Pridemålning av vår store ledare

> Forum > Cafe Almancax > Pridemålning av vår store ledare

VÄLKOMMEN TILL ALMANCAX FORUM. DU FINNER ALL INFORMATION DU SÖKER OM TYSKLAND OCH DET TYSKA SPRÅKET I VÅRA FORUM.
    kholp att få $
    deltagare

    Mustafa Kemal Atatürk (1881 – 10 november 1938) var den militära och politiska pionjären och ledaren för frihetskriget, kampen för nationell självständighet som startade i Anatolien efter första världskriget; Han är Turkiets grundare och första president.

    Mustafa Kemal Atatürk belönades med många medaljer och medaljer under det osmanska riket och Republiken Turkiet. Dessa medaljer och medaljonger listas i tabellerna nedan.

    Atatürks medaljer och insignier, samt Atatürks tillhörigheter från hans adoptivsöner Afet Inan, Rukiye Erkin och Sabiha Gökçen, ställs ut i Anıtkabir Atatürk and War of Independence Museum.

    Födelseort: Thessaloniki Dödsort: Dolmabahçe-palatset, Istanbul

    Trohet: Osmanska riket (1893 – 24 maj 1920) turkiska nationalförsamlingen (23 april 1920)

    Tjänsteår: 1893-1938

    Rang: Osmansk: Mirliva (generalmajor) Turkiet: Müşir (marskalk)

    Leds av: 19:e divisionen, 16:e kåren, 2:a armén, 7:e armén, Yıldırım armégrupp, 9:e armén (3:e armén), turkiska stora nationalförsamlingens armé

    Medaljer 

    Medjidi Order of Rank 1 tilldelades för sina enastående tjänster i Damaskus, där han tjänstgjorde när Sultan Abdulhamid II var stabschef. Silver 2

    Osmani Order of 2 Rank gavs till Sultan Abdulhamid II för hans framgångar i Benghazi-krigen, som han deltog som volontär. Silver 2-06.11.1912-XNUMX

    3 Legion d'honneur Order av den franska regeringen, Medelhavets besättningsstyrkor Command Staff, Operation sb. Han hedrades med rang av riddare på grund av sina prestationer medan han var i graden av överstelöjtnant i sitt direktorat. 11.03.1914

    Order of Osmani från 4:e rangen 5:e Mehmed Reşad fick befälet över den 19:e divisionen i Tekirdağ för hans framgång med att upprätta och förbereda en division som ett resultat av hans frivilliga utnämning. Silver 01.02.1915-XNUMX-XNUMX

    5 Orden San Alexander, rang av kommendör tilldelades kung Ferdinand I av Bulgarien för hans hjältemod i Gallipolikrigen. 23.03.1915

    6 Koncessionsmedalj 5. Mehmed Reşad belönades för sina enastående prestationer när han var 19:e divisionsbefälhavare. Silver 30.04.1915

    7 Medal of Merit 5. Mehmed Reşad belönades för sina enastående prestationer i Gallipoli-krigen. Silver 01.09.1915-XNUMX-XNUMX

    8 Orden av den tyske kejsaren II. Tilldelas till Wilhelm för hans enastående prestationer i Gallipolikrigen. Järn 28.12.1915

    9 Medal of Merit 5. Mehmed Reşad belönades för sina extraordinära prestationer när han var Anafartalar-gruppens befälhavare. 25 17.01.1916

    Osmani Order of Rank 10 tilldelades Mehmed Reşad 5 för hans enastående prestationer i de kaukasiska frontkrigen. Silver 01.02.1916-XNUMX-XNUMX

    11 krigsförtjänstmedaljer tilldelade den österrikisk-ungerska regeringen för deras enastående prestationer under första världskriget. Gruva 27.07.1916

    Förtjänstorden och korset av rang 12 tilldelades den österrikisk-ungerska regeringen för deras enastående prestationer under första världskriget. 27.07.1916

    Medjidi-medaljen av rang 13 tilldelades Mehmed 5th Reşad för hans extraordinära prestationer när han var 16:e kårchef. Mellanguld 12.12.1916

    Iron Salip Order (korset) av rang 14 tilldelades den tyska regeringen för dess enastående prestationer under första världskriget. Järn 09.09.1917

    Iron Salip Order (korset) av rang 15 tilldelades den tyska regeringen för dess enastående prestationer under första världskriget. Järn 09.09.1917

    Den 16:e förtjänstmedaljen tilldelades den österrikisk-ungerska regeringen för deras enastående prestationer under första världskriget. 09.09.1917-XNUMX-XNUMX

    17 Guldmedalj med dubbelsvärd Den gavs till 5:e Mehmed Reşad när han var befälhavare för 16:e divisionen under första världskriget, för hans enhet återerövrade Muş, Bitlis och Tatvan från ryssarna. Guld 23.09.1917

    Mecidi-orden med svärd av rang 18 tilldelades Mehmed Reşad 5 för hans enastående prestationer under första världskriget. Mellanguld 16.12.1917

    Orden Krone der Preussen (preussisk lina med svärd) av rang 19 tilldelades den tyska kejsaren för hans enastående prestationer under första världskriget. 19.02.1918

    20 krigsmedalj 6:e Mehmet (Vahidettin) Veteranmedalj utfärdad av Sultan Mehmed 1:e Reşad speciellt för 5:a världskriget Silver Fakfon 11.05.1918

    21 Aliyülalas afghanska kung Amanullah Khan mellanguld 27.03.1923

    22 självständighetsmedaljer – Belönad med röda ränder (frontlinjetjänst) och gröna ränder (bakre fronttjänst) för hans överbefäl vid segern för den turkiska stora nationalförsamlingen i frihetskriget. Mässing 21.11.1923

    23 Murassa Engagemang gavs till Turkish Aeronautical Association (tidigare Tayyare Society) för grundandet av Turkish Aeronautical Association. Platina 20.05.1925

    24 Lojalitet Silver Service Provider Silver 12.11.1931

    medaljonger  

    1 Segermonument 1927
    2:e kongressen för allierade organ, 4
    Minnet av de tre iranska shahens besök i Turkiet, 3
    4 1:a arméns manöverminne 20.08.1937
    5 2:a arméns manöverminne 13.10.1937
    6 Minnet av 18-årsdagen av hans ankomst till Ankara 27.12.1937
    7 Riksdagsmärke

    [img]https://upload.wikimedia.org/wikipedia/tr/f/f7/Ataturk_Time.JPG[/img]
    Omslaget till Time magazine, 24 mars 1923

    Ataturk-1905-Zubeyde-Makbule.jpg

    Ataresm.gif

    993_815_seri_nolu_2._ata_nufus_cudani.jpg

    fbahce.jpg

    Fenerbahce Club har uppskattats överallt.
    Hörde om arbetstiderna och besökte denna klubb och finsmakare.
    Det var min plikt att gratulera honom.

      Uppfyllelsen av denna plikt kunde bara förverkligas idag.
    Jag är tillåten genom att anteckna min uppskattning och gratulationer här.
             
                                            3.5.1334 (1918)

                                 Arméchef
                             M. Kemal

    Signiture_of_Mustafa_Kemal_Ataturk.jpg

    bluefrost
    deltagare

    bra jobbat, trevlig delning, danke sehr

    kholp att få $
    deltagare

    Du är välkommen, kom lätt.

    Arzt
    deltagare

    tack bra information om vår ledare :)

    kholp att få $
    deltagare

    Vi har mer detaljerad information om Mustafa Kemal Atatürk i vårt forum, det här ämnet handlar bara om medaljerna han fick, till och med medaljerna för en sådan person, många artiklar, jag önskar att en Mustafa Kemal hade bott i detta datum, men var. ..

    Arzt
    deltagare

    Vi har mer detaljerad information om Mustafa Kemal Atatürk i vårt forum, det här ämnet handlar bara om medaljerna han fick, till och med medaljerna för en sådan person, många artiklar, jag önskar att en Mustafa Kemal hade bott i detta datum, men var. ..

    Jag önskar det väl, men det är i händerna på den turkiska nationen och dess ungdomar att bli och fostra nya Mustafa Kemals... Även om vi inte kan vara lika bra som honom, hoppas jag att vi kan följa hans väg. :)

    kholp att få $
    deltagare

    Jag hoppas att även att följa hans väg visar vår respekt för honom.

    emosh
    deltagare

    Mustafa Kemal ATATÜRK betyder mycket för mig, jag försöker ta hand om allt om honom. Tack för att du delar med dig så mycket jag kan.

    järn
    deltagare

    mycket meningsfull information,
    Just nu behöver inte bara vår nation honom, utan världen.
    Tack så mycket

Visar 8 svar - 1 till 8 (8 totalt)
  • För att svara på detta ämne måste du vara inloggad.