Överklagande av visumavslag

VÄLKOMMEN TILL ALMANCAX FORUM. DU FINNER ALL INFORMATION DU SÖKER OM TYSKLAND OCH DET TYSKA SPRÅKET I VÅRA FORUM.
    melo1903melo
    deltagare

    Hej vänner, min ansökan om visum för familjeåterförening avslogs trots att min fästman hade en nettolön på 2150 euro. Jag kommer att kopiera originaltexten exakt nedan, och sedan valde min fästman och jag att ansöka hos en advokat eftersom hyran på huset där min fästmö bodde hos sin far och mamma var 1000 euro, men de visade bara 500 euro för mig, för konsulatet och utlänningar. När kommer resultatet av invändningen vi gjorde till avdelningskontoret och vilken typ av svar kommer att göras mot invändningarna i allmänhet? Jag förväntar mig kommentarer från erfarna vänner. Seite 2 von 3 GmbH (ungekündigtes und unbefristetes Arbeitsverhältnis, Eintritt 01.07.2008). Der pfändbare Betrag bei einem Nettolohn von 2147,93 € monatlich liegt bei 672,99 € (vgl. Bekanntmachung zu den s8 850c och 850f der Zivilprozessordnung, Pfändungsfreigrenzenbekanntmachung 2019 vom 11. 2019). Für die Abgabe einer Verpflichtungserklärung ist ein pfändbarer Betrag in Höhe Haushaltsvorstand nach §§ 20, § 28 SGBII, zzgl. als Wohnungskosten der Richtwert für eine Person in Höhe von 495,00 €). von 927 € nötig (432,00 € Regelbedarf für den Die gemäß § 5 (1) Nr. 1 AufenthG geforderte egenständige Sicherung des Lebensunterhaltes konnte somit after intensiver Prüfung sowie unter Berücksichtigung der Weischanestigung der Weischanestigund Hamburger Beischanestur 1 (2014) Für ein Absehen von der Sicherung des Lebensunterhalts liegen keine Anhaltspunkte vor and es word auch keine geltend gemgestellt. Ich möchte Sie vorsorglich auf folgendes hinweis by: Sollte die Eha. Familienzusammenführung zum ausländische the Eheg to gestellt werden, wäre der Lebensunterhalt bei gleichbleib till Verdienst als gesichert anzuseh that. Da sich bei der Berechnung des Lebensunterhaltes anhand der Tabelle zum Ehegattennachzug niedrigere Anforderungen ergeben, als zur Abgabe einer Verpflichtungserklärung, würde das Einkommen der Referenzperson, auch ohne Berücksichtigung von Steuerklasse III, ausreichen, um den Lebensunterhalt zu sikommen der Referenzperson 1380,00 € 20 §§, 28 § SGB II für Haushaltsvorstand i Höhe von 432,00 €, zzgl. Regelbedarf für Haushaltsangehörige ab 18 in Höhe von 345,00 sowie Wohnungskosten in Höhe von 603,00 € (Richtwert für 2 Personen), dem ein zu berücksichtigendes Einkommen in Höhe von 2047,93ich € gegenüberstehtem netwelufchestehaltom 2147,93, a gewelufzestehalt. Pauschalbetrag pro Erwerbstätigen nach § 11 b (2) SGB II i Höhe von 100,00 € gegenübersteht). Mit freundlichen Grüßen Im Auftrag

    hjärtlösa
    deltagare

    Hälsningar, hans mamma och pappa jobbar inte, jag tror att de inte får pengar från staten, om jag förstår det rätt så är läget. När du kommer till Tyskland tror de att 2000 euro inte räcker till en familj på 4 personer. Oroa dig inte, betala inte för en advokat. Esin borde hyra ett separat hus och visa att hon bor ensam även om hennes familj inte jobbar så ska hon gå och få socialbidrag du ska få hennes uppehållstillstånd så fort som möjligt Jag tror att hindret för dig är att hon lever med sin familj och hennes familj har ingen inkomst.Personerna på utrikeskontoret följer lagen, men de undersöker de minsta detaljerna och utvärderar kryphålen. Berätta lite logik. Låt oss göra. För att förstå bättre säger du att summan som krävs för månatliga utgifter för en 432-person är 432×4=1728 +1000 euro för hyra, lönen måste vara 2728 euro för att ditt visum ska kunna utfärdas. Du kan inte göra något lagligt, om du anlitar 10 advokater kommer det att kosta dig 4000-5000 euro, det bästa jag säger är att ge råd. Som, låt honom gå till ett separat hus och bo ensam, du har inget annat val, respekt.

    melo1903melo
    deltagare

    Tack för din kommentar, min vän, du tänkte åtminstone på det och gjorde avdrag på egen hand, men det finns en situation som denna, den blivande pappan har cancer och får en betydande mängd hjälp, och mamma till modern får redan ekonomiskt stöd från arbeitsam, så pengarna hon får har ingenting att göra med deras försörjning. De gav mig inte en sådan anledning i sitt brev, varför visade de mig 900-udda euro, problemet är, tillade de en del säger "Jag är inte gift, jag är förlovad."

Visar 2 svar - 1 till 2 (2 totalt)
  • För att svara på detta ämne måste du vara inloggad.