Tyska brev

VÄLKOMMEN TILL ALMANCAX FORUM. DU FINNER ALL INFORMATION DU SÖKER OM TYSKLAND OCH DET TYSKA SPRÅKET I VÅRA FORUM.
    Nazira
    deltagare

    Brev från en klient publicerad i New York Times till hans bank J

    Bäste banktjänsteman,
    Jag är en 86-årig kund som har ett konto på din bank.
    Häromdagen skrev jag en check på 100 dollar till min rörmokare.
    På något sätt måste han ha vidarebefordrat den här checken till din bank på 3 nanosekunder, och den togs från mitt konto innan jag kunde lösa in detta belopp av pengarna som jag värderat på din bank.
    Naturligtvis, eftersom det inte fanns några pengar på mitt konto vid det tillfället, debiterades också 30 dollar i ränta och straffavgifter. Medan jag hade 1.000.000 XNUMX XNUMX dollar i mina fonder.
    När jag ville klaga på den här situationen kämpade jag i ungefär en halvtimme med en opersonlig, oförskämd, tejpad och ansiktslös damröst på din banktelefon.
    Jag lyssnade på musik då och då och var tvungen att trycka på olika tangenter 28 gånger. Men jag kunde inte nå någon.
    Som ni vet har jag tusentals dollarsedlar, bolåneavdrag, kreditkortsbetalningar varje månad.
    Jag avbryter alla automatiska betalningar från mitt konto från och med nu.
    Från och med nu vill jag ha en kundrepresentant som förstår vad jag sa gjord av kött och ben och som talar engelska.
    Du förstår att den bästa komplimangen till den andra personen är att imitera honom.
    Jag kommer att göra som du.
    Din kundrepresentant kommer att ringa mig för varje betalning och knappa in ett lösenord som inte ska vara mindre än 28 siffror.
    Sedan, om det är 1, kommer hon att kunna lämna ett meddelande till mig, om det är 2, kommer hon att kunna lämna ett meddelande om en betalning, om det är 3, kommer hon att vara ansluten till mitt vardagsrum, om jag är där, hon kommer att vara ansluten till mitt sovrum och om jag inte sover, kommer hon att vara ansluten till mitt sovrum, om klockan är 4, kommer hon att nå min mobiltelefon, 5 nycklar kommer att kunna lämna ett meddelande på min dator. Om han slår 6 kan han lyssna på dem igen.
    Om det blir förseningar däremellan lovar jag att jag ska få honom att lyssna på ett vackert stycke musik från mina gamla skivor och grammofon.
    Min enda begäran är att du skickar mig identitetsinformation, moderns flicknamn, underskriftscirkulär som erhållits från notarius publicus och finansiell information inklusive lagfarten för den personal du kommer att välja för dessa transaktioner.
    Jag förberedde också ett kontrakt som du. 8 sidor. Din var 42 sidor, jag var rättvis. Den kundrepresentant du kommer att tilldela mig, din banks kontorschef och din banks styrelse undertecknar detta avtal och skickar det till mig med rekommenderat brev.
    Efter att jag har mottagit det här avtalet kommer jag att skicka det 28-siffriga lösenordet till din kundrepresentant som jag själv ställer in. Detta lösenord kommer naturligtvis att ändras varje månad.
    Jag ber om ursäkt och kräver 20 USD per månad som en kostnad för dessa kontrakt och transaktioner.
    Om du inte kan uppfylla dessa villkor, vänligen förbered mina 1.000.000 XNUMX XNUMX dollar i kontanter så hämtar jag det imorgon.
    Jag önskar dig lycka till och ber dig att kontakta mig så snart som möjligt.
    Med vänliga hälsningar,
    Din kund...

    QUELLE35
    deltagare

    det är toppen ;D  Tack för att du delar med dig min vän :)

    upphöjd
    deltagare

    Tack Nazire, det här är vad de kallar "tit för tat"...

    Nazira
    deltagare

    Tänk dig, den här kvinnan är 86 år och jag är en ung person. Jag stötte plötsligt på bandet, tro mig, jag har en kris, om jag bara kunde lägga vantarna på de människorna och personen som uppfann bandet….. oh rikedom…. Vilken tur är den gamla...

    kübraa
    deltagare

    mycket trevligt, bra gjort

    hedra gs
    deltagare

    Vielen dank för die Verteilung! :) Så var habe ich bisher noch nicht gesehen! :D

    anonym
    besökaren

    yaril:) yaril:) Det är riktigt roligt och vackra banker gör verkligen folk galna på det sättet. [applåder:)

    från Plejaden
    deltagare

    skjuta med sin egen vapenidye heter det :)

    wolwos
    deltagare

    wow bee old masli men vår mormor var smart..
    Tja, när han väl blir rik kan han göra vad han vill...

    Jag undrar vad som hände till slut :::::?? Banken har accepterat det här erbjudandet hehehe såklart inte, vad är det för tuggummipengar 1 miljon dollar för dem....

    kärlek tjej
    deltagare

    så vacker =)

    xmcraex
    deltagare

    väldigt super walla

Visar 10 svar - 1 till 10 (10 totalt)
  • För att svara på detta ämne måste du vara inloggad.