få obestämd session utan B1

VÄLKOMMEN TILL ALMANCAX FORUM. DU FINNER ALL INFORMATION DU SÖKER OM TYSKLAND OCH DET TYSKA SPRÅKET I VÅRA FORUM.
    sanseyy
    deltagare

    Hej vänner,

    Jag har bott i Tyskland i 7 år. Jag är gift med en tysk medborgare, vi har två barn och de är tyska medborgare. Jag jobbar som IT i ett mycket bra tyskt företag och tjänar bra. Tyvärr kunde jag av någon anledning inte få B1-certifikatet. Av dessa skäl ger de en kontinuerlig 1-års session. Jag har inte tid att gå på kurs osv. Har jag en chans om jag ger den till en advokat? Eller vad ska jag göra?

    yenicerixnumx
    deltagare

    Hej, jag ansökte om medborgarskap efter 6 år och de skickade tillbaka det på grund av att endast 1 dokument saknades. Om formel1-dokumentet i Turkiet är gammalt vill de ha ett nytt. När jag ansökte om tillsvidarevistelse tidigare så gav de inte det på grund av bristande handlingar. Jag antar att detta kommer att hända dig också. Om du inte bär villkoren, ger de verkligen inte. Om jag ska vara ärlig så tror jag inte att det kommer att lösas med en advokat.


    Man väntar i 1 månad på att få deadline från utlänningskontoret, och det tar 3 månader för kortet att komma fram, ta en bild igen, fyll i ansökningsformuläret, det är en svår situation. Mycket krångel. Upprepningsperioden slutar, samma transaktioner igen, jag har b1, men de ger mig 1 år och 1 år eftersom jag är arbetslös.

    Ohne ideal
    deltagare

    B1 är inte du. Det är det viktigaste av originaldokumenten. B1-krav med integration.

    aras.xnumx
    deltagare

    Hej b1 hur många månader avslutade du vilken stat

    Nesibe av
    deltagare

    Hej b1 hur många månader avslutade du vilken stat