Rätt att leva oberoende av make

VÄLKOMMEN TILL ALMANCAX FORUM. DU FINNER ALL INFORMATION DU SÖKER OM TYSKLAND OCH DET TYSKA SPRÅKET I VÅRA FORUM.
    värdekan
    deltagare

    Jag bodde i Tyskland i 3 år och 4 månader under samma tak med en turkisk make som är tysk medborgare. På grund av bråk, konflikter och missförstånd lämnade jag huset för 3 dagar sedan och återvände till Turkiet till min fars hus för att lyssna på mina tankar. De gav min sista session tre år. Jag har en session till maj 2022. Jag gick kursen och tog mitt b1-certifikat i orientireungskursen. Jag har jobbat på min sista arbetsplats i 9 månader och jag var inte fest. På jobbet köpte jag min biljett och kom till Turkiet utan att säga något. Vi fick ingen hjälp från staten. Min fråga är, kan jag förbli oberoende? Redan nu är min nuvarande session fram till maj 2022. Kan du förklara för mig vad jag ska göra först när jag går hemifrån? Vad ska jag göra av staten i de första stegen, oberoende av maken, när jag gifter mig och lämnar huset? Och kommer min estetoberoende session att förlängas?

    fuk_xnumx
    deltagare

    det första du måste göra är att gå tillbaka till jobbet och hitta ett ställe att bo. Jag tror inte att sessionen kommer att vara ett problem

    värdekan
    deltagare

    det första du måste göra är att gå tillbaka till jobbet och hitta ett ställe att bo. Jag tror inte att sessionen kommer att vara ett problem

    Jag planerar inte att åka tillbaka till den staden igen. Av denna anledning kan jag inte gå tillbaka. Jag kan hitta ett jobb i en annan stad jag ska åka till. Jag antar att det enda jag bryr mig om är att jobba så att jag kan stanna eller?

    den Morslipdo
    deltagare

    När allt kommer omkring spelar det ingen roll om din make är en turkisk tysk medborgare, du har redan anmält dig, de tar inte tillbaka honom från dig, men du måste arbeta för att fortsätta oavbrutet. 

    värdekan
    deltagare

    När allt kommer omkring spelar det ingen roll om din make är en turkisk tysk medborgare, du har redan anmält dig, de tar inte tillbaka honom från dig, men du måste arbeta för att fortsätta oavbrutet.

    Det handlar om identitet, inte ras. Jag talar enligt frasen att att vara tysk medborgare inte förändrar någonting. Självklart måste alla jobba för att överleva. Min fråga är inte arbete eller något annat. Jag jobbar redan på alla sätt vare sig jag är gift eller inte. Min fråga handlar om faderns oberoende session.

    hjärtlösa
    deltagare

    Du kan få ett makaoberoende uppehållstillstånd i den stad du vill. gå bort. Du kan slå dig ner och arbeta, allt du behöver göra är att återvända till Tyskland omgående. Att upprätta layouten är en lång session. Tillfälligt dock. Om han säger att du inte litar på honom, ta med dina in- och utresedatum till TR, utrikeskontoret (esin kan klaga). Du måste, du kan inte göra någonting, inte ens med en advokat, det är lagen, trots allt, detta är min personliga rekommendation, åk tillbaka till Tyskland så snart som möjligt.

    värdekan
    deltagare

    Du kan få ett makaoberoende uppehållstillstånd i den stad du vill. gå bort. Du kan slå dig ner och arbeta, allt du behöver göra är att återvända till Tyskland omgående. Att upprätta layouten är en lång session. Tillfälligt dock. Om han säger att du inte litar på honom, ta med inresedatumet till utrikeskontoret (insin kan klaga), om du stannar i TR:n i mer än 6 månader kommer de att ta ditt uppehållstillstånd från dig och återvända till Turkiet. Du måste, du kan inte göra någonting, inte ens med en advokat, det är lagen, trots allt, detta är min personliga rekommendation, åk tillbaka till Tyskland så snart som möjligt.

    Den här kommentaren har gett mig lite vatten. Jag köpte min biljett, jag kommer tillbaka nästa vecka, tack.

    värdekan
    deltagare

    Jag lärde mig idag. Min fru gick till ausländeram. Att säga att jag är borta. Officeren där sa att det inte finns något att göra, han har avslutat sin tid med dig. Han sa att vi har många sådana filer och dokument. Han sa alltid att det här är problemen.

    krossad34
    deltagare

    Jag lärde mig idag. Min fru gick till ausländeram. Att säga att jag är borta. Officeren där sa att det inte finns något att göra, han har avslutat sin tid med dig. Han sa att vi har många sådana filer och dokument. Han sa alltid att det här är problemen.

    Fick du reda på hur lång den tiden är, bror?Jag har samma problem med fyllningstiden.Må Gud hjälpa dig.

    zuzuduru
    deltagare

    Min man gick, allt var ok, anmälan gick till dem, de väntade på att dokumenten från Istanbul skulle gå, blev jag nervös?

    eagles från
    deltagare

    Min bror, även ett rent papper (führungszeugnis) de säger att vi kommer att skicka det efter 10 dagar..de kommer att dö en dag..

Visar 10 svar - 1 till 10 (10 totalt)
  • För att svara på detta ämne måste du vara inloggad.