Koskaca 1 Yilin Özeti Buyrun Bilgi edinin… Mutim!

> Forum > Cafe Almancax > Koskaca 1 Yilin Özeti Buyrun Bilgi edinin… Mutim!

VÄLKOMMEN TILL ALMANCAX FORUM. DU FINNER ALL INFORMATION DU SÖKER OM TYSKLAND OCH DET TYSKA SPRÅKET I VÅRA FORUM.
    anonym
    besökaren

    Koskaca 1 Yilin Özeti Buyrun bilgi edinin…

    Satirlarima baslamadan önce biliyorum ki , bir cogumuzun yasadigi seyleri bende yasadim… Kafanizi karistirmak ve Almanyaya ilgilli kötü seyler anlatmak istemiyorum.. Birazda insan , kendi yasamini, kendisi sekillendirmesi gerek.. Bahaneler aramak yerine , careler arayin..!! Umarim bu anlatacaklarim sizlere bir yol olur ve ufakda olsa bilgi edinmeniz icin yararli olur..

    När jag kom till Tyskland var de första 6 månaderna som plågsamma för mig, både familjära, miljömässiga och ekonomiska ..
    Konusmayi bilmeyen ve yürümeyi bilmeyen cocukdan , yürümesini ve konusmasini nasil isterlerse bendende onu istediler.. Inanin ki resmen bircok konuda ve bircok insanla mücadele ediyordum.. Gelir gelmez, buradaki birlikde yasamak zorunda oldugun insanlar hemen kendi düsüncelerine ve hayatlarina göre seninde öyle olmani istiyolar. Cünkü sen burada yenisin , senin secme hakkin yok ! , senin istedigin isi yapma hakkin yok ! düsüncesi oluyor insanda.. Bulundugum yerde okadar cok asalik insan toplulugu vardi ki , hepsini ayiklamak zorunda kaliyordum.. Yaptigim hersey sanki bir yanki yapar gibi , herkesin konusu olmaya baslamisti… Nisanli olarak geldigim icin , kendimize ev aramakda  zorundaydim , türkiyeden sonra buradada dügün yapmak zorundaydim..

    Hur som helst, jag började kursen först, 3 månader efter att jag kom .. Under tiden hittade jag ett hus, gjorde mitt bröllop, möblerade mitt hus .. Bortsett från det var jag upptagen med de saker jag ville göra extra .. Jag gick till körkortet .. Jag gick kursen, 2 gånger i veckan, 1 dag i veckan.Jag fick intensitet och stress att jag sov 4 5 timmar om dagen för att inte bara se ansikten på människor och vara borta från alla. Till skolan på morgonen, till företaget på eftermiddagen, till körkortet på kvällen, för att studera hemma på natten .. Jag rakade till och med håret, för att må bättre ..
    Cünkü artik hersey agir gelmeye basliyordu saclarimi bile kendimde agir hissetmeye basladim.. Özlemlerim, Yapmak zorunda olduklarim, Ögrenmek zorunda olduklarim ve yapacaklarim…. Hersey kafamda birikmis , patlamaya hazir birbomba gibiydim..
    Eftersom ingen brydde sig om att du var ny här, du är en man, du kan göra allt och allt, okunniga människor med logik ..

    * Trots allt bad jag alltid min Herre om tålamod .. Jag gjorde inte vad någon sa. Jag levde inte enligt någons åsikt .. jag kämpade ..

    Aradan 1 sene gecti…

    Jag fick min licens. Jag avslutade mina kurser .. Jag köpte min bil. Om jag är ny på ett internationellt företag började jag. Jag gjorde mitt bröllop. Jag är sen till mitt hus. Nu väntar jag en bebis .. Jag gör andra saker i det extra ..

    Sizlere bircok seyi kisa kisa anlattim.. Almanyaya gelince, kendinize birseyler katabiliyorsaniz yasadiginiz yerde . ne mutlu size.. Kuralci ve özgürlükcü bir yer..  Kafanizi sisirmek ve karistirmak istemiyorum… Sadece sunu düsünün.. Önce dürüst olun! kendinize ve karsinizdaki insana ( cünkü buraya gelen bir cok insan , avrupanin havasini kapilip sacma sapan davrandiklari icin , bir cok insanda erkeklere/bayanlara karsi korku icinde )
    Sonra idealleriniz olsun , bir hedefiniz varsa odaklanin ve hep basaracagim deyin.. Ne sorun yasarsaniz yasayin , sadece at gözlüklerinizi takin ve yapmak istediginiz seyi yapin..  Onun yaninda yapacaginiz birseyler varsa aradan cikartmaya calisin. Bosluklarinizi yapmaniz gereken seylerle doldurun… 

    Kanske blir det svårt, kanske håller du dig borta från mycket socialt liv, men slutet blir bra, du bör förbereda dig för att leva ett bra liv ..

    Mina förslag:

    *När du kommer till Tyskland, hitta en AWO (en plats som ger gratis råd till turkar) omedelbart. De gör allt för dig, lagligt, med dokument, om allt. Vad du än tänker på om arbete, skola, lektioner, brevarbete .. På så sätt kommer åtminstone mycket av din börda att minska. Du gör ditt eget arbete utan att behöva någon.

    * Låt dig inte luras av vad människor gör och hur de lever, som jag nämnde ovan kan du forma ditt eget sätt lite.

    * Ha mål och ideal. Försena inte det arbete du behöver göra och ge inte upp med att göra det genom att drunkna i de problem du upplever.

    *Bevisa dig själv och vad du kommer att göra och gör det utan att springa efter tomma drömmar, utan att berätta historier ..

    * Bryr dig inte om människors tankar och släpp inte in andras tankar i ditt hem 2. Behöver inte idéer från tredje person ..

    * Prata ofta med din make, ge förtroende och ha tålamod för att stödja dig för en lugn miljö, och du sa att du kommer att vara tålmodig och göra bra saker. Ge förtroende ..

    * Jag skriver en vers till min Allsmäktige Allah för att vägleda dig.

    Den som sätter sin tilltro till Allah, Allah ger honom näring från oväntade platser, säkert är Allah tillräcklig för sin tjänare. Återigen, tvivla inte på att Allah kommer att uppfylla sitt befallning. Eftersom Allah har bestämt en plan, en tidsfrist och ett mått för allt (Surah TALAK vers 3).

    Om det är något du tänker på och det är något du vill fråga, skriv utan att tveka .. Jag vill gärna dela min information med dig.

    Respekter ..

    mutt ..

    tugce_doerj är
    deltagare

    Du skrev mycket bra, min kära, och hur mycket du har åstadkommit på 1 år, min vän, jag gratulerar dig. Om jag inte har fel, menar du andra människor, turkar som bor där? för en vän till mig berättade att nykomlingarna har mycket svårare där det finns turkar. Ärligt talat har jag fastnat för det ämnet.

    fuk_xnumx
    deltagare

    Grattis mutim, du har stått på egna ben på kort tid på 1 år och jag håller med dig till slutet, utan att tänka på dig, det finns arbete på gatan, det finns arbete här, du kom inte hit för att sova eller det finns inget bröd för de som är lediga, dumma tankar bleknar mycket, jag vet vad du menar, tänk på mig med din svärfar jag lever fortfarande, du känner till min situation..och det kommer en ögonblick när du blir arg, du blir uttråkad, du gjorde ditt bästa

    mutim2
    deltagare

    Grattis mutim, du har stått på egna ben på kort tid på 1 år och jag håller med dig till slutet, utan att tänka på dig, det finns arbete på gatan, det finns arbete här, du kom inte hit för att sova eller det finns inget bröd för de som är lediga, dumma tankar bleknar mycket, jag vet vad du menar, tänk på mig med din svärfar jag lever fortfarande, du känner till min situation..och det kommer en ögonblick när du blir arg, du blir uttråkad, du gjorde ditt bästa

    Tja, min bror, låt mig vara tydlig, jag hatar inte något mänskligt samhälle lika mycket som jag hatar turkarna här. Naturligtvis är inte alla så. Jag har vänner som jag får goda vänner till och gör affärer med. Jag menar grupper av män som lever som grannskapshustrur. Därför, eftersom du är en importerad brudgum, lockar du nyfikenhet och intresse. :).. Så de vill ha fullt upp med allt du gör, eftersom de är lama människor :) Tack vare min Herre, jag kommer att sätta den förtjänta på sin plats. En av de saker jag hatar mest i livet är att tomma människor vill ha fullt upp med livet för människor som vill göra något. Naturligtvis är vi det inte van vid sådana saker.

    Till exempel, ett enkelt exempel .. Jag kom till Tyskland .. Jag gick på ett lyxigt gym, och jag går ..

    Han sa till en av sina familjeband i dessa lama människor,

    Tänk om den här killen just har kommit, varför ska han till en så dyr plats ???

    – Demek istedigimi anlamissindir umarim..

    Det finns så många fattiga ..

    fuk_xnumx
    deltagare

    bro, låt mig berätta för dig, några av turkarna som bor i Europa, du vet, östfolket som bor i vårt land är ännu värre än dem, de är mer okunniga, jag gillar dem inte, vi är nummer ett i skvaller, även om de som kommer hit bor bland turkarna, kommer de att förstå vad vi menar, det vore naturligtvis bra att hålla sig borta från turkarna. Jag menar inte

    mutim2
    deltagare

    Grattis mutim, du har stått på egna ben på kort tid på 1 år och jag håller med dig till slutet, utan att tänka på dig, det finns arbete på gatan, det finns arbete här, du kom inte hit för att sova eller det finns inget bröd för de som är lediga, dumma tankar bleknar mycket, jag vet vad du menar, tänk på mig med din svärfar jag lever fortfarande, du känner till min situation..och det kommer en ögonblick när du blir arg, du blir uttråkad, du gjorde ditt bästa

    Canim kardesim , seni o kadar cok iyi anliyorum ki  , belkide benden daha iyi anlayan cikmaz.. Bu psikoloji icinde olmak cok zor..Insan benligini oldugu gibi ifade edemiyor.. Mecburu seyleri yapmak zorunda oluyor.. Istemedigi seyleri kabul etmek zorunda oluyor.. Düsünceler degisiyor , tavirlar degisiyor.. Her konu da bir cok sikinti.. Ama bunlari bir kenara birak! Sana söyleceklerimi aklina sok.. Sen ne olursa olsun , firsatci ol kardesim… Tabii ki herseyi kabul et demiyorum, sana yarayisli ve yararli olacak seylerede yönel.. Cevrendeki insanlara danis, neler yapabilirsin , neler bulabilirsin.. Yani önce kendi imkanlari gözet , sonra baskalarinin tavsiyelerine uy , baskarinin tavsiyelerini yapmak zorunda olsan bile , yaparken kendine yeni alanlar gelistir.. Yeni arkadasliklar edinmeye bak ve zamanla elersin..  ben yaptigim seyleri ALLAHin iziniyle ona siginarak dua ederek sahip oldum kardesim.. Ben bir cok konuyu üsttü acik kissadan kapattim..

    mutim2
    deltagare

    bro, låt mig berätta för dig, några av turkarna som bor i Europa, du vet, östfolket som bor i vårt land är ännu värre än dem, de är mer okunniga, jag gillar dem inte, vi är nummer ett i skvaller, även om de som kommer hit bor bland turkarna, kommer de att förstå vad vi menar, det vore naturligtvis bra att hålla sig borta från turkarna. Jag menar inte

    Med tiden visar alla sin färg, min bror, jag har stött på sådana oärliga människor .. Vare sig det är i arbetsmiljön, i vänskapsmiljön .. !! Ibland kände jag till och med att kväva dem med mitt hat, men jag har alltid tänkt att de är människor på den lägre nivån. För att de blir förvånade när de ser drömmarna om saker de inte kunde nå på flera år i andra ..

    fuk_xnumx
    deltagare

    evet abi zaten sen iyi anlarsin beni aynen senin dediklerin gibi oluyor bakalim abi allah buyuk bi kapi acar ezdirmez bizleri hayirlisi herseyin

    kärleksflicka :)
    besökaren

    mutim abim  ilk önce bebegin hayirli ugurlu olsun  yazdiklarin cok güzel saol hepsi icin…

    kärleksflicka :)
    besökaren

    Ufuk bro, kom du till Tyskland ??

    fuk_xnumx
    deltagare

    ja jag kom för att jag kom innan jag känner människor som bor i Tyskland etc.

    Ufuk bro, kom du till Tyskland ??

    kärleksflicka :)
    besökaren

    När kom du???

    fuk_xnumx
    deltagare

    Jag loggade in den 11 augusti.

    EinUndAlles
    deltagare

    Vänner, kan ni meddela mig hur lång tid det tar innan era visum kommer fram? Tack på förhand

    mutim2
    deltagare

    Genomsnittet sträcker sig från 1 till 3 månader.

    reyyan till
    deltagare

    Jag håller med dig också. Turkar som bor här är verkligen olika. Ibland behöver människor en vän. Jag kunde inte hitta en vän som jag kunde prata med mina glädjeämnen, mina längtan, mina problem. Jag är en vänlig person, men jag tappar den här funktionen nu. Jag kunde inte förstå en del av alla. Du kommer att förstå att människor har rymt från människor, personligheter som sätter kriterier för varandra. mycket sann kommentar. Jag bryr mig inte om vem som tas upp, ärligt talat. Jag säger sanningen som jag har sett. Jag kom dock från storstaden precis som du. Det är många som skrattar i ansiktet och skvallrar bakom ryggen. Jag har personligen upplevt dessa.

Visar 15 svar - 1 till 15 (16 totalt)
  • För att svara på detta ämne måste du vara inloggad.