Din murmästare Ahmet...

> Forum > Cafe Almancax > Din murmästare Ahmet...

VÄLKOMMEN TILL ALMANCAX FORUM. DU FINNER ALL INFORMATION DU SÖKER OM TYSKLAND OCH DET TYSKA SPRÅKET I VÅRA FORUM.
    emosh
    deltagare

    Jag tror att detta är den roligaste olyckan i världen. ;D

    Kära Emin Batur, biträdande chef för KIPTAS, en av Metropolitan kommuns anläggningar, berättade om den roliga olyckan som inträffade på en av byggarbetsplatserna och skickade brevet som muraren skrev till sin chef om denna händelse.

    Kära byggledare,

    Jag skrev det på arbetsolyckorapporten som ett planeringsfel.
    Du såg inte detta som tillräckligt och du bad mig att förklara det i detalj. Händelserna som fick mig att ligga på sjukhus för tillfället var exakt som jag beskrev nedan.

    Som ni vet är jag en murare.
    När jag avslutade mitt arbete på byggnadens sjätte våning fanns det kvar lite tegel. Det var nödvändigt att sänka dessa tegelstenar, vilket jag gissade var cirka 250 kg.

    Jag gick ner, hittade en fat, knöt ett starkt rep till den, gick upp till sjätte våningen.
    Jag trädde repet genom ett snurrande hjul och hängde ner änden.
    Jag gick ner igen och drog repet upp i tunnan till sjätte våningen.
    Jag band bandets ände till en fast plats och drog upp den igen.
    Jag fyllde alla tegelstenar i tunnan.

    Jag gick ner, lossade slutet av repet som jag band.

    När jag lossade repet fann jag mig plötsligt i luften.
    Hur kan jag inte hitta den? Jag är cirka 70 kilo. Han drog upp mig när fatet på 250 kilo föll nedåt.
    Av spänning och förvåning kunde jag inte tänka mig att släppa repet.

    Halvvägs kolliderade vi med ett fullt fat.
    Jag tror att mina två högra revben bröts under den här tiden.

    Precis när jag reste mig fastnade mina två fingrar i snurrhjulet med repet.
    Mina fingrar var också brutna under denna tid.

    Under tiden kom botten av tunnan som träffade marken ut och tegelstenarna var utspridda.
    När tunnan blev lättare började jag gå ner den här gången och tunnan började gå upp och vi krockade med pipan igen halvvägs.
    Skenbenet på mitt vänstra ben var också brutet under denna tid.

    Jag bestämde mig för att lämna repet med en livhandduk. När jag lyfte huvudet såg jag det tomma fatet vända mot mig.
    Jag tror att det var så det sprack i min skalle.

    Jag svimmade, jag öppnade ögonen på sjukhuset. Jag ber Allah den Allsmäktige att skydda alla hans tjänare från sådana osynliga olyckor, jag kysser dina händer med respekt.

    Din murarmästare Ahmet...

    jentzsch2
    deltagare

    Må Gud ge dig ett snabbt tillfrisknande. Vad kan jag säga? Det är som en tecknad serie...

    Sevval
    deltagare

    Det är en riktigt rolig olycka men låt oss bara säga att den dåliga olyckan är förbi ;D ;D

Visar 2 svar - 1 till 2 (2 totalt)
  • För att svara på detta ämne måste du vara inloggad.