ska gå som universitetsexamen.. några frågor..

VÄLKOMMEN TILL ALMANCAX FORUM. DU FINNER ALL INFORMATION DU SÖKER OM TYSKLAND OCH DET TYSKA SPRÅKET I VÅRA FORUM.
    krig
    deltagare

    Hej alla. Jag fortsatte min 2-åriga associate-examen i turism och hotellledning och avslutade den i 4 år: (business graduate). Några av dem är i forskningsbranschen. Mina släktingar kommer att möta alla typer av villkor, mat, husrum, etc. . och ett arbetskontrakt kommer att upprättas. Över 56000 56000 euro. Jag vill ta med mig min make och barn. Räcker den årliga bruttolönen på XNUMX XNUMX euro för visum och blått kort? Dessutom, var måste min släkting ansöka om mig i Tyskland? "Jag vill ta med mig min fru och mitt barn när jag åker. Vi har ett gemensamt bankkonto med min fru. Kommer det att bli några problem med visumet?"

    krig
    deltagare

    Finns det någon som kan hjälpa till med dessa frågor..

    hjärtlösa
    deltagare

    Hälsningar, folk vet inte så mycket om dessa frågor, så ingen skriver. Låt mig tala om vad jag har hört mer eller mindre, först och främst, om en arbetsplats vill ta med sig arbetare från utlandet, det vill säga från utanför Europa, borde den inte kunna hitta någon som kan göra det här yrket i Tyskland. Med andra ord måste du leta efter arbetare från arbetslösa i Tyskland, och om du inte kan hitta dem i Europa, om du inte hittar dem från EU-länder, så kan du ta med dem från Turkiet. Vem som helst kan göra din ståndpunkt här, jag kan inte din grammatik. Du borde ha ett sådant yrke, inte ens i Tyskland, utan i EU-länder. Din lön kommer att räcka till. Min personliga åsikt är att jag har hört att proceduren är så här. Även om det finns många arbetslösa i Tyskland, tror jag inte att de tillåter att arbetare hämtas från utlandet. Det är nödvändigt att tänka med denna logik. Jag vill inte låta negativ, men det är min åsikt.

    krig
    deltagare

    Tack för ditt svar.Men enligt denna nya immigrationslag sa de att de ville söka från Europa först, som du sa tidigare.För ditt svar.Finns det någon källa där vi kan få information om detta ämne?

    hjärtlösa
    deltagare

    Jag vet personligen inte var jag kan få information ifrån, skriver vänner som vet. Det är bra för dig, trots allt, du tänker på din familj först, du känner till situationen i Turkiet, må Gud hjälpa dig.

    övre Franconia
    deltagare

    min släkting har en restaurang i tyskland
    Efter den här meningen betyder det uppenbarligen inte så mycket för mig.
    Jag vill inte avskräcka dig, men alla som bor i Tyskland just nu håller med mig. Begrepp som släkt, farbröder, farbröder, fastrar och faster finns tyvärr inte här. Speciellt för de som kommer från Turkiet som vi, det finns inget extra! Låt dem lugna dem så mycket de vill, gnälla eller vara väldigt trevliga människor. Eller var så välutrustad och utbildad som du vill, i deras ögon hände ingenting i Turkiet, och du kommer att vara en person som kom till Tyskland och tror att de behöver mig. 2+2=4.

    Fram till nu har jag inte sett eller hört talas om någon som är glad och framgångsrik genom att komma till Europa genom att lita på sina släktingar. Allt är en historia. Kom till Tyskland som arbetare, kom som turist, gift dig, men kom inte till dörren till släktingar! Ingen kan ta med någon från Turkiet att sitta här, för att komma till den etablerade ordningen, min kära, min kära. Som mest utnyttjar de det faktum att du inte kan tyska och inte kan lagen, och de får dig att arbeta för gratis pengar som ingen kommer att arbeta i Tyskland, och presenterar det för dig som en välsignelse. Du kommer ångra. Erfarna och erfarna människor sa alltid samma sak till mig. Faktum är att de gör, i huvudsak existerar släktskap i Europa bara bland de familjer som slår rot här. Om du kom från Turkiet är du en man med en pistol. Efter att ha lärt dig språket, sättet, proceduren, skulle du inte ens säga hej till en så okunnig besättning i Tyskland.

    hälsningar

    hjärtlösa
    deltagare

    Yafes, jag håller med 100 av 100. Det är ingen jag ser längre, där vi bodde som vänner, självklart flyttade jag ifrån alla i Tyskland. Jag föraktar inte människor, men de tillför ingenting till mänskligheten.De okunniga, egenintresserade, otacksamma människorna som är födda och uppvuxna här ska hålla sig borta från de nyanlända.De ska vara nära Gud och långt ifrån mig. ..

    Silver
    deltagare

    Hej alla. Jag fortsatte min 2-åriga associate-examen i turism och hotellledning och avslutade den i 4 år: (business graduate). Några av dem är i forskningsbranschen. Mina släktingar kommer att möta alla typer av villkor, mat, husrum, etc. . och ett arbetskontrakt kommer att upprättas. Över 56000 56000 euro. Jag vill ta med mig min make och barn. Räcker den årliga bruttolönen på XNUMX XNUMX euro för visum och blått kort? Dessutom, var måste min släkting ansöka om mig i Tyskland? "Jag vill ta med mig min fru och mitt barn när jag åker. Vi har ett gemensamt bankkonto med min fru. Kommer det att bli några problem med visumet?"

    Låt mig dela med mig av vad jag vet om detta ämne. Innan denna immigrationslag antogs, som vänner skrev, om du inte hade ett mycket specifikt jobb, prioriterade den tyska staten Tyskland och EU-länder.
    Enligt den nya immigrationslagen som antogs i mars blev detta evenemang enklare. Först och främst måste du kontrollera likvärdigheten för ditt examensbevis på Anabin-webbplatsen i Tyskland, stämmer det här jobbet med ditt examensbevis i tyska? och du kommer att presentera det för de tyska myndigheterna. Din släkting kommer att skicka dig en jobbinbjudan, eller så får du ett 700-månaders jobbsökningsvisum. Naturligtvis måste du förresten presentera för de tyska myndigheterna att du kan en viss nivå av tysk grammatik, till exempel vill de ha C6 för läkare. Sektorn du kommer att arbeta i kommer kanske att be om B6-nivå. Mannen frågar dig om du ska söka jobb eller lära dig ett språk.
    Om denna person är din släkting, den här personen är min arbetare, och vårt kontrakt är detta, kan du lämna in det dokumentet till de officiella myndigheterna och stanna där. Om du har ett blått kort kan du enkelt ta dem, men om du är en vanlig arbetare kan det ta lite tid att ta dem.
    Det är de ämnen jag känner till, jag kan ha skrivit ofullständigt, men den allmänna proceduren fungerar nära detta så långt jag följer.
    Jag råder dig också ödmjukt att, oavsett hur starka dina släktingar är, kommer du att gå till en geografi med en annan kultur, en annan religion, ett annat språk. Jag tror att minst 6 månader eller 1 år sedan, ta en titt på systemet och beställ själv och bestäm om du kan göra det med din familj, ta sedan det här steget. . Det är alltid bra att vara försiktig. Det hände att saker och ting inte gick som man ville, det var bara att åka tillbaka till Turkiet ensam och sedan återvända som familj.

    Nesibe av
    deltagare

    Hej, istället för att rådgöra här, eftersom dina anhöriga vill att du kommer så mycket tycker jag att du ska gå till nödvändiga myndigheter och dela information med dig i detalj om hur du ska följa. Jag håller till 100% med vad andra vänner har sagt som ett anhörigförhållande. Så om du vill komma bör du komma med dina egna pengar. Dessutom måste du undersöka vad som krävs för att din yrkesgrupp ska få ett jobbvisum. Men det spärrade kontot gäller för alla yrkesgrupper. Språknivån varierar beroende på yrkesgrupper. Arti residence vs. Det finns många procedurer. Jag tror att det finns konsultföretag i Turkiet för sådana transaktioner. Du kan studera processen med ett pålitligt företag.

Visar 8 svar - 1 till 8 (8 totalt)
  • För att svara på detta ämne måste du vara inloggad.