få obestämd session utan B1

VÄLKOMMEN TILL ALMANCAX FORUM. DU FINNER ALL INFORMATION DU SÖKER OM TYSKLAND OCH DET TYSKA SPRÅKET I VÅRA FORUM.
    sanseyy
    deltagare

    Hej vänner,

    Jag har bott i Tyskland i 7 år. Jag är gift med en tysk medborgare, vi har två barn och de är tyska medborgare. Jag jobbar som IT i ett mycket bra tyskt företag och tjänar bra. Tyvärr kunde jag av någon anledning inte få B1-certifikatet. Av dessa skäl ger de en kontinuerlig 1-års session. Jag har inte tid att gå på kurs osv. Har jag en chans om jag ger den till en advokat? Eller vad ska jag göra?

    yenicerixnumx
    deltagare

    Hej, jag ansökte om medborgarskap efter 6 år och de skickade tillbaka det på grund av att endast 1 dokument saknades. Om formel1-dokumentet i Turkiet är gammalt vill de ha ett nytt. När jag ansökte om tillsvidarevistelse tidigare så gav de inte det på grund av bristande handlingar. Jag antar att detta kommer att hända dig också. Om du inte bär villkoren, ger de verkligen inte. Om jag ska vara ärlig så tror jag inte att det kommer att lösas med en advokat.


    Man väntar i 1 månad på att få deadline från utlänningskontoret, och det tar 3 månader för kortet att komma fram, ta en bild igen, fyll i ansökningsformuläret, det är en svår situation. Mycket krångel. Upprepningsperioden slutar, samma transaktioner igen, jag har b1, men de ger mig 1 år och 1 år eftersom jag är arbetslös.

    Ohne ideal
    deltagare

    B1 är inte du. Det är det viktigaste av originaldokumenten. B1-krav med integration.

    aras.xnumx
    deltagare

    Hej b1 hur många månader avslutade du vilken stat

    Nesibe av
    deltagare

    Hej b1 hur många månader avslutade du vilken stat

    B1 är inte svårt, hur många år har du bott i Tyskland? Om du pluggar till tentan i 1 månad kommer du att ha det bra. Överdriv inte. Jag köpte den direkt efter 1 års levnad. Det finns inget att frukta b1. Det finns redan mycket information, innehåll och ämnen för provet på youtube. Bli av med det så snart som möjligt 😇.

    Nesibe av
    deltagare

    B1 är inte svårt, hur många år har du bott i Tyskland? Om du pluggar till tentan i 1 månad kommer du att ha det bra. Överdriv inte. Jag köpte den direkt efter 1 års levnad. Det finns inget att frukta b1. Det finns redan mycket information, innehåll och ämnen för provet på youtube. Bli av med det så snart som möjligt 😇.

    delstaten Bayern

    hjärtlösa
    deltagare

    Den anställde i Ausländerbehörde kan ta initiativ och hitta din tyska tillräcklig och ge en obestämd session, men det är 1% sannolikhet. Du behöver inte gå B1-kursen, du kan plugga direkt på internet och göra tentan, du har inte en chans att säga att du inte har tid, om du vill plugga 1 timme varje dag , du kommer att vara redo för tentamen om 2 eller 3 veckor Jag förstår inte vad det är med advokaten, det finns ingen jurist i Tyskland, slösa inte dina pengar.

    volkanxnumx
    deltagare

    Hej vänner,

    Jag har bott i Tyskland i 7 år. Jag är gift med en tysk medborgare, vi har två barn och de är tyska medborgare. Jag jobbar som IT i ett mycket bra tyskt företag och tjänar bra. Tyvärr kunde jag av någon anledning inte få B1-certifikatet. Av dessa skäl ger de en kontinuerlig 1-års session. Jag har inte tid att gå på kurs osv. Har jag en chans om jag ger den till en advokat? Eller vad ska jag göra?

    Hälsningar,
    Vänner har nämnt några saker, jag skulle vilja lägga till några saker ödmjukt.
    Först och främst, i Tyskland spelar initiativet från tjänstemannen som gör ditt pappersarbete en viktig roll, tyvärr fastnar vissa människor i nyheterna om sitt arbete.
    Om du dyker upp inför en tjänsteman som känner till dina lagliga rättigheter, ligger du 1-0 före på alla sätt.
    Jag vet inte hur de senaste lagreglerna är. Jag behöver göra lite forskning i tid, men vad de flesta inte vet; Det finns inget som heter ett kurskrav i Tyskland.

    Därför kan du förbättra dig själv och få ditt certifikat genom att endast ta b1-provet.

    Under processen att skaffa mitt tyska medborgarskap sa de att du skulle gå en integrationskurs, så jag sa nej, det är inte obligatoriskt, jag ska plugga och göra tentan på egen hand, och det är vad jag gjorde. De som vet, vet ...

    Så, lång historia kort, om du litar på din tyska, om du kan tala inför officeren och prata tyska, när han inser att du är över din b1-nivå, kommer han inte att kunna be om ett dokument från dig. står skrivet i lagen klart och tydligt!

    Om din tyska inte är på den nivån kan du gå till VHS och anmäla dig till närmaste tentadatum och få b1 utan att behöva gå kursen.

    Mfg

Visar 8 svar - 1 till 8 (8 totalt)
  • För att svara på detta ämne måste du vara inloggad.