Ehefähigkeitszeugnis ! Jag blir galen...

VÄLKOMMEN TILL ALMANCAX FORUM. DU FINNER ALL INFORMATION DU SÖKER OM TYSKLAND OCH DET TYSKA SPRÅKET I VÅRA FORUM.
    alfonso28
    deltagare

    Hej allihop, kommer det att ta 2 månader att få tag i dessa jäkla Ehefähigkeitszeugnis-killar? Medan alla andra får det om 1 vecka eller 2 veckor, har det gått 7 veckor nu, vi kommer fortfarande att få det och gifta oss. Det här blir mitt andra äktenskap, är det därför det tar så lång tid? Informationen som ges till oss (vi skickar dina skilsmässopapper till Turkiet, jag tror att de kommer att skicka dem till Turkiet för godkännande) Det har gått 2 veckor, jag håller på att bli galen, vad ska jag göra? Ska han anlita en advokat eller så? Min fästmö är i Frankfurt och jag i Istanbul... Snälla visa mig en väg...

    väsen
    deltagare

    Skickade du alla dokument för detta? . Jag skickade bara ett fullständigt födelsebevis, internationellt födelsebevis, uppehållsintyg och fotokopia av legitimation härifrån, bara fotokopian av legitimationen attesterades, de andra hade ingen översättning. Jag sa att de skulle få det översatt i Tyskland, men de ville inte ha en översättning där heller, och de gav det dokumentet inom en vecka.

    alfonso28
    deltagare

    Jag skickade det, sir, allt, inklusive mitt beslut att skiljas eftersom jag var skild innan, inklusive formel B... (formel B visar att du är skild och singel) vi skickade den och vi väntar, om det inte fungerar , han ska gå till en advokat i Frankfurt, min fästman, det finns inget att göra, kommer det att ta 2 månader att få ett papper...

    alfonso28
    deltagare

    Notera: Jag lät göra alla papper på tyska + notarie + apostille, så att jag inte skulle ha några problem, jag attesterade till och med dokumentet som inte skulle vara attesterat och hade det apostille, men vänta 2 månader på resultatet och där finns ingen information....

    Ser
    deltagare

    Missförstå mig rätt min vän, men Ehefähigkeitszeugnis är ett dokument som kommit in från kommunen på 1 dag, jag tycker du ska ifrågasätta den du ska gifta dig med mindre..

    alfonso28
    deltagare

    Missförstå mig rätt min vän, men Ehefähigkeitszeugnis är ett dokument som kommit in från kommunen på 1 dag, jag tycker du ska ifrågasätta den du ska gifta dig med mindre..

    Tack för din vägledning, men min fästmö mår också bra. Den finns på forumet, läs den om du vill. Denna tidning, som har väntat länge, är ett problem eftersom det är mitt andra äktenskap. Igår sa folket i Berlin att de skulle ge det till mig inom 2 veckor. ..

Visar 5 svar - 1 till 5 (5 totalt)
  • För att svara på detta ämne måste du vara inloggad.