Kan du kommentera också?

VÄLKOMMEN TILL ALMANCAX FORUM. DU FINNER ALL INFORMATION DU SÖKER OM TYSKLAND OCH DET TYSKA SPRÅKET I VÅRA FORUM.
    Legend 12
    deltagare

    Hej vänner, jag ska åka i augusti för att få mitt visum för släktträff godkänt, mitt problem är, kan jag hitta ett jobb där?

    fuk_xnumx
    deltagare

    kan du språk

    tugce_doerj är
    deltagare

    För att arbeta som frisör måste du göra ausbilgund. Om du inte har ett professionellt diplom har du inte mycket chans. du kan bara arbeta i turkiska barberare. När du kommer hit kommer du redan att gå till den första språkkursen och du kommer att ansöka om ett jobb efter att du har läst språket. Hur mycket de tjänar beror också på staden.

    Legend 12
    deltagare

    Du behöver inga dokument såklart, vill du öppna en egen frisörsalong finns det några formaliteter och turkiska frisörer är också en mycket eftertraktad faktor i Tyskland.När man tänker på Tyskland så verkar allt som utvecklas systematiskt. Det finns inget sådant. Bara om du lär dig språket kommer ditt arbetsfält att utökas. Idag ringde jag och pratade med 2 företagare, och till och med en av dem kom till dig. Dansen pratade mycket för mig att stanna vid :)

    fuk_xnumx
    deltagare

    okej då behöver du inte lära dig språket ändå, tänk på att lära dig

    Du behöver naturligtvis inga dokument, om du vill öppna en egen frisörsalong finns det några formaliteter. Dessutom är turkiska frisörer en mycket eftertraktad faktor i Tyskland. När du tänker på Tyskland verkar allt som utvecklas systematiskt. Det finns inget sådant. Bara om du lär dig språket kommer ditt arbetsfält att utökas. Jag ringde idag och pratade med 2 företagare, till och med en av dem. När han kom pratade han mycket om dans så att jag kunde komma förbi :)

    Giland
    deltagare

    okej då behöver du inte lära dig språket ändå, tänk på att lära dig

    Exakt vad kommer du att lära dig och göra? Om någon vill skjuta efter en cigarett, du tittar på andaval andaval, du går vilse, du kan inte be om en adress, du ringer till din make i telefon, du stressar på ditt körkortprov, du hittar ett jobb och du kan inte få lika mycket pengar som de som gör ausbildung etc .. etc .. annars gör du genom att lära dig språket.

    Det finns fler men inget behov av att skriva ;)

    fuk_xnumx
    deltagare

    Och om du inspirerar Tyskland varför du frågar honom varför du tjänar pengar för människor som inte har gått hit ännu, inspiration föddes i Tyskland eller han har bott där i 4 eller 5 år, den som bor i Tyskland ger information om sin lön, men jag tror att du måste byta huvud innan du åker till Tyskland.

    1963
    deltagare

    Någon jag känner har gjort samma yrke här eftersom hans lön och arbetsförhållanden är dåliga och han gör ett annat yrke igen. Nu är hans lön inte lika bra som om du inte har examen eller något. Om han köper honom, han kommer att ge honom en högre lön än du, så han kan ha sagt att om du inte har examen eller inte har många arbetsalternativ, räcker det inte för dig att öppna en butik här, det räcker inte för du för att göra ett yrke, och du måste också ha ett certifikat för mästerskap.

    Legend 12
    deltagare

    Jag sa inte att jag inte skulle lära mig ett språk, mina vänner, bara till att börja med, jag säger att min fru dogma är en tysk medborgare, men det förändras enligt staterna. Konst är 0 i personen eller han riktas till en jobb som kan använda tyska mindre, men naturligtvis är språket naturligtvis viktigt för att utvidga mitt studier.

Visar 8 svar - 1 till 8 (8 totalt)
  • För att svara på detta ämne måste du vara inloggad.