Är A1-intyget godkänt vid det tyska konsulatet?

> Forum > Dela om tyska A1-examen, A2, B1, tyska KPDS, KPSS och andra tyska tentor > Är A1-intyget godkänt vid det tyska konsulatet?

VÄLKOMMEN TILL ALMANCAX FORUM. DU FINNER ALL INFORMATION DU SÖKER OM TYSKLAND OCH DET TYSKA SPRÅKET I VÅRA FORUM.
    huseyincanturk
    besökaren

    Jag behöver A1-certifikat för familjeåterförening. Det var därför jag gick på Kokdil-kursen, den mest kända kursen i främmande språk i Adana, och sökte. Den enda jag sökte till sa till mig att jag inte behöver åka till Goethe, det vill säga Ankara för tentamen. Han sa att eftersom de har kontrakt med ÖSD så ska jag ta provet i rotspråket där jag ska gå en kurs. Låt oss säga att jag tog provet på det rotspråk jag undrade och fick mitt certifikat. Kommer konsulatet att orsaka några problem? Så är det nödvändigt att få ett certifikat från Goethe-institutet? På konsulatsidan står det att ÖSD är kontrakterad, men låt oss inse det, alla köper den av Goethe. Är det någon som inte fått intyg av Goethe på det här sättet, utan fått intyg från kurser med OSD och gått till konsulatet?

    yenicerixnumx
    deltagare

    Selamun aleykum

    Det finns en artikel i listan över dokument som begärs för familjeåterförening i Tyskland
    'Intyg om grundläggande kunskaper i tyska, europeiskt gemensamt språk
    på lägsta A1-nivå (http://www.europaeischer-referenzrahmen.de):A1
    nivå, de fyra delarna av språkfärdighet (förståelse, tala, läsa och skriva)
    täcker. Den sökande bestämmer hur och var kunskaper i tyska ska skaffas.
    ger. Språkcertifikatet A1 måste dock vara utfärdat av en auktoriserad institution. I Turkiet
    "Start Deutsch 1" av Goethe-institutet (http://www.goethe.de) med österrikiskt språkdiplom
    (ÖSD) "Grundstufe Deutsch 1" (http://www.osd.at) Det accepteras. Originalspråksintyg
    måste lämnas in. Inlämning av ovan nämnda språkintyg, visum
    innebär att språkkunskapsdokumentet automatiskt accepteras i processen.
    kommer inte.'

    Jag tror följ vad som står här. Risk aldrig ditt jobb.

    selametle

    Jag behöver A1-certifikat för familjeåterförening. Det var därför jag gick på Kokdil-kursen, den mest kända kursen i främmande språk i Adana, och sökte. Den enda jag sökte till sa till mig att jag inte behöver åka till Goethe, det vill säga Ankara för tentamen. Han sa att eftersom de har kontrakt med ÖSD så ska jag ta provet i rotspråket där jag ska gå en kurs. Låt oss säga att jag tog provet på det rotspråk jag undrade och fick mitt certifikat. Kommer konsulatet att orsaka några problem? Så är det nödvändigt att få ett certifikat från Goethe-institutet? På konsulatsidan står det att ÖSD är kontrakterad, men låt oss inse det, alla köper den av Goethe. Är det någon som inte fått intyg av Goethe på det här sättet, utan fått intyg från kurser med OSD och gått till konsulatet?

    tugce_doerj är
    deltagare

    Namnet på intyget som getts av goethe är telc. Jag lärde mig tyska på en annan kurs och tog provet där. Telc står skrivet på certifikatet jag fick, så det är samma certifikat som Goethe gav. Om jag inte har fel ringer de Österreiches sprachdiplom och rummet är giltigt.

Visar 2 svar - 1 till 2 (2 totalt)
  • För att svara på detta ämne måste du vara inloggad.