Hur kan jag ta min Turkiet prisvärda varor?

> Forum > Allmänna avsnittet om Tyskland och övriga europeiska länder > Hur kan jag ta min Turkiet prisvärda varor?

VÄLKOMMEN TILL ALMANCAX FORUM. DU FINNER ALL INFORMATION DU SÖKER OM TYSKLAND OCH DET TYSKA SPRÅKET I VÅRA FORUM.
    reyyan till
    deltagare

    Hej kompisar. Jag har 4-5 resväskor med tillhörigheter att ta med till Turkiet. Det kommer kosta mig mycket att ta den med flyg. Kan du berätta priserna med frakt? (Ärligt talat, jag kunde inte hitta transportfordon eftersom platsen jag bor på är liten. Jag fick bara information från en turkisk marknad, som berättade för mig om transportfordonen som transporterar frukt och grönsaker från Tyskland till Turkiet, men som också sa att det kanske vara en risk att mina ägodelar försvinner.) Eller när du köper extra saker vid köp av flygbiljett betalar du 2 euro per kilo. Det är vad jag har hört, men jag vet inte hur sant det är. Jag vet också att om Jag reser med Lufthansa, jag har rätt att bära 46 kilo. Men min resväska väger runt 100 kilo. Jag tar också med mig min bärbara dator. Vad ska jag göra för honom? Jag kommer att visa dig min faktura Jag har ingen information om detta eftersom jag aldrig har tagit med en dator tidigare. :) Jag skulle vara väldigt glad om någon vet om dessa frågor.

    https://www.almancax.com/almanca-alfabesi-das-deutsche-alphabet.html

    gurun
    deltagare

    hej REYYA, lycka till. Kommer du tillbaka till TR?

    Jag tog med mig mina transporttillhörigheter när jag kom till Turkiet från Tyskland. De får 1 EUR för varje 7 kg med flyg.

    Jag tog med cirka 15 paket av standardstorlek, inklusive min porslin, strykjärn och kaffebryggare samt elektriska apparater, jag betalade totalt 300 euro.

    Du kan ringa turkiskt företag på internet
    google enter TUBAY TRANSPORT BRUCHSAL

    tugce_doerj är
    deltagare

    Du behöver inte ge en faktura för den bärbara datorn. Alla bär sin bärbara dator, praktiska eller pad med sig. TV måste vara på väg till eller större ägodelar i Tyskland och göra elektroniska fakturor oluyor.turkiye måste gilla honom. Jag har 2 bärbara datorer varje gång jag går, inget har kommit fram till idag.

    Rederier ber om mycket pengar för 100 kg. Eftersom de ger dig 1 container. Samma pris som bär 1 kg i den containern är samma pris som 100 kg. bär en soffgrupp med behållaren om du vill, 1 tallrik om du vill.

    dejavuxnumx
    deltagare

    Hej kompisar. Jag har 4-5 resväskor med tillhörigheter att ta med till Turkiet. Det kommer kosta mig mycket att ta den med flyg. Kan du berätta priserna med frakt? (Ärligt talat, jag kunde inte hitta transportfordon eftersom platsen jag bor på är liten. Jag fick bara information från en turkisk marknad, som berättade för mig om transportfordonen som transporterar frukt och grönsaker från Tyskland till Turkiet, men som också sa att det kanske vara en risk att mina ägodelar försvinner.) Eller när du köper extra saker vid köp av flygbiljett betalar du 2 euro per kilo. Det är vad jag har hört, men jag vet inte hur sant det är. Jag vet också att om Jag reser med Lufthansa, jag har rätt att bära 46 kilo. Men min resväska väger runt 100 kilo. Jag tar också med mig min bärbara dator. Vad ska jag göra för honom? Jag kommer att visa dig min faktura Jag har ingen information om detta eftersom jag aldrig har tagit med en dator tidigare. :) Jag skulle vara väldigt glad om någon vet om dessa frågor.

    Hej Reyya,

    Först och främst rekommenderar jag att du bär din bärbara dator med dig under dina resor som handbagage. Det finns ingen försäkringsersättning för skador när elektroniska föremål laddas i flygplansbagageutrymmet. I huvudsak är det förbjudet att ladda elektroniska föremål i bagageutrymmet. Naturligtvis kan du ladda upp den, men om du har laddat den på papper har flygbolagen lagt en sådan artikel för att undvika besväret med att betala dig genom att säga att problemet är ditt.

    För det andra är flygbolagens internationella bagagetillägg 30 kg. Handbagaget är 8 kg. Självklart strävar flygbolag som säljer billiga biljetter som Pegasus och Sun Express att tjäna pengar med extra bagagebetalningar genom att sänka bagagetillskottet till 20 kg.
    Om du säger 100 kg bagage; Om du kommer till Turkiet med ett företag som erkänner rätten till 30 kg bagage (Turkish Airlines osv.) Avsändare av mitt råd upp till 33 kilo låter redan inte om mer Türkhavayol 2-3 kilo. Förbered ett handbagage 8 pund som hand bagage.
    Du kan alltså ta med dig cirka 40 – 45 kilo.

    Jag rekommenderar att du skickar de återstående artiklarna med post eller frakt. Om du skulle skicka PTT från Turkiet till Tyskland rekommenderar jag det. Men jag vet inte vilken institution som fungerar där, men det är förmodligen DHL. Du måste få ett pris från DHL.
    Naturligtvis är innehållet i bagaget också viktigt. Om du har elektroniska artiklar, skicka inte dem på det här sättet. Men om du bara har personliga tillhörigheter kan du skicka dem per post utan problem. För att inte ha problem som att fastna vid tullen bör det inte finnas någon elektronik.

    Om du gör en definitiv retur, se till att få ett "definitivt returpapper" från konsulatet. Detta papper ger dig till och med rätt att flytta hem utan att betala tullavgifter. Även om dina tillhörigheter har fastnat i den turkiska tullen kan du hämta dem med detta papper, inga problem.

    1963
    deltagare

    pegasus-företaget kostar 5 TL per kilo, du kan köpa extra bagage medan du köper biljetter.

    dejavuxnumx
    deltagare

    pegasus-företaget kostar 5 TL per kilo, du kan köpa extra bagage medan du köper biljetter.

    5 TL för inrikesflyg.
    På internationella flyg, om du lägger till ytterligare bagage just nu köper du en biljett, 5.50 TL, som om du köper rummet medan du bokar. Om de säger att du har överflödigt bagage på flygplatsen och vill betala, betalar du 6 euro per kilo.

    1963
    deltagare

    Jag sa inte något annat, jag köpte min biljett för 5 TL, nu är den 5.5, så det är inte så stor skillnad. :) Dessutom tar DHL-last cirka 1-5 euro för 6 kg och når destinationen på mycket lång tid, det tar 1-1,5 månader.

    dejavuxnumx
    deltagare

    Jag sa inte något annat, jag köpte min biljett för 5 TL, nu är den 5.5, så det är inte så stor skillnad. :)

    Okej, då trodde jag att du sa ledsen att jag har lagt till det i fältet.

    Han kan inte lägga till mer än 20 kilo extra bagage ensam. Han har 100 kg bagage och kan fortfarande inte göra sitt jobb för att ta 40 kg + handbagage. Det bör ta post eller annan väg. Om han säger att han kommer att betala extra för de återstående 60 kilo, måste han spendera 10 gånger mer än värdet på föremålen inuti. :)

    1963
    deltagare

    ja det vilar om 60 även med kiloyu lastföretag som skickar för dyra för att komma kommer att handla i tullen i elektroniska artefakter som kommer till Turkiet är också mycket Om frakt det billigaste i Tyskland som PTT DHL i Turkiet gick jag 3 dagar ett paket som jag skickade innan 32 kg i vikt 18 euro betalat 1 kg pappersförpackning 18 dagar betalade jag 9 euro 
    ps3 förlorade i en backend, hittades inte

    dejavuxnumx
    deltagare

    ja i Tyskland gick jag 60 dagar ett paket som jag skickade före 3 kg i vikt, som PTT för dyrt att komma kommer att handla i tullen i en elektronisk esyalar om det är mycket tid att få det billigaste av lasten som kommer till Turkiet DHL Turkiet om det skickas även med så återstående 32 kiloyu lastföretag betalade 18 euro för 1 kg papperspaket jag gick på 18 dagar betalade jag 9 euro 
    ps3 förlorade i en backend, hittades inte

    Reyya, du borde ta med dig din resväska bit för bit, om du ska åka hit igen. Annars är alla typer av kostnader dyra. Turkiet kommer att gå till den välkända enheten för att ta med resten av dem om så önskas. Med andra ord, oavsett om de åker till en annan stad än du kommer till i TR, kommer de att skicka dem till den stad du befinner dig med last i Turkiet. Resten av resväskorna är tillräckligt enkla, tillräckligt för att komma in i TR

    reyyan till
    deltagare

    Tack individuellt till alla för deras kommentarer. ja guru, tror jag. Jag planerar att återvända till Turkiet mot slutet av detta år. Det verkar mer fördelaktigt att vara i mitt eget land när det gäller affärs- och privatliv.

    Det finns inget sådant som elektroniskt i resväskorna som jag tar med mig till mina kläder. Hmm det är sant, det kommer att kosta mer att ta bort de saker jag förstår från kommentarerna än innehållet i resväskorna. Det verkar mest logiskt att ta det i två partier. Förra året gick jag med Luftansa och dess bärighet var 23 23 separata resväskor och 46 kilo totalt. Men missöden för i år hade Lufthansan inte direktflyg till Ankara. anlände direkt till Istanbul. billigt att skicka paket från Tyskland till Turkiet från Tyskland till Turkiet, men mycket dyrt. Jag letade.

    gurun
    deltagare

    Som jag sa kommer du att gå och gå 1 * 2 gånger, vilket var en flygbiljett eller något igen, det blir en kostnad.
    Jag tror att du kan ta det du kan ta med flyg och hantera resten med transport.
    Jag hade 15 kartonger Jag tror att jag hade en massa saker inne, hälften av huset kostade nästan 300 euro. det kom utan problem

    reyyan till
    deltagare

    Hej Reyya,

    Först och främst rekommenderar jag att du bär din bärbara dator med dig under dina resor som handbagage. Det finns ingen försäkringsersättning för skador när elektroniska föremål laddas i flygplansbagageutrymmet. I huvudsak är det förbjudet att ladda elektroniska föremål i bagageutrymmet. Naturligtvis kan du ladda upp den, men om du har laddat den på papper har flygbolagen lagt en sådan artikel för att undvika besväret med att betala dig genom att säga att problemet är ditt.

    För det andra är flygbolagens internationella bagagetillägg 30 kg. Handbagaget är 8 kg. Självklart strävar flygbolag som säljer billiga biljetter som Pegasus och Sun Express att tjäna pengar med extra bagagebetalningar genom att sänka bagagetillskottet till 20 kg.
    Om du säger 100 kg bagage; Om du kommer till Turkiet med ett företag som erkänner rätten till 30 kg bagage (Turkish Airlines osv.) Avsändare av mitt råd upp till 33 kilo låter redan inte om mer Türkhavayol 2-3 kilo. Förbered ett handbagage 8 pund som hand bagage.
    Du kan alltså ta med dig cirka 40 – 45 kilo.

    Jag rekommenderar att du skickar de återstående artiklarna med post eller frakt. Om du skulle skicka PTT från Turkiet till Tyskland rekommenderar jag det. Men jag vet inte vilken institution som fungerar där, men det är förmodligen DHL. Du måste få ett pris från DHL.
    Naturligtvis är innehållet i bagaget också viktigt. Om du har elektroniska artiklar, skicka inte dem på det här sättet. Men om du bara har personliga tillhörigheter kan du skicka dem per post utan problem. För att inte ha problem som att fastna vid tullen bör det inte finnas någon elektronik.

    Om du gör en definitiv retur, se till att få ett "definitivt returpapper" från konsulatet. Detta papper ger dig till och med rätt att flytta hem utan att betala tullavgifter. Även om dina tillhörigheter har fastnat i den turkiska tullen kan du hämta dem med detta papper, inga problem.

    Hej, kommer det definitiva returpapperet jag kommer att få från konsulatet endast krävas för elektroniska föremål? Jag förstår inte detta!! Jag har inga elektroniska saker att ta med i alla fall. Jag funderar på att sälja alla här. TV, kylskåp, tvättmaskin….osv. Naturligtvis skulle det vara trevligt om jag hade ett alternativ som att ta det till Turkiet, men det verkar svårt. Så vilka andra dokument behöver jag få från konsulatet när jag kommer tillbaka? Jag undrar om du vet?

    reyyan till
    deltagare

    Som jag sa kommer du att gå och gå 1 * 2 gånger, vilket var en flygbiljett eller något igen, det blir en kostnad.
    Jag tror att du kan ta det du kan ta med flyg och hantera resten med transport.
    Jag hade 15 kartonger Jag tror att jag hade en massa saker inne, hälften av huset kostade nästan 300 euro. det kom utan problem

    Du har rätt, låt mig också undersöka detta. Jag tror att allt kommer att lösas på en gång. Jag antar att du inte hade några stora hushållsartiklar, eller hur? (kylskåp, tvättmaskin etc.) Jag ska undersöka den försändelsen du gav. Tack guru. Jag frågar också hur mycket dina varor väger, för jag undrar om de tar extra betalt för frakt efter att en viss vikt överstiger en viss vikt.  :) Jag frågar för jag har ingen information om dessa frågor.

    gurun
    deltagare

    Nej, jag tog bara kläder och små köksredskap till min porslin. täcke kudde eller något.
    Såvitt jag kommer ihåg köpte de den baserat på kartongens storlek, inte vikten.

    dejavuxnumx
    deltagare

    Hej, kommer det definitiva returpapperet jag kommer att få från konsulatet endast krävas för elektroniska föremål? Jag förstår inte detta!! Jag har inga elektroniska saker att ta med i alla fall. Jag funderar på att sälja alla här. TV, kylskåp, tvättmaskin….osv. Naturligtvis skulle det vara trevligt om jag hade ett alternativ som att ta det till Turkiet, men det verkar svårt. Så vilka andra dokument behöver jag få från konsulatet när jag kommer tillbaka? Jag undrar om du vet?

    I grund och botten är "Definitive Return to Turkey" en lag om att kunna flytta hela ditt hus. Men jag kan inte påstå att jag har mycket detaljerad kunskap. Jag tror att du kan få den bästa informationen från konsulatet personligen. Dessutom, om du har arbetat där i mer än 5 år, har du rätt att ta med en bil till Turkiet utan att betala tull om du kommer att återvända med säkerhet. Om du vill kan du undersöka detta också. Jag tror att om du skriver "att ta med en bil till Turkiet från Tyskland" på Google kommer du att se sajter där du kan få detaljerad information. Den omfattar med andra ord inte en enda elektronisk post.

    Dessutom har Tyskland en returrätt. De ger omlokaliseringshjälp till de återvändande turkarna. Denna lag sändes också på TV. Bara för att tyskarna vidtar åtgärder för att återlämna turkarna. Jag antar att du kan få detta från jobbcentret eller vilken institution du får hjälp från, som detaljerad information. Naturligtvis kommer de att leta efter vissa villkor, men det är användbart att lära sig, kanske är det något du kan dra nytta av.

    Om du ska göra en bestämd återkomst, undersöka dem väl, jag tror att det kan finnas andra alternativ framför dig, förutom att bära bagage med bagage. Jag vet att även om du har arbetat där, kan även försäkringsbidragen i ditt namn överföras till den turkiska socialförsäkringsinstitutionen genom framställningar. Så din situation är inte att transportera varor, jag tror att du har några extra rättigheter eftersom du återvänder. Jag föreslår att du undersöker.
    Återigen försöker jag hjälpa till om något vi vet

Visar 15 svar - 1 till 15 (22 totalt)
  • För att svara på detta ämne måste du vara inloggad.