Zam-svar på världens dyraste pass ..

> Forum > Allmänna avsnittet om Tyskland och övriga europeiska länder > Zam-svar på världens dyraste pass ..

VÄLKOMMEN TILL ALMANCAX FORUM. DU FINNER ALL INFORMATION DU SÖKER OM TYSKLAND OCH DET TYSKA SPRÅKET I VÅRA FORUM.
    fuk_xnumx
    deltagare

    Ökningen av passavgifter med det nya året chockade medborgarna. Pass som var giltiga i 2012-162 år, vilket var 4 euro 10, ökade till 49 euro med en ökning med 211 euro och därmed befäste sin position som den dyraste i världen. Medborgare som reagerade på de ökade avgifterna krävde att vandringarna dras tillbaka omedelbart.

    Medborgare som gick till generalkonsulaten för att få pass under det nya året i EUROPA upplevde en "höjschock". Ett nytt 10-årigt pass ökades med 49 euro. Det nya passet giltigt i 2012-162 år, vilket var 4 euro 10, ökade till 211 euro. Tyska medborgare betalar 10 euro för ett 59-årspass, 25 euro för spanjorer, 42.50 euro för italienare och 84 euro för greker som kämpar med den ekonomiska krisen. Tyskland debiterar också endast 26 euro för ett 10-årigt pass från sina medborgare under 37.50 år. Våra medborgare, som reagerade hårt på den orimliga vandringen, frågade: "Är det så dyrt att vara en turkisk medborgare?" Här är svaren på vandringen:

    HUR ARBETSLÖSA BETALAR
    Hakan Büyükkaya (Düren): ”Jag kom för ett nytt pass. Jag blev chockad när jag hörde att avgiften har höjts från 162 euro till 211 euro. Vi kommer att utfärda dampasset nästa år. Det finns också två barn. Hur kommer arbetslösa och pensionärer att betala dessa pengar?

    LÄRDES PÅ FALLEN
    Ramazan Kalay (Burscheid): ”Jag hörde i kassan att det nya passet har ökat till 211 euro. Jag skulle vilja förmedla till myndigheterna att ingen är nöjd med ökningen. Jag vet inte om alla har råd att betala detta pris. "

    OFFICIELLT rån
    Özgür Çetinkaya (Köln): ”Jag har tre barn. Min fru köpte den förra året till det gamla priset. Jag såg prisökningen i passavgifter på nyheterna igår. Detta är direkt rån. Militäravgiften är redan hög, nu höjs passet. Tror myndigheterna att människor som bor utomlands har mycket pengar? ”

    INGET GAMLA TYSKLAND
    Ali Yamak från Olpe, Haydar Taşkıran från Refrath och Kemal Yılmaz från Olpe uppgav också att höjningen av passavgifter vid konsulat är oacceptabel. Yılmaz och Yamak sa att de har familjer på tre vardera. ”Vi kommer att betala cirka 150 euro mer för varje familj. Den ekonomiska krisen drabbade alla. Tyskland är inte längre det gamla Tyskland. Hur kommer fattiga och familjer med många barn att betala denna avgift?

    Skäm mig Hüseyin Koç (Bochum): ”Vad är motiveringen för denna vandring? Jag vet inte var det kom ifrån? Det har skett en ökning med upp till 30 procent. Jag fördömer och fördömer. ”

    SÅ MYCKET Fikret Afat (Dortmund): ”Inte så mycket. Som arbetslös medborgare har jag en familj på fem. Mina tre barn studerar också. Hur kommer vi ut ur den här vandringen? I den ekonomiska krisen i Europa är detta för mycket. ”

    VARMT NYÅRSGÅVA Fahrettin Ertürk (Dortmund): ”Det har skett en höjning på nästan 50 euro. Det är som en bitter nyårspresent. Jag fördömer denna vandring och kräver att myndigheterna omprövar situationen. Försöker vår stat att stänga budgetunderskottet på grund av oss europeiska turkar? ”

    INGET ATT SÄGA
    Volkan Afat (Dortmund): ”Det finns inget kvar att säga. De torterar. Jag fördömer denna höjning. Den ekonomiska krisen i Europa har redan böjt ryggen. Låt tjänstemännen i vår stat inse att ökningen på nära 50 euro är orättvist. Jag är student, hur kan jag betala så mycket pengar? "

    JAG FÅR INTE EN TURKISK PASS
    Mehmet Koç (46) Frisör: ”Ökningen av pass är meningslös. Detta är mentaliteten att se medborgare som bor utomlands som gås att plockas, som i betald militärtjänst. Eftersom jag, min fru och mina barn har belgiskt medborgarskap kommer vi att köpa ett 150-årigt belgiskt pass för 10 auro och åka till Turkiet. Vi får inte turkiska pass igen. ”

    VÅR STAT ÄR ORÄTTSLIG
    Mehmet Topkaya (58) Pensionerad: ”Varje dag utökas konsulära tjänster. Det här priset är som ingen annan i världen. Finns det ett sådant pass? Finns det ett sådant medborgarskap? Det sägs att jag har medborgare i Europa. Jag tror att staten behandlar turkarna i Europa orättvist, som det gör med militären. ”

    ALLVARLIG ELLER JOBB
    Mithad Serhadlıoğlu (62) Apotekare: ”De flesta turkar som jag talade med sa:” Är det här allvarligt eller är det ett skämt? ” sa. Jag välkomnar denna höjning med ett leende, kan det vara till nytta! ”

    RETURNERAD
    Zübeyde och hennes fotbollsspelarson Demircan Dikmen sa: ”Med det nya året har TV- och radioskatter höjts. Medan hyran, elen och levnadsförhållandena ökade dag för dag satte vi oss i en svår situation genom tillägget av passavgifter. Vandringarna bör dras tillbaka så snart som möjligt. ”

    VI BETYCKAR INTE Yusuf och hans son Alaaddin Kaplan: Far och son, som inte kan förstå den ökade passavgiften, "Människor här har redan svårt att komma överens. Levnadsförhållandena blir dyrare för varje dag. Hur betalar stora familjer denna avgift?

    SPARA 49 EURO Mehmet Şahin: Mehmet Şahin, som betalade 2012 euro för ett nytt pass för att ansöka till generalkonsulatet i december 162, uttryckte sin lycka genom att säga ”Jag är glad att jag agerade i förväg och sparat 49 euro”.

    JAG HAR INTE SÅ MYCKET
    Gönül Turgut: Gönül Turgut, som kom till generalkonsulatet för att få ett nytt pass, uppgav att hon levde av social hjälp och sa, "Åh, jag visste inte. vad ska jag göra nu? Jag har inte 211 euro med mig, "och bad en släkting ta med pengar via telefon.

    VI ÄR INTE BETEN ATT GÅ
    Hayati Aktürk (fiskare): ”Vi ses fortfarande som gås att plockas. Avgifterna var också oerhört höga när dessa tioåriga pass just släpptes, och detta har minskats något med våra medborgares motreaktion och medias stöd. Nu kan jag inte förstå varför det höjs igen. "

    VI VÄNTADE INTE SÅ MYCKET
    Orhan Yanık, som stod i passkön framför Münchens konsulat med sin son Gökhan och hans fru Fatma, sade: ”Vi förväntade oss en höjning av passavgifterna i början av året. Men vi förväntade oss inte så mycket. Nu kommer tre personer att betala 150 euro mer. Det finns också sidokostnader som att åka hit två gånger och ta ett foto, det är lite av en nåd, sade han.

    HUR, MÖJLIGT
    Zafer Aksüt, som väntade på sin tur i den långa köen framför konsulatet, sa, ”Hur kan det vara, det är omöjligt. Just igår tittade jag online, det stod 162 euro. Varför meddelar de inte detta i förväg? Låt dem åtminstone ändra pristecknet på internet, låt folket komma med leveranser därefter. Det var redan dyrt, nu är det fantastiskt ”och Mahmut Türkoğlu, som kom till konsulatet för en ny transaktion, sa,” Om passet har ökats har de andra också ökat. Vi får se vilken typ av överraskning som väntar oss när vi går upp. ”

    BETALT FRÅN 2012 SCHEMA
    İlknur Savam, trebarnsmor, som fick sitt pass från Frankfurts konsulat förra året och betalade 2012 euro för ett 10-årigt pass från 162 års taxa, fann att 10 euro skulle betalas för ett 211-årspass i ansökningar som skulle göras under det nya året. "Det finns många turkar som inte klarar det här", sa Savam. Hennes syster Semra Savam uppmärksammade också det faktum att en familj med tre barn var tvungen att betala 55 euro för fem pass och sa: ”Eftersom min syster ansökte förra året kom hon undan med 162 euro. Han kommer dock att ansöka igen de närmaste dagarna för sina barn. Vi har många medborgare som inte kan betala för det, sade han.

    Finns det en kristid?
    Famil Aras, som kom för ett nytt pass med sin son, sa, ”Vi kom förra veckan eftersom det skulle bli en höjning före nyåret. De gamla priserna gäller. Men på grund av ett saknat dokument kunde min och min sons transaktioner inte göras. Flyttade till det nya året. Tjänstemännen sa att en höjning skulle komma, men man visste inte hur mycket. nu fick jag reda på det här. Damens pass är oss från den gamla avgiften, som är från den nya avgiften. 50 euro vandring per pass. Finns det en sådan höjning i kris tider? ”

    VAR ÄR DENNA PENGAR Spenderade
    Mustafa Akyol, Seyfettin Bozkurt och İlhan Gümüş, som väntade i köen, reagerade på både vandringen och den långa väntetiden på vintern. Mustafa Akyol sa, ”Militärtjänsten har ökat, passet har ökats, så vad kommer den här svansprovningen att vara?” Sa, ”Så mycket pengar samlas in från medborgarna, men vad spenderas de på? Jag har kommit till detta konsulat i flera år, ordern är fortfarande densamma. Kom igen, vi är lite unga, det finns gammaldags människor i kön, sade han.

    KONSULAT: DET VAR FÖR MYCKET
    Schweiziska konsulattjänstemän i Zürich tycker, precis som medborgare, att höjningsgraden är hög. En tjänsteman i konsulatet uppgav att från och med igår har de gjort 40 passförlängningar och tillämpat de nya avgifterna, ”Folk är uppenbarligen inte nöjda, men vi har inte fått några höga klagomål hittills. Det är dock säkert att klagomålen börjar, sade han.

    Vi är chockade
    Volkan och Sibel Erçin: ”Vi är officiellt chockade över passvandringarna som tillkännagavs under det nya året. Schweiz är ett rikt land, men vi turkar samlar inte in pengar från träd. En familj på fyra skulle betala mer än tusen franc för en passförlängning. Det är omöjligt att förstå vilken typ av logik detta är. ”

    Vi betalar hårt vår hyra
    Selma Özcan: ”Våra löner förblir där de är. Den ekonomiska krisen har redan drabbat alla. Dessutom kommer ökningen av konsulära förfaranden att sätta våra medborgare i ännu mer problem. Vi betalar knappt vår hyra. Ingen är nöjd med ökningen av passet. ”

    TÄNK OM OSS
    Mehmet Özkan: ”Jag spenderade 1500 kronor för att komma från Århus till Köpenhamn. Det beror på att jag inte arbetar. Anställda förlorar sina jobb när de tar ledighet. Om en stor familj kommer från Århus måste de spendera 5-6 tusen kronor. Jag tror att avgifterna redan var höga, nu är de ännu högre. Varför måste vi alltid tänka på vår stat? Låt vår stat tänka på oss och öppna en filial i Arhus. ”

    VI VINNAR INTE SOM DU TROR
    Erol Tınas: ”Jag har svårt att förstå orsaken till den här höga vandringen. Våra konsulat som tjänar utomlands kommer att ge oss bättre service, men vi tvingas betala högre avgifter. Folkets ekonomiska situation är inte så bra som vår stat tror. ”

    INTE SÅ MYCKET PÅ NÅGOT LAND
    Yusuf Can Çayır och Yusuf Çayır: ”Inget annat land i Europa har en så hög passavgift. Vi förstår inte tillämpningen av en prisökning över inflationen. Som det är känt är den ekonomiska nöden i Europa på en extrem nivå. Arbetslösheten skadar våra medborgare. Många av våra medborgare försöker bara leva på sociala bidrag. Vandringarna bör omprövas. ”

    Vi undertecknade ett inspelning
    Hakan Karakaş: ”Jag blev förvånad över passökningen. En familj på 5 måste betala 1055 euro för ett nytt pass. Turkiet har uppnått en rekordhöjning av avgifterna. Det är inte möjligt för arbetslösa och de som får sociala bidrag att betala dessa löner. Dessa ökningar leder till att medborgarskapet upphör. Turkiska icke-statliga organisationer bör inte vara likgiltiga för frågan. ”

                                                                                                                              Citerat från europeisk frihet.

    reyyan till
    deltagare

    Detta måste strikt tas om hand. Om du kliver på turkiska konsulat i Tyskland vill de ha pengar. Jag har mött liknande problem. de lurade mig officiellt om fotot för passet. :) De tyckte inte om det biometriska fotot jag hade tagit utanför (vilket var ett standardfoto) och hade tagit det från bilden inuti sig själv. Samtidigt tyckte inte officeraren där om tre olika bilder som han hade tagit i konsulatet i en gammal pensionerad farbror och låtit dem ta om och om igen. När jag hörde detta tog jag farbror med mig och gick till direktoratet och klagade, men de gav inte tillbaka pengarna. Dessutom sa en annan mycket rolig anställd att det inte behövdes ett foto för mig. uppriktigt sagt, det kom till min dumhet. för jag fick mitt pass förlängt  ;D . men det här är väldigt fula saker. Jag kommer aldrig åka till mainz konsulat igen.
    Jag måste förnya mitt pass i slutet av året. upphör att gälla. Jag åker till Turkiet i maj. Jag undrar om jag hade gjort det i Ankara, det skulle kosta mindre .. Det finns inget konsulat där jag bor. så långt borta. Så mitt pass går ut i november 2013. Är det okej om jag gör det i Turkiet när jag åker på semester, inte i Tyskland?

    reyyan till
    deltagare

    men avgiften de ville ha för det utländska kontorets elektroniska uppehållstillstånd verkade för mig dyr. Jag har ett möte imorgon. Avgiften var 135 euro.  :-

    EL-TURCO
    deltagare

    Du kan naturligtvis förlänga den i Turkiet, men det är dyrare i Turkiet! Google

Visar 3 svar - 1 till 3 (3 totalt)
  • För att svara på detta ämne måste du vara inloggad.