AUSBULDING VÄLSIGNADE MIG

VÄLKOMMEN TILL ALMANCAX FORUM. DU FINNER ALL INFORMATION DU SÖKER OM TYSKLAND OCH DET TYSKA SPRÅKET I VÅRA FORUM.
    caglarkayan
    deltagare

    VÄNNER, JAG ÄR EXAMENDERAD AV EGE UNIVERSITET FISKEINJÖR OCH MITT DIPLOM ENLIGT BOLOGNA-PROCESSEN
    DET SAGDES STÅENDE AV VÅR DEKAN OCH LÄRARE ATT DET VAR TILLÄMPLIGT I EUROPA, MEN JAG HAR FRÅGTECKEN I HUVUDET,

    1- MÅSTE JAG FÅ EKVIVALENS MED MITT DIPLOM NÄR JAG ÅKER TILL TYSKLAND? VAR SKA JAG SÖKA OM JAG SKA KÖPA?

    2- ELLER MÅSTE JAG AUSBULDAS? (2 ELLER 3 ÅR SKA JAG HA?)

    caglarkayan
    deltagare

    Under tiden ska jag gå en språkkurs och lära mig språket helt, som våra andra vänner har föreslagit, så jag har en fallenhet för språket och jag VILL GÄRNA LÄRA mig. DET ÄR EN SEPARAT ÄMNESARBETSANSLUTNING

    Kaan
    deltagare

    först
    https://www.anerkennung-in-deutschland.de/html/tr/
    adress hjälper dig med diplomhålet.

    Den andra frågan När det gäller skaldjur kommer du definitivt att ha ett högre rykte i Tyskland än i Turkiet.

    caglarkayan
    deltagare

    kaanK tack min vän för ditt svar.

    Jag ska kolla länken. Dessutom, som du sa, när vi säger fiskeriingenjör, blir vi till åtlöje i vårt land. Jag studerade i 4 år, förberedelsemönstret är 5 år. Jag har en bra nivå i engelska och jag är en 3-stjärnig dykare. Jag har många armband, men de säger att man ska börja med en lön på 1300 TL privat. Om jag vill komma in i staten finns problemet med KPSS. Vi har redan blivit föremål för förlöjligande som yrke, det finns exempel i varje film och varje tv-serie. Men det finns ett faktum, tro mig, även Turkiet behöver fiskeingenjörer hårt, men politiken i landet etc. dödar detta yrke. Vårt land kommer i framtiden att förstå att detta yrke är lika viktigt som att vara läkare. Jag läser mitt yrke med glädje och jag ångrar det aldrig. För nu säger de komma och börja arbeta i Tyskland med en lön på 3000 euro. Lycka till, låt oss gå och se.

    modellerare
    deltagare

    Hej där;
    https://www.kmk.org/kmk/information-in-english/statement-of-comparability-for-foreign-higher-education-qualifications
    Jag föreslår att du tittar på denna länk. Dessutom är nog 3000€ bruttolönen, vilket jag tror motsvarar 2100€ netto. Om den årliga bruttolönen är mindre än 49600 euro kan du inte få arbetstillstånd. Du kan se pdf:en nedan.
    https://www.make-it-in-germany.com/fileadmin/content/make-it-in-germany/PDF/MiiG_Guide_to_Working_in_Germany.pdf

    caglarkayan
    deltagare

    Hej där;
    https://www.kmk.org/kmk/information-in-english/statement-of-comparability-for-foreign-higher-education-qualifications
    Jag föreslår att du tittar på denna länk. Dessutom är nog 3000€ bruttolönen, vilket jag tror motsvarar 2100€ netto. Om den årliga bruttolönen är mindre än 49600 euro kan du inte få arbetstillstånd. Du kan se pdf:en nedan.
    https://www.make-it-in-germany.com/fileadmin/content/make-it-in-germany/PDF/MiiG_Guide_to_Working_in_Germany.pdf

    min modellvän, betyder det att jag kommer att få mer betalt? :D :D :D

    modellerare
    deltagare

    Tyvärr betyder det inte att du får mer lön. När du hittar jobbet och gör kontraktet undersöker den tyska regeringen om lönen som ges till dig är låg, om ett jobb med ett marknadsvärde på 6000 tar dig för 5000 är det inte tillåtet. Anledningen till gränsen på 49600 € min är att se till att kvalificerade personer kommer till landet. Eftersom en okvalificerad person inte kan få denna lön har de skapat ett automatiskt skydd. Dessa villkor gäller för dig som vill få EU-blått kort och arbeta i Tyskland. EU blått kort har många fördelar.

    Det andra alternativet är att bosätta sig i Tyskland genom att få ett arbetstillstånd utan att få ett EU-blått kort. För honom måste han ha en av yrkena i listan nedan, och
    du måste få den tyska motsvarigheten till detta.
    https://www.make-it-in-germany.com/fileadmin/content/make-it-in-germany/PDF/whitelist.PDF

    Kom ihåg att om de hittar en tysk som modersmål för lönen de ger dig, föredrar de att anställa honom. Redan i denna riktning i lagen; När du hittar ett jobb och söker kontrollerar de hur länge företaget har sökt personal till denna tjänst. Om företaget har sökt personal ett tag och inte kan hitta en tysk medborgare accepteras din ansökan. På så sätt förhindras att den tyska arbetsmarknaden atrofieras genom att ta folk från utlandet till en billigare kostnad.

    mitt råd är att glömma likvärdighetsjobbet som dina lärare säger, från din skola; Få engelsk avskrift och engelskt diplomtillägg. Jag antar att du har det ursprungliga diplomet. I länkarna jag gav tidigare finns adressen till kmk. Jag minns institutionen i bohn city. Du ansöker om likvärdighet online. Den laddar ner ett formulär åt dig. Fyll i och posta den med nödvändiga dokument. När de når institutionen skickar de bankuppgifterna till dig som du sätter in ett belopp på mellan 400-600 €. Få ditt likvärdighetsbevis härifrån och lägg till det i ditt CV.

    caglarkayan
    deltagare

    Jag skämtade om lönen, men jag vet redan att när jag gör familjeåterförening kommer de att ge mig uppehålls- och arbetstillstånd. Jag tittade på länkarna du skickade och hittade till och med mitt motsvarande yrke och läste vad som krävdes, men det verkar omöjligt att detta arbetstillstånd inte kommer att utfärdas. Tack så mycket för din uppmärksamhet.

    caglarkayan
    deltagare

    Förresten, min vän, jag recenserade denna POSITIVELIST. mitt yrke finns inte på den listan, men som du sa så börjar jag med procedurerna för att få likvärdighet. Är det inte bättre om jag gör detta likvärdighetsjobb i Tyskland efter att ha fyllt i de nödvändiga dokumenten?

    modellerare
    deltagare

    Om du ska på en släktträff kommer du inte ha mycket problem. ditt jobb är lätt. Det blir lättare om du gör likvärdighetsprocedurerna när du bosätter dig i Tyskland, åtminstone kan du ange en tysk adress. Låt mig påminna dig om att ditt yrke är i den reglerade yrkesgruppen eftersom det är ingenjör. Yrken är uppdelade i två, nämligen reglementierten und nicht-reglementierten. För att få uträtta ditt ingenjörsyrke måste du söka till KMK och få likvärdighet. Till exempel, eftersom mitt yrke är oreglerat kan jag arbeta utan att erhålla likvärdighet. Du kan få ett EU-blått kort efter att du har bosatt dig i Tyskland, eller så kan du ansöka om ett EU-blått kort i ett annat EU-land. EU-kort är väldigt praktiskt för de som ska arbeta i olika länder i Europa, du behöver inte ansöka om för varje land. Eftersom din är en släktträff kommer du förmodligen att fortsätta i Tyskland.

    caglarkayan
    deltagare

    Tack så mycket min vän för din information. ;)

Visar 10 svar - 1 till 10 (10 totalt)
  • För att svara på detta ämne måste du vara inloggad.