Guldrådgivning till importerade brud- och brudkandidater

> Forum > Allmänna avsnittet om Tyskland och övriga europeiska länder > Guldrådgivning till importerade brud- och brudkandidater

VÄLKOMMEN TILL ALMANCAX FORUM. DU FINNER ALL INFORMATION DU SÖKER OM TYSKLAND OCH DET TYSKA SPRÅKET I VÅRA FORUM.

    hello;
    Vänner, jag tittade lite på ert forum och såg att många människor (särskilt brudgummen och brudarna) kommer till Tyskland.
    De har en stor önskan och önskan. Missförstå inte fel, men jag vill varna dig för att detta inte är himlen i dina fantasier.
    Även beroende på vilken person som ska gifta sig med och familjen, kan denna plats bli en värre plats än fan, glöm inte det
    De första människorna som kommer till Tyskland från sina byar kan vara undantag.
    Jag har några snabba råd till dig;
    1-Om ditt specifika företag i Turkiet; Så om du känner dig själv på natten, kom definitivt inte till Tyskland (om han älskar det, låt honom komma till Turkiet :) )
    2-Jag letar efter ett äventyr och om du säger att jag älskar min fru väldigt mycket (be din fru och familj vara bra) 
      a-) Har inte barn de första tre åren.
      b-) Gå inte in i arbetslöshetspsykologin så snart du kommer, kom inte på humör, jag kommer att göra vad det än är.
      c-) Du måste gå till språkkursen. Du har 6 + 3 månaders (900 timmar) kurs just nu (ge b1-examen)
      d-) Få en lärlingsutbildning enligt ditt yrke i Turkiet (glöm inte att komma in i arbetslöshetssyndrom, den bästa investeringen är investeringen till människor)
    Egentligen finns det mycket mer att skriva, men det är för sent...
    Må Allah rädda dig.
    Yours.

    KAZENIS
    deltagare

    saoL men jag gillar inte detta importord !!

    jentzsch2
    deltagare

    De flesta av vännerna här försöker inte komma till Tyskland utan att träffa sin make, den person de älskar, så de lider så mycket stress och denna svårighet.

    Tack ändå för ditt råd .. :)

    mertylor
    deltagare

    Kära Stuttgart, tack för ditt råd!! Men jag förstår fortfarande inte vad ditt mål är? Det verkar som att din turkiska är väldigt bra. Jag tror att du är en av dem som lämnade sin by och åkte till Tyskland!! Du kanske ha tråkigt där, men glöm inte att du fortfarande har chansen att återvända till Turkiet. Vi utkämpar ett psykologiskt krig. Frågan har gått utöver fysiska dimensioner. Nu! Vi riskerar allt.. Det kan vara himmel eller helvete, du vet vad, jag bryr mig inte ens!!!Så länge vi blir tillsammans med vår make så är det vårt mål!! Jag ber dig att hålla dina VARNINGAR och kommentarer för dig själv! Tack också för dina böner! Må Gud vägleda din väg……

    furdom
    deltagare

    Jag gillade inte heller den här termen, jag gillade inte ordet importerat, men tack för ditt råd. Jag såg också att du har rätt i språket. Även turkar som är gifta med tyskar talar tyska mycket fel och de förblir noll i grammatik.

    Hej igen;
    Först och främst är jag nöjd, vännerna har skrivit sina positiva eller negativa åsikter.
    Om jag kan lämna ett frågetecken i ditt huvud, hur glad är jag. Mitt mål är att varna dig.
    Se till att du har en plan B,

    Mineral
    deltagare

    Hej igen;
    Först och främst är jag nöjd, vännerna har skrivit sina positiva eller negativa åsikter.
    Om jag kan lämna ett frågetecken i ditt huvud, hur glad är jag. Mitt mål är att varna dig.
    Se till att du har en plan B,

    Jag tycker att det du sa är väldigt logiskt.. Jag håller med dig, jag ångrar att jag kom hit så mycket.. framtida vänner kommer att förstå när de kommer hit…….

    Mineral
    deltagare

    Det är väldigt svårt att hitta jobb här... Din make måste ha ett bra jobb, livet är väldigt dyrt...

    furdom
    deltagare

    Jag tycker att det du sa är väldigt logiskt.. Jag håller med dig, jag ångrar att jag kom hit så mycket.. framtida vänner kommer att förstå när de kommer hit…….

    Om du ångrar att komma, varför kommer du inte tillbaka, min vän, jag hittade ett jobb så snart jag kom, hur är det här jobbet? Ingen är intresserad av Tyskland eller något annat land. Naturligtvis, ingen någonsin vackert land som Turkiet, jag kan inte ändra Turkiets plats, men omständigheterna leder alltid människor till en annan fest. 

    KAZENIS
    deltagare

    Så vad ska jag göra och sedan ge upp allt?

    Mineral
    deltagare

    Om du ångrar att komma, varför kommer du inte tillbaka, min vän, jag hittade ett jobb så snart jag kom, hur är det här jobbet? Ingen är intresserad av Tyskland eller något annat land. Naturligtvis, ingen någonsin vackert land som Turkiet, jag kan inte ändra Turkiets plats, men omständigheterna leder alltid människor till en annan fest.  

    Om det är upp till mig kommer jag snart tillbaka! men min fru gör utbildning så vi måste stanna .. när det gäller att hitta ett jobb beror det på var du bor.

    Mineral
    deltagare

    Så vad ska jag göra och sedan ge upp allt?

    Om du är nöjd med ditt liv, varför skulle du ge upp...

    furdom
    deltagare

    Om det är upp till mig kommer jag snart tillbaka! men min fru gör utbildning så vi måste stanna .. när det gäller att hitta ett jobb beror det på var du bor.

    Inte relevant, jag bor i Östtyskland. Utländsk befolkning är väldigt låg här. Det finns mindre jobbmöjligheter än i Västtyskland, och det finns mer utländsk fientlighet i vårt land. Kan du berätta hur det är? Jag såg många turkiska människor här och jag ger den tyska staten rätten att arbeta. Min vän, om du inte kan hitta ett jobb, gå ha jobb för 2,5 euro, gå arbeta där, om de gillar ditt arbete kommer de att hämta dig på vollzeit

    Simurg
    deltagare

    Om du ångrar att komma, varför kommer du inte tillbaka, min vän, jag hittade ett jobb så snart jag kom, hur är det här jobbet? Ingen är intresserad av Tyskland eller något annat land. Naturligtvis, ingen någonsin vackert land som Turkiet, jag kan inte ändra Turkiets plats, men omständigheterna leder alltid människor till en annan fest.  

    FUCHS-vän, jag håller med dig till slutet. Mitt råd till IMPORT-vän, som ger oss gyllene råd, är att om du startar ditt äktenskap med plan B, kommer du redan att ångra det.
    Jag är sjuksköterska här, jag tjänar mycket bra under dagens förhållanden. Det är bra under mina förhållanden, men ingenting kan avskräcka mig från min fru. Jag har definitivt kommit hit att det inte är paradis.
    Men min fru är väldigt dyrbar och jag går överallt med ögonbindel. De flesta av mina vänner här är så, ingen är en älskare av Tyskland.
    Men det är säkert att det är ett land där de som går med olika planer kan vara olyckliga.

    KAZENIS
    deltagare

    Om du är nöjd med ditt liv, varför skulle du ge upp...

    Enligt artikeln skriven av kompisen måste vi ge upp honom .. !! Tyskland, inget dåligt jobb, inget liv, inget vatten, inget vatten .. Jag tackar dig för ditt råd, men det som kommer till dig är bra för mig.
    Som ett resultat älskade jag och jag vill vara med den jag älskar .. Varje person vill bo i sitt hemland men vad ska du göra när det inte finns någon möjlighet?

    upphöjd
    deltagare

    hej stutgartli,

    Du rörde ett mycket trevligt ämne. Naturligtvis finns det undantag här.
    Men din observation är korrekt... Jag håller med dig.
    (Eller importeras du som jag? ;D)
    En som kom till Tyskland ångrade sig och den andra som inte kunde...

Visar 15 svar - 1 till 15 (108 totalt)
  • För att svara på detta ämne måste du vara inloggad.