Bostad, Obegränsat uppehållsrätt i Tyskland och tyskt medborgarskap..!!

VÄLKOMMEN TILL ALMANCAX FORUM. DU FINNER ALL INFORMATION DU SÖKER OM TYSKLAND OCH DET TYSKA SPRÅKET I VÅRA FORUM.
    Baybars
    deltagare

    Dessa ämnen skrivs under olika ämnen och det försvinner då och då, jag försökte samla in det och ville redigera det under den här rubriken. Om det finns vänner som vill ha det, kommer de att dra nytta av det, och jag kommer att lägga till det i mina signaturavsnitt.

    Visum – Visum: Det är den rättighet som ges av konsulaten för maximalt 3 månader.

    Aufenthaltserlaubnis – Uppehållsrätt: Det är den tillfälliga uppehållsrätten som beviljas av utlänningskontoret i Tyskland.

    Unbefristet, Niderlassungserlaubnis – Obegränsad session: tidigare Unbefristet, nu känd som Niderlassungserlaubnis, obegränsad uppehållsrätt

    Deutsche Staatsangehörigkeit, tysk medborgarskap för dem som ändå vill ha tjänsten

    Nu har du fått ditt visum genom familjeåterförening och du har kommit till Tyskland.Det första du bör göra är att gå till utlänningskontoret så snart som möjligt, även om du har tid, och ansöka om Residence – Aufenthaltserlaubnis.

    ..Om din make är tysk medborgare får du först ett uppehållstillstånd för 1 eller 2 år, och sedan igen för 1 eller 2 år om du förlänger det. När du genomfört 3 år totalt har du rätt att ansöka om obegränsat visum – Niederlassungserlaubnis. Detta bestäms av 28:a stycket i den 2:e artikeln i uppehållslagen. Jag lägger till länken nedan, de som vill kan gå in och läsa den tyska versionen därifrån..

    Länk: https://www.juraforum.de/gesetze/aufenthg/28-familiennachzug-zu-deutschen

    ..om din make är turkisk medborgare får du uppehållsrätt i 1 eller 2 år, med varaktigheten varierande beroende på stad, tills du slutför dessa 5 år. I slutet av det 5:e året kan du ansöka om ett obegränsat visum - Niederlassungserlaubnis, om du också uppfyller de övriga villkoren, till exempel 60 månader. Som att ha gjort inbetalningar till pensionsfonden, det vill säga att vara anställd. Dessa villkor bestäms av de 9 parter som anges under 2:a stycket i artikel 9 i sessionslagen. Du kan läsa övriga villkor från länken.

    Länk: https://www.juraforum.de/gesetze/aufenthg/9-niederlassungserlaubnis

    – Naturligtvis, även om din make är tysk eller turkisk, är ett av grundvillkoren att du måste gå integrationskurserna och bli framgångsrik innan det obegränsade visumet –


    Låt oss komma till tyskt medborgarskap:

    Rätten till naturalisering regleras generellt av artiklarna 8, 9 och 10 i medborgarskapslagen. Följaktligen reglerar artikel 8 de allmänna rättigheterna, artikel 9 reglerar rättigheterna för dem som är gift med den tyska makan och artikel 10 reglerar de återstående utlänningarnas rättigheter, det vill säga de som inte är gifta eller som på något sätt förblir i Tyskland .

    .. Följaktligen reglerar artiklarna 8 och 9 rättigheterna för dem som har tagits. Dessa artiklar skriver inte heller något direkt relaterat till året. men i praktiken gifte du dig med den tyska makan och kom till Tyskland i slutet av det femte året. Om du uppfyller de andra villkoren har du rätt att ansöka om tyskt medborgarskap. andra villkor, som att kunna tyska, ta medborgarskapstest, ha grundläggande information om Tyskland, inte få socialhjälp och andra .. Jag lägger till länkarna i dessa artiklar nedan ..

    Artikel 8 Länk: https://norm.bverwg.de/jur.php?rustag,8
    Artikel 9 Länk: https://norm.bverwg.de/jur.php?rustag,9

    Ansökan om varaktighet finns på denna länk: https://www.duesseldorf.de/buergerinfo/33/03/31eb02.shtml

    Artikel 10 reglerar rätten att förvärva tyskt medborgarskap för turkiska medborgare. Följaktligen är ett av villkoren att ha stannat i Tyskland i åtta år och att uppfylla de andra villkor som är uppfyllda av de som är gift med den make som fick ovan. I denna lag lägger jag till länken nedan ...

    Artikel 10 Länk: https://norm.bverwg.de/jur.php?rustag,10

    Dessutom hittar du alla uppehållslagar på den här länken:

    https://www.jusline.de/Aufenthaltsgesetz_%28AufenthG%29_Langversion

    Lagarna om medborgarskap finns också här:

    https://www.gesetze-im-internet.de/rustag/BJNR005830913

    du kan hitta.

    Om du har några frågor kan du ställa dem här. Jag hoppas att det hjälpte vännerna som ville ha ämnet ..

    EL-TURCO
    deltagare

    välsigna dina händer ..

    Baybars
    deltagare

    välsigna dina händer ..

    Tack, jag hoppas att jag inte uttrycker situationerna på fel sätt .. så jag gav länkarna från alla tider .. som vill kontrollera därifrån för bekräftelse förstås ..

    tugce_doerj är
    deltagare

    mycket vacker Baybars hälsa för din hand. Tja, min fråga är, fungerar det samma för alla stater? Eftersom det finns någon som har konverterat till tyskt medborgarskap där jag är, och han bodde här i åtta år och var tvungen att betala skatt på fem år. kvinnan blev tysk medborgare efter att ha gjort dessa. kvinnan kom från Vietnam, inte Turk. kanske en annan applikation än dem?

    fuk_xnumx
    deltagare

    Tugce, när jag läser beslutet, tror jag att det måste vara detsamma överallt, någon som är gift med en tysk medborgare måste stanna i Tyskland i tre år och måste gifta sig med en tysk medborgare om två år och efter 3 år, rätten till Tyskt medborgarskap är född. https://www.duesseldorf.de/buergerinfo/33/03/31eb02.shtml  Det säger samma sak som vad jag säger, och åttaårsregeln gäller för turkiska medborgare.

    Baybars
    deltagare

    mycket vacker Baybars hälsa för din hand. Tja, min fråga är, fungerar det samma för alla stater? Eftersom det finns någon som har konverterat till tyskt medborgarskap där jag är, och han bodde här i åtta år och var tvungen att betala skatt på fem år. kvinnan blev tysk medborgare efter att ha gjort dessa. kvinnan kom från Vietnam, inte Turk. kanske en annan applikation än dem?

    Normalt samma för alla utlänningar i medborgarskapslagen, skrivna ovan i horisonten .. Denna 5-åriga skattebetalningsfråga är inte redan medborgarskap, utan också niederlassungserlaubnis .. Artiklarna 8 till 9 reglerar medborgarskapet för de tyska. Inte heller nämns hans yrke i år. 8-årshändelsen passeras också i den 10: e artikeln ..
    – Nu, när året inte går, hur skiljer sig medborgarrättigheterna för personer med tyska makar? Det gör skillnad i praktiken. Jag gav ett exempel på detta från Düsseldorfs kommun. Kommunens officiella sida nämner 5 år.

    tugce_doerj är
    deltagare

    Eftersom han inte gav år i beslutet kan det vara annorlunda överallt. Kvinnan här berättade för mig om åtta år. och 8 års skatt.

    Jag fick ett visum för 3 år för familjeåterförening. Dessa suror varierar på andra platser för make till en tysk medborgare. Det är olika överallt, jag förstod inte, så det är borta. Det finns en stat, alla i denna stat upprätthåller en ordning efter sina egna önskemål. Ingen kan ge ett klart svar till någon eftersom den ena statens lag inte gäller den andra staten. :politik:

    Baybars
    deltagare

    Eftersom han inte gav år i beslutet kan det vara annorlunda överallt. Kvinnan här berättade för mig om åtta år. och 8 års skatt.

    Jag fick ett visum för 3 år för familjeåterförening. Dessa suror varierar på andra platser för make till en tysk medborgare. Det är olika överallt, jag förstod inte, så det är borta. Det finns en stat, alla i denna stat upprätthåller en ordning efter sina egna önskemål. Ingen kan ge ett klart svar till någon eftersom den ena statens lag inte gäller den andra staten. :politik:

    nej, titta, det är inte där, nu skiljer sig lagarna inte från stat till stat, det finns bara skillnader i mindre saker, det finns skillnader i stater som berör sig själva .. eftersom saker som uppehållsrätt och medborgarskap berör hela Tyskland .. det finns inga rättsliga skillnader i dessa stora saker. uppehållsrätt bara en medborgarskapslag ..

    Du är just nu, du säger att det finns ett exempel framför mig självklart .. bara medborgarskapsrättigheterna för den person som är gift med denna tyska make släpptes nyligen 2005 .. Kanske den person du nämnde har gått över till tyskt medborgarskap under den föregående perioden. Detta är redan tydligt skrivet i artikel 10, artikel 8 säger att den person som uppfyller kraven i artiklarna 9 och 9 har rätt att passera tyskt medborgarskap .. Det står på sidan på den officiella webbplatsen i Düsseldorf , och det står på många fler sidor och jag valde det ..

    tugce_doerj är
    deltagare

    Jo, självklart, den där kvinnan var ganska lite äldre, jag tror att hon fick visumet före 2005, titta, jag frågade inte kvinnan om det. Då är det normalt. Okej:)

    Baybars
    deltagare

    Jo, självklart, den där kvinnan var ganska lite äldre, jag tror att hon fick visumet före 2005, titta, jag frågade inte kvinnan om det. Då är det normalt. Okej:)

    Titta nu, det här är en artikel från München; För dem som får ett jobb får de den tydligt skrivna tiden;

    Die Ermessenseinbürgerung (§§ 8, 9 STAG)
    Die Ermessenseinbürgerung gilt für bestimmte Ausländergruppen wie zB Ehegatten von
    Deutschen, anerkannte Flüchtlinge, ehemalige deutsche Staatsangehörige etc, die unter
    erleichterten Voraussetzungen (= Kürzeren Aufenthaltszeiten) eingeburgert werden können.
    För Ehegatten von Deutschen gilt in der Regel eine Wartezeit von drei, für anerkannte
    Flüchtlinge von sechs Jahren. 
    https://www.auslaenderbeirat-muenchen.de/publi/staatsang.pdf

    Dortmund, Bochum säger samma sak på sidorna på dessa platser ... Jag lägger inte till dem på grund av denna enkelhet så att ämnet inte är långt i slutet av året ..

    tugce_doerj är
    deltagare

    Jag förstår. Hur som helst, vi har fortfarande några år på oss att titta på de jobben, det kommer att förändras 50 gånger mer då :haha:

    Baybars
    deltagare

    Jag förstår. Hur som helst, vi har fortfarande några år på oss att titta på de jobben, det kommer att förändras 50 gånger mer då :haha:

    `

    Har du en avsikt att bli tysk medborgare?

    EL-TURCO
    deltagare

    Jag tror att det tyska medborgarskapet inte är lika attraktivt som det brukade vara.
    -Det viktigaste att tänka på är att när en person med en typ av anställning blir tysk medborgare så dör SSK-Baghkur-intyg.Nå, folk, de kallade pensionsåldern i Turkiet för pensionsåldern i graven, de hade ingen aning om människorna här, inte ens i graven, utan bara när benet är torrt (Alla som har lite kunskap om medelåldern i Turkiet håller med mig! Vi kan inte leva 85-90 som tyskarna….
    Sa du till kvinnan på 65 år, hon stirrar på hennes ansikte - vår 55-60-talets midja är död, jag är över, den lyfter inte djupt (generalisering)
    – 2. Rätten att äga egendom i Turkiet 8. Om jag inte har fel, tills för 5 år sedan kunde utlänningar inte förvärva egendom i Turkiet, husförsäljningen hade upphört - kanske har en ny lag antagits, jag vet inte mycket om det.
    -Det finns en annan sida av den här världen, människor vill bli begravda där de föddes (åtminstone jag).
    – Även om jag hade fyra tyska pass skulle jag inte behöva ett pass som skulle vara uppenbart på tusen kilometers avstånd att jag är en turk...
    –Tågets gång är inte alls dåligt. Om vi ​​har tur vore det inte dåligt att tillbringa ett sommarliv i tåget när åldern är 50-60 år.. Kommer vi igen, låt mig sälja dess mamma till världen...
    det är min idé.

    Baybars
    deltagare

    Jag tror att det tyska medborgarskapet inte är lika attraktivt som det brukade vara.
    -Det viktigaste att tänka på är att när en person med en typ av anställning blir tysk medborgare så dör SSK-Baghkur-intyg.Nå, folk, de kallade pensionsåldern i Turkiet för pensionsåldern i graven, de hade ingen aning om människorna här, inte ens i graven, utan bara när benet är torrt (Alla som har lite kunskap om medelåldern i Turkiet håller med mig! Vi kan inte leva 85-90 som tyskarna….
    Sa du till kvinnan på 65 år, hon stirrar på hennes ansikte - vår 55-60-talets midja är död, jag är över, den lyfter inte djupt (generalisering)
    – 2. Rätten att äga egendom i Turkiet 8. Om jag inte har fel, tills för 5 år sedan kunde utlänningar inte förvärva egendom i Turkiet, husförsäljningen hade upphört - kanske har en ny lag antagits, jag vet inte mycket om det.
    -Det finns en annan sida av den här världen, människor vill bli begravda där de föddes (åtminstone jag).
    – Även om jag hade fyra tyska pass skulle jag inte behöva ett pass som skulle vara uppenbart på tusen kilometers avstånd att jag är en turk...
    –Tågets gång är inte alls dåligt. Om vi ​​har tur vore det inte dåligt att tillbringa ett sommarliv i tåget när åldern är 50-60 år.. Kommer vi igen, låt mig sälja dess mamma till världen...
    det är min idé.

    – Är utgången av dessa SSK-perioder säkert? Till exempel sa en släkting till mig, en advokat, att du kan räkna tiden du arbetade i Tyskland i Turkiet. Är det säkert att de dödade menstruationerna därefter?
    – Dessa utlänningar hade inte rätt att äga egendom i Turkiet förrän nyligen, som du sa, men inom ramen för EU:s harmoniseringslagar ändrade de detta. De gjorde det möjligt för dem att äga egendom genom ett företag. Nu skulle de iväg att ändra på det också. Jag vet inte vad de gjorde, men de kan också förvärva egendom utan att direkt förmedla ett företag. Naturligtvis skulle de erkänna rätten. I världen ändras lagen en gång i veckan i Turkiet..

    – Som du nämnde, det finns andra sidan av den här världen, men vi måste också tänka på det ur denna synvinkel, det finns många följeslagare och Akinci-gravar i världen som inte begravdes i sitt eget hemland.. Jag till och med läste en gång att det fanns raidergravar i hjärtat av Europa och till och med mitt i Tyskland.. Naturligtvis är vi varken Companions eller Akinci. :)

    . Förutom de västerländska förhållandena du nämnde tänker jag också på det .. Om turkarna som bor i Tyskland kommer att stanna i Tyskland länge, måste de alla ha tyskt medborgarskap .. I linje med dess bekvämlighet eller svårigheter .. För att skapa en lobby för röstningspotentialen ... Naturligtvis samlas vi under ett tak i Tyskland. Hur realistiskt skulle det vara för oss att utföra våra aktiviteter, men minst 500.000 2 armenier i Frankrike borde ha över XNUMX miljoner turkar som bor i Tyskland får det gjort av det tyska parlamentet.

    Naturligtvis är vi höger och vänster mellan oss. Alawi sunni, inte religiös. gemenskap eller inte .. det förutom att vara i vår bölündügü mycket av vår egen svartsjuka på massrörelsen ic, ett av de största problemen som behöver asmamiz .. som åtminstone här så att du tror att Turkiets och nationens intressen i lobbying bi sökningen måste dock vara inne. om en forskning görs idag. Kommer Turkiet att gå in i Europeiska unionen .. du kan inte komma in i riktning mot kugghjulet i Turkiet i Europa kommer att använda rösterna antar jag ..

    fuk_xnumx
    deltagare

    abu bas till slutet när det gäller haklisin SSK tid kom en ny församling, men jag vet exakt innehållet i sorg när och jag tror inte att det redan finns där efter min 23 års ålder i Turkiet begick ingen försäkring en dag ens betalning av bidrag gjorde så universitetslivet som är på den försäkrade affären är aldrig en tid oldukd examen från skolan redan direkt tyskland frågar presentation lokaliteter har nu varför jag Min gecmeyim.avantaj medborgarskapet att få mer jag vet och rösträtt som vid erkänna rätten till undvik att behandlas som en främling i en så yasya själva oluyor.s bulgarien nervös för turk medborgare höll på dörrarna till människor sedan almanvatadnaslig att i slutändan denna grymhet yuzunden.türkiye varor som för rätten att förvärva redan oss alla i förväg av turkiska medborgarskap bulunduğu som ska tillämpas på det blå kortet eftersom vi känner till ett system som vi alla längre gör minst vad som är yaradig på hur kullanilams gerektiğni och blue kartd också går ut ur de nya lagarna allt de har i Turkiet vid ikraftträdandet av det röstande håretverksamhet gerceklestirebilcek varor köpa mark som tar emot sådana ansökningar kan redan blå kort yapiliyor..b lag utvidgas av olcak mer aktiv och sunulcak som ett alternativ till turkiskt födda tysk medborgare mig din kanatind är varje turk medborgare får medborgarskap till gecmeli..v 60 till 70 år har vi kalkon Backson till och med redan kugghjul av inkommande dusnuy orsakade att olyckan inte lever turkiyede turkiyede har fått några tusen turkiska medborgare som bor i alanyadan Jag tror att de utnyttjar medborgarskap till oss från alla håll ..

    – Är utgången av dessa SSK-perioder säkert? Till exempel sa en släkting till mig, en advokat, att du kan räkna tiden du arbetade i Tyskland i Turkiet, Är det säkert att de dödade perioderna utifrån detta?
    – Dessa utlänningar hade inte rätt att äga egendom i Turkiet förrän nyligen, som du sa, men inom ramen för EU:s harmoniseringslagar ändrade de detta.. De gjorde det möjligt för dem att äga egendom genom ett företag. kommer att ändra på det också. Jag vet inte vad de gjorde, men de kan också förvärva egendom utan att direkt förmedla ett företag. Naturligtvis skulle de erkänna rätten. I världen ändras lagen en gång i veckan i Turkiet..

    – Som du nämnde, det finns andra sidan av den här världen, men vi måste också tänka på det ur denna synvinkel, det finns många följeslagare och Akinci-gravar i världen som inte är begravda i sitt eget hemland.. Jag till och med läste att det finns raidergravar i hjärtat av Europa, till och med mitt i Tyskland.. Naturligtvis är vi varken Companions eller Akinci. :)

    . Förutom de västerländska förhållandena du har nämnt tänker jag också på det. Om turkarna som bor i Tyskland kommer att stanna i Tyskland länge, måste de alla ha tyskt medborgarskap .. I linje med dess bekvämlighet eller svårigheter .. Att skapa en lobby För röstpotentialen ... naturligtvis vårt tak Det skulle vara realistiskt för oss att samla och utföra lobbyverksamhet i Tyskland, men minst 500.000 armenier i Frankrike borde ha det tyska parlamentet att göra vad de kan göra för sarkos, över 2 miljoner turkar som bor i Tyskland ..

    Naturligtvis är vi höger och vänster mellan oss. Alawi sunni, inte religiös. gemenskap eller inte .. det förutom att vara i vår bölündügü mycket av vår egen svartsjuka på massrörelsen ic, ett av de största problemen som behöver asmamiz .. som åtminstone här så att du tror att Turkiets och nationens intressen i lobbying bi sökningen måste dock vara inne. om en forskning görs idag. Kommer Turkiet att gå in i Europeiska unionen .. du kan inte komma in i riktning mot kugghjulet i Turkiet i Europa kommer att använda rösterna antar jag ..

    EL-TURCO
    deltagare

    säg mig att svara

    – Jag har nästan 3500 dagars försäkring i TR och plus militärtjänst! Dessa försvinner när jag blir tysk medborgare. Men mitt arbete i Tyskland läggs till när jag vill gå i pension från TR. Pensionsåldern är mycket lämplig i TR. Eftersom jag sagt, medellivslängden i Tyskland är 77% för män, 82% för kvinnor och 60% för kvinnor i TR. Den svävar runt 65-80%. Jo, eftersom jag är Turkoglu-turk och på grund av ärftliga skäl tror inte att jag kommer att se 90-XNUMX%...
    -När lagen om dubbla medborgarskap blir obegränsad för oss turkar (för närvarande 18-23) eftersom den tillämpas på medborgare i andra EU-länder, då blir jag medborgare. Vid behov väntar jag i 10 timmar vid den bulgariska gränsen. Jag kommer inte att passera på grund av min turkighet... Det finns ingen gräns för medborgarskap. 10 år kan inte mätas med 15 år. Det är det i alla fall. Det är det inte. Konstigt nog är politikern som heter Mcallister intresserad av denna fråga, även om han är en dubbel medborgare, han har en negativ syn på frågan om dubbelt medborgarskap, men han äter gräddan av det...
    –Som du sa, jag är varken en följeslagare eller en anfallare. Om möjligt ska min grav vara i Turkiet (jag säger detta trots att min fru är tysk!!!)
    -Det bästa vi gör är att vi inte kan avsluta någonting på samma sätt som vi började! Vi har många projekt men inget slut. Det är därför konceptet med lobbyverksamhet är väldigt långt. Varsågod, det turkiska partiet grundades i Bremen senast år flyttade den till CDU förra månaden, dess ordförande och vice... Vilken politik pratar vi om...
    -Ingen anstöt mot någon, men så länge dessa kurdiska medborgare har problem bland oss ​​kommer vår kamp inte att upphöra (tyvärr finns det de som inte orkar leva under samma flagga... Hur som helst, detta är ett annat diskussionsämne, snälla gör det kommentera inte denna fråga, annars kommer frågan att bli förvirrad.
    -Ufuk, jag har själv bott i Alanya i 15-16 år. Min högra granne i hyreshuset var till exempel tysk. Därför säger jag det för när jag fyller 50 så kommer jag att fly också :-) , först måste jag betala av skulden för huset jag köpte. :-)

Visar 15 svar - 1 till 15 (41 totalt)
  • För att svara på detta ämne måste du vara inloggad.