterförening och naturligtvis ett språkcertifikat.

    Baybars
    deltagare

    Ja. Det står redan tydligt i EU-lagar, det kan inte föreslås att ansöka om långtidsvisum eller ansöka om familjeåterförening från den som ska gå till EU-medlemsmakan. EU-medlemmens make måste ansöka om uppehållstillstånd om de ska stanna längre än 3 månader efter inresan i landet.

    för denna post

    https://europa.eu/youreurope/citizens/travel/entry-exit/non-eu-family/

    för denna session

    https://europa.eu/youreurope/citizens/residence/worker-pensioner/non-eu-family-members/spouses-children-parents_en.htm

    eller för inloggning (på öppen sida, välj "Stanna ombord i upp till 3 månader")
    i session (välj 'Stanna ombord i mer än 3 månader efter att sidan öppnats')

    eller så kan du bläddra i detta på tyska.

    https://ec.europa.eu/justice/policies/citizenship/docs/guide_free_movement_low_de.pdf

    Jag lägger det inte på turkiska eftersom det kan finnas ett översättningsfel.

    Dessa länkar är bara några av de tusentals länkarna.

    Fru,

    Jag har läst länkarna du har nämnt, det vill säga du har gett. 

    Låt mig dela med mig av vad en tysk advokat skrev och länken om detta ämne;

    Wie Sie bereits angedeutet haben, entsteht dabei das Problem, dass der Visumszweck falsch ist, unabhängig davon, ob Ihre Braut die Heirat explicit ausgeschlossen hat; das Visum wird für einen bestimmten Grund, zum Beispiel Tourismus erteilt; wenn dann von diesem Grund abgewichen wird, zum Beispiel durch eine Arbeitsaufnahme oder eine Eheschließung, wird quasi automatisk von falschen Angaben bei der Visumsbeantragung ausgegangen.

    här länken: https://www.deutsche-anwaltshotline.de/rechtsberatung/101176-kann-ein-nicht-eu-buerger-mit-einem-schengen-visum-einen-deutschen-in-daenemark-heiraten-ohne-eine-ausweisung-zu-fuerchten

    Advokaten här svarar en tysk som gifte sig i Danmark och en person som kom till Europa med en ukrainsk medborgare Schengenvisum.. och i sitt uttalande säger han att de kan avbryta även turistvisumet direkt eftersom du går utöver ditt verkliga syfte med att få turistvisum, eftersom de vilseleder konsulatet.. detta är ett exempel nu, låt oss gå direkt till lagen;

    § 39
    Verlängerung eines Aufenthalts im Bundesgebiet für längerfristige Zwecke

    Über die im Aufenthaltsgesetz geregelten Fälle hinaus Kann ein Ausländer einen Aufenthaltstitel im Bundesgebiet einholen oder verlängern lassen, wenn

    privata Staatsangeheriger eines i Anhang II der Verordnung (EG) Nr. 539/2001 aufgeführten Staates ist und sich rechtmäßig im Bundesgebiet aufhält oder ein gultiges Schengen-Visum für kurzfristige Aufenthalte (§ 6 Absatz 1 Nummer 1 des Aufenthaltsgesetzes) besitzt, sofern die Voraussetzungen aufenthaltungen e einchstufruf reise entstanden sind,

    39 § tredje stycket i uppehållslagen

    Denna artikel reglerar tillämpningen och förlängningen av sessionen. Enligt lagen är länderna i listan som lagen nämner, som jag har markerat med rött, länder som har rätt att resa in i Tyskland utan visum, t ex Brasilien (Turkiet finns inte med på listan) Medborgare i dessa länder kan ansöka om uppehållstillstånd efter att ha anlänt med turistvisum. I lagens första mening är lagen KANN på den plats jag markerade med lila. Det står.. det kan ges, det står inte att det definitivt ska ges .. Med andra ord kan utlänningskontoret skicka tillbaka personen till sitt land och be honom att få ett familjeåterföreningsvisum, trots denna lag.. Turkiska medborgare är inte ens i situationen här.. För att klargöra denna blodfråga, ett exempel från en annan lag är "Sie" skall in der Regel abweichend von § 5 Abs. 1 Nr. 1 i Fallen des Satzes 1 Nr. 1 erteilt werden” är ett exempel från en lag som inte har med denna fråga att göra. I exemplet jag gav har tjänstemannen inget initiativ för att han säger att det ska ges för att lagen säger Soll.. men på vårt huvudämne säger lagen Kann, vilket betyder att han överlåter det till utrikeskontorets initiativ. och frågan han lämnar till detta initiativ berör inte turkiska medborgare alls, eftersom Turkiet inte finns med på listan som nämns i lagen..

    Som ett resultat finns det inte ens en lag som reglerar det faktum att en turkisk medborgare som kom med ett turistvisum vill gifta sig och förlänga sitt visum.Som advokaten nämnde ovan kan han till och med försöka vilseleda konsulatet om utlänningarnas kontoret vill se situationen så här. .

    Låt oss nu komma till levande exempel; https://www.forum-ukraine.de/forum/index.php?page=Thread&postID=73551#post73551 I denna länk, situationen för ett par som kom och gifte sig med turistvisum;

    Im konkreten Fall ist die Frau ist mit einem 90 Tage Multi Schengenvisum nach Deutschland gecommen. Die Papiere vom OLG waren fertig und es gab einen Termin beim Standesamt.
    Die Heirat wurde zuvor bei der zuständigen ABH angezeigt. Diese hat mit der Visastelle in Kiew Telefoniert und die Sache gemeldet.
    Gleich nach der Eheschließung wurde bei der ABH der Reisepass mit Visum (Schengen), das A1 Zertifikat, Nachweis der Krankenversicherung, Gehaltswachweise der letzten 3 Monate sowie der Nachweis über ausreichend Wohnraum eingereicht.
    Det är så att familjesammansättningar och positiva utmärkelser, en Fiktionsbescheinigung för 3 Monate har kunnat göras, och den elektroniska Aufenthaltstiteln har kunnat användas.
    Tillsammans har allt 120 Euro gekostet och etwa 30 Minuten gedauert. Eine Ausreise war nicht erforderlich.

    I artikeln ska pojken gifta sig med en ukrainsk flicka igen. I Tyskland, för att flickan inte ska åka till sitt land igen, lämnar de in dokumenten jag markerade i rött ovan till utlänningskontoret och ansöker om uppehållstillstånd . det tar din session utan att behöva lämna..

    Jag kan ge några fler exempel, men det finns ingen anledning att förlänga ämnet och oroa sig.. Låt oss skriva en sammanfattning av situationen..

    Det finns ingen lag som reglerar rättigheterna för en turkisk medborgare som kom till Tyskland på ett turistvisum och vill ansöka om uppehållstillstånd utan att lämna Tyskland, varken i tysk eller europeisk lag. Följaktligen, i teorin, skickar utlänningskontoret vanligtvis turkiska medborgare tillbaka till Turkiet och ber honom att ansöka om ett familjeåterföreningsvisum. det finns många exempel på detta på internet.. om utlänningskontoret tar initiativet, om rummet fyller i pappren inklusive A1-dokumentet, det vill säga om de vill göra det så gör de det.. men när de säger nej, gå tillbaka till ditt land, den turkiska medborgaren kan inte göra anspråk på några rättigheter och åka tillbaka till Turkiet och ansöka om ett familjeåterföreningsvisum måste ansöka.. 98% av utlänningskontoret skickar tillbaka dessa personer till Turkiet..

    Baybars
    deltagare

    .

    den sibernetike
    deltagare

    https://ec.europa.eu/justice/policies/citizenship/docs/guide_free_movement_low.pdf

    Sidorna 14 – 15 – 16 (Jag översätter inte eftersom många EU-medborgare förmodligen kan åtminstone lite engelska och detta är bara för att informera dem)

    Det säger precis vad jag menar. EU-lagar gäller för EU-medborgare.

    Lag som tillämpades i Tyskland för harmonisering av EU-lagar

    https://www.gesetze-im-internet.de/freiz_gg_eu_2004/BJNR198600004

    ( Freizügigkeitsgesetz/EU – FreizügG/EU )

    Baybars
    deltagare

    https://ec.europa.eu/justice/policies/citizenship/docs/guide_free_movement_low.pdf

    Sidorna 14 – 15 – 16 (Jag översätter inte eftersom många EU-medborgare förmodligen kan åtminstone lite engelska och detta är bara för att informera dem)

    Det säger precis vad jag menar. EU-lagar gäller för EU-medborgare.

    Lag implementerad i Tyskland för överensstämmelse med EU-lagar

    https://www.gesetze-im-internet.de/freiz_gg_eu_2004/BJNR198600004

    ( Freizügigkeitsgesetz/EU – FreizügG/EU )

    Titta, det här var vad jag ville skriva till dig.. I länkarna du gav säger inte någon som kommer med turistvisum att han kommer att göra om sitt visum till uppehållstillstånd.. Jag skrev till dig direkt från en advokat och lagen ovan , på ett förståeligt sätt.. Titta här, den första länken du gav är från sidan du nämnde. direkt citat

    Din rätt att bo i mer än tre månader är underställd vissa villkor. de
    Arten av dessa villkor beror på din status i värdlandet i EU.

    Meningen ovan är rubriken på artikeln som utgår från länken du gav, vad du kan göra efter 3 månader.. Jag vet inte om jag behöver översätta den, men jag skriver den i alla fall..

    Att vistas med uppehållsrätt efter 3 månader är föremål för vissa regler, dessa regler bestäms av din status i det medlemslandet.

    Med andra ord, i inget av de angivna exemplen finns det något som säger att du kommer med ett turistvisum och sedan kan du omvandla det till ett boende direkt genom att gifta dig. Dessutom kan detta till och med vilseleda konsulatet. Det gör det.. I artikel jag gav ovan från advokaten, jag skrev att en advokat sa detta..

    den sibernetike
    deltagare

    Att stanna efter 3 månader beror på din make/makas status, inte din.
    Om din make bestämmer sig för att stanna i mer än 3 månader eller redan har varit där i mer än 3 månader, om din make arbetar, söker jobb eller är registrerad på Jobcenter, är det bara att visa upp boende, inget hyresavtal krävs. Men om han är student eller inte arbetar måste hans bankkonto ha pengar, fastigheter och privata försäkringar. Det här är de speciella villkoren du nämnde ovan.

    Mitt mål är att se till att dina vänner i min situation inte gör samma misstag som jag gjorde. Men med tanke på vad jag sa kan alla göra sin egen research och tolka det som står på sitt sätt. Eftersom jag gjorde den här forskningen efter att ha ansökt kan jag inte gå tillbaka. Om jag inte får något resultat senast den 1 juli kommer jag att dra tillbaka min visumansökan och ansöka om ett "Inresevisum".

    2.2. Inresa och vistelse för familjemedlemmar från tredje land
    2.2.1. Inresevisum
    Enligt artikel 5 får medlemsstaterna kräva familjemedlemmar från tredje land
    flytta med eller ansluta sig till en EU-medborgare som direktivet gäller för att ha en inresevisum.
    Sådana familjemedlemmar har inte bara rätt att resa in på medlemsstatens territorium, utan
    även rätten att få ett inresevisum18. Detta skiljer dem från andra tredjeländer
    medborgare som inte har någon sådan rätt.
    Tredjelands familjemedlemmar bör utfärdas så snart som möjligt och på grundval av en
    påskyndat förfarande med ett kostnadsfritt korttidsvisum. I analogi med artikel
    23 i viseringskoden19 anser kommissionen att förseningar på mer än fyra veckor inte är det
    rimliga. Medlemsstaternas myndigheter bör vägleda familjemedlemmarna i fråga om
    typ av visum de bör ansöka om, och de kan inte kräva att de ansöker om långsiktiga,
    visum för uppehållstillstånd eller familjeåterförening
    . Medlemsstaterna måste bevilja sådana familjemedlemmar varje
    möjlighet att få nödvändiga visum. Medlemsstaterna får använda premiumsamtalslinjer eller tjänster
    av ett externt företag att boka ett möte men måste erbjuda möjlighet till direktåtkomst
    till konsulatet till tredjelandsfamiljemedlemmar.
    Eftersom rätten att få ett inresevisum härrör från familjebandet med EU
    medborgare, får medlemsstaterna endast kräva uppvisande av ett giltigt pass och bevis
    av familjebandet20 (och även beroende, allvarliga hälsoskäl, partnerskaps varaktighet,
    i förekommande fall). Inga ytterligare dokument, såsom bevis på boende, är tillräckliga
    resurser, ett inbjudningsbrev eller returbiljett, kan krävas.

Visar 15 svar - 1 till 15 (48 totalt)
  • För att svara på detta ämne måste du vara inloggad.