Negativa effekter av att inte ha permanent uppehållstillstånd ”Niederlassungserlaubnis”

> Forum > Näringsliv och arbetsliv i Tyskland > Negativa effekter av att inte ha permanent uppehållstillstånd ”Niederlassungserlaubnis”

VÄLKOMMEN TILL ALMANCAX FORUM. DU FINNER ALL INFORMATION DU SÖKER OM TYSKLAND OCH DET TYSKA SPRÅKET I VÅRA FORUM.
    istanbullu är
    deltagare

    Hej vänner, hälsningar till alla

    Det har gått 20 månader sedan jag kom till Tyskland och de förlängde min session med 1 år efter 2 år när jag först kom. Under tiden gav / avslutade jag integrationskursen + medborgarskapsexamen.
    Jag hörde att eftersom mitt uppehållstillstånd inte är tillsvidare kan det bli problem med bankverksamheten (att skaffa kreditkort - ta lån) och att hitta ett jobb. (De verkar föredra obestämda sessioner)
    Jag hörde till och med saker som att vi måste be om tillstånd när du lämnar ett jobb för ett annat jobb? Har några vänner haft problem med dessa eller andra problem på grund av detta?

    Jag ber om kommentarer från vänner som har kunskap / erfarenhet om detta ämne.

    Med mina hälsningar och respekt till hela familjen almancax.

    yenicerixnumx
    deltagare

    Hej brorsan.

    Låt mig först skriva vad jag har upplevt om banken. Jag började, vi använde det vanliga bankkontot med min muddet fru, och sedan öppnade jag mitt konto från banken när arbetsplatsen gav unbefristet vetragi. först och främst kom jag in i händelsen. Jag trodde att jag skulle ta ett bostadslån, vi gick till banken, för min session var fram till 2020, ingen bank ville inte ha ett bostadslån. de gav inte. De sa att när sessionstiden är obestämd, använde de mycket rabat för att inte missa komma eller något. sedan försökte jag få ett vanligt lån. den här gången gjorde de beräkningen med det högsta belopp som jag kan betala tillbaka, giltigt till den sista månaden av min session. Låt oss till exempel anta att sessionen slutar under andra månaden 2017. Du behöver också 2 euro. Hur mycket kan du betala tillbaka avbetalningar 1000. Du kan inte göra några problem. men yook accepterar inte targo, sparda, sparkasse, barclays om du säger att jag kan betala 250 euro per månad. Du måste betala 100 varje månad. Och naturligtvis är räntorna de högsta. Det finns en webbplats som heter check250. Angebots hittar de lägsta räntorna. Tyvärr kan de som har ett fast uppehållskort inte dra nytta av priserna där. Med andra ord, även om du är obefintlig, måste den obligatoriska sessionen vara obegränsad, naturligtvis för denna långsiktiga skuld. Vad gjorde jag, jag gick för att köpa en bil, jag gick till galleriet Jag köpte den bil jag ville ha till 24%. mest logiskt kom detta.
    Jag har ett kreditkort här en vän rekommenderade mig. Det fungerade mycket bra för mig. Du kan också ansöka om du vill. De börjar från 1000-gränsen.
    Om du vill ha en juridisk begäran om att du har arbetat i ett år måste du göra en anmälan minst 1 veckor i förväg. Denna session är densamma oavsett om den är. Förutom det behöver du inte be om något särskilt tillstånd.

    istanbullu är
    deltagare

    Hälsningar igen,

    Tack yeniceri57 bror för den långa och beskrivande artikeln. Jag läste noggrant vad han sa. Med andra ord, om sessionen inte är obegränsad, håller de antingen räntorna höga eller minskar avbetalningsperioderna. Så nu arbetar vi i denna situation ekonomiskt till deras fördel. Om du inte har något emot det, kan du dela namnet på detta kreditkort?

    Jag har också ett barn med dubbla medborgare, så jag kommer att försöka få en obegränsad session innan jag avslutar tre år. Som ett resultat har jag slutfört allt som önskas på grundval av integration.
    Jag tror inte att de kommer att göra det, men låt oss se, jag tar en chans.

    Tack igen för ditt svar.
    Hälsningar och vänliga hälsningar...

    yenicerixnumx
    deltagare

    precis som den där bruden

    Det här är tuffa människor. de har inte gjort så mycket förut. dessa platser utan kreditkort. Det som händer nu händer oss så att de kommer förbi.
    När jag fick mitt b1-certifikat frågade vi dig ausländerbehorde. sa han inget sätt. Han sa att du måste vänta på sessionstiden. Det är därför de inte gav för evigt. men det är bra att fråga din situation annorlunda.

    selametle

    hjärtlösa
    deltagare

    Hälsningar, låt mig ge ett exempel på lånefallet. Jag har ytterligare 27 månaders session. Targo bank ville ge ett 5-årigt lån men vill betala tillbaka 19.000 31.000 för 4 7.500 euro osv. Du har ingen schufan, men ditt betyg är lågt osv. Men jag har ett kreditkort med en gräns på 11.35 euro i 12.500 år, jag betalade 24 ränta, då skulle de ge 24 euro två Jag fick ett lån från din årliga kreditplusbank på check12.500 på grund av sessionstiden gjorde jag 4 månader under ansökan, jag fick 5 euro. På 13.177-677 dagar kom pengarna tillbaka 548 och 10000 euro i ränta. Naturligtvis är avbetalningarna höga men jag kan betala 900 euro per månad. sparkasse det är jag. Min egen bank skulle betala en ränta på 24 euro för XNUMX euro. Mitt råd är att få kredit från checkXNUMX som andra vänner sa, det skulle vara väldigt trevligt angebots. Ta absolut inte ett lån från tarbanken. Jag har problem med långfristiga lån på grund av brist på pengar, men igår. Jag gjorde en ovillkorlig ansökan, jag är på obestämd tid upp till en månad. Inkomsthälsningar

Visar 4 svar - 1 till 4 (4 totalt)
  • För att svara på detta ämne måste du vara inloggad.