Vad kan vara orsaken till avslag på visum?

VÄLKOMMEN TILL ALMANCAX FORUM. DU FINNER ALL INFORMATION DU SÖKER OM TYSKLAND OCH DET TYSKA SPRÅKET I VÅRA FORUM.
    melo1903melo
    deltagare

    Vänner, min fästmö har skickat alla dokument som skickats till honom till utlänningsavdelningen via post, men när han ringde 15 dagar senare för att fråga om situationen, uppgav han att filen var färdig och skickades tillbaka till Izmir och det slutliga beslutet var på det tyska konsulatet i Izmir, men enligt min fästmö, om situationen bedöms som negativ, ring mig och vad jag ska göra. Jag kan ge information om det, det sa att det som regel inte är möjligt för mig att göra ett uttalande för närvarande, nu tänker vi på orsaken. förresten, min fästman är inte en tysk medborgare.

    fuk_xnumx
    deltagare

    vilken medborgare i din april

    melo1903melo
    deltagare

    Herr, om du har kunskap, låt mig berätta att jag träffade min fästmö i Makedonien när jag studerade på universitetet, han är ursprungligen en makedonsk folkvisa och har bott i Tyskland i många år, det är en 9-årig åldersskillnad mellan oss. Min intervju på konsulatet gick väldigt bra. Min fästmans far har cancer, så vi ville gifta oss där och jag ansökte den 16 mars från min ansökan. Jag var i Tyskland tills för 20 dagar sedan, jag bodde hos min fästmö i 2 månader var jag hos min fästmö i Hamburg igen, han var hos mig i Turkiet på sommaren.Gav de det, undrar jag om de vägrade, av vilken anledning?

    hårt men hårt
    deltagare

    SLM
    Vad gör din inspiration, hur mycket tjänar den, hur många kvadratmeter, hur många kvadratmeter ligger ditt svar egentligen här?

    övre Franconia
    deltagare

    Hej!

    Om din make inte har någon inkomst att försörja sig på, finns det ett avslag. (De vill ha en genomsnittlig nettoinkomst på cirka 1400.)
    Om din make bor hos sina föräldrar har han ingen egen inkomst och om hans familj också försörjer sig från Arbeitsamt kommer han att avvisas igen.

    Utöver dessa, om kvadratmetern i huset som ska bo i anses vara otillräcklig, kommer det tyvärr att bli avslag.

    I själva verket två viktiga punkter de tittar på, oavsett om de är tyska eller turkiska medborgare, var kommer personen som kommer från Turkiet att bo och hur kommer de att försörja sig?
    Du kan förbättra dessa villkor och försöka igen.

Visar 4 svar - 1 till 4 (4 totalt)
  • För att svara på detta ämne måste du vara inloggad.