tysk kurs

VÄLKOMMEN TILL ALMANCAX FORUM. DU FINNER ALL INFORMATION DU SÖKER OM TYSKLAND OCH DET TYSKA SPRÅKET I VÅRA FORUM.
    strikt
    deltagare

    slm vänner. det har gått ca 6 månader sedan jag kom till Tyskland men min kurs har precis börjat. Jag börjar 2 dagar senare. Jag gick till mötet, de gjorde ett test men inget svar än. De som är på kursen är i allmänhet människor som pratar tyska så jag tycker att det inte verkar som att de kommer att börja från noll. Jag tror att ämnena kommer att gå snabbt. Min kurs är 5 dagar i veckan och från 8.30 till 12.45. Jag skulle uppskatta om du informerar mig om dessa frågor.

    esraaror
    deltagare

    Jag gick kursen på två olika skolor i Tyskland. I den första kursen jag gick var lärarna turkiska, men det var förbjudet att tala turkiska och därför kunde man inte ställa frågor och få svar på platser där man fastnat. Jag kunde inte Jag lärde mig inte mycket, ärligt talat, jag visste ingenting eftersom jag var ny i Tyskland men eleverna där satt i tyska i flera år. De visste och hade inga svårigheter att förstå. Sedan bytte jag skolan, lärarna var tyska, men de lärde ut väldigt bra, dessutom lärde jag mig mer än första gången. Jag tror inte det kommer att bli svårt. Det viktiga är att du ska göra det igen för att förstärka ämnena efter att du kommit hem, och din fru måste ha mycket tålamod. ställ inte för många frågor till honom, jag tror bara använd din fru som en ordbok så fråga vad orden betyder :))

    reporter
    deltagare

    Hej vänner;

    Det har gått 9 veckor sedan jag kom till Tyskland och 6 veckor sedan jag började kursen Innan de började på kursen gjorde de ett nivåbestämningstest och jag svarade rätt på 65 av 40 frågor och de startade mig på "intensivkursen". 430 timmar), först var jag glad, trots allt, istället för att göra 630 timmar, jag skulle göra en klocka, jag trodde att jag hade 430 timmars besparingar både ekonomiskt och i tid, men när kursen. började insåg jag att jag var en av få personer i klassen som inte kunde prata praktiskt :) Men grammatiskt var det inte så stor skillnad, faktiskt kan jag säga att jag är bättre än de flesta, och det förstod jag med dem Skillnaden mellan mig och eleverna är skillnaden i ordförråd och tiden i Tyskland. Till exempel har den nyaste medlemmen i klassen bott i Tyskland i 200 år, och det finns till och med några som har bott i Tyskland sedan dess. 5 år, medan jag bara har varit i Tyskland i 11 månad och har börjat på kursen måste jag prata med andra under kursen, även om det är i Tarzan. Ibland finns det också stunder när jag inte kan uttrycka vad jag tycker, orden fastnar i min mun och jag känner mig som en beta i klassrummet, framför läraren, men...:)Till exempel, häromdagen frågade alla varandra: "Var det gestern abends gemacht?" , Jag hamnar också i roliga situationer, men låt det vara SALLAH ..det här ger mig trots allt motivation, jag har många anledningar att lära mig :) Hur som helst, jag tror att jag sakta går framåt praktiskt..
    Vad gäller dig så tror jag att du kommer att börja från 0, det finns ingen anledning att tänka, alla i klassen är på din nivå, allt de behöver mer än du är några ord eller som sagt, tiden levde.. efter allt, det kallas "Språkkurs", vi ska lära oss eftersom vi inte vet, vad skulle vi göra om vi visste, eller hur?...:))

    Respekter

    känslor långt
    deltagare

    Vänner, mitt råd till er är att börja kursen från början när ni kommer till Tyskland... Ja, ni vet något grammatiskt, men tro mig, ni vet faktiskt ingenting, ni tror bara att ni vet! När det kommer till att prata, stirrar du bara! Ja, de testar dig först, oavsett hur bra ditt förflutna är, börja om från början. Och låt din lärare vara tyska! Ja, det kan vara svårt för dig, men du kommer att lära dig att tala inför en tysk, och därför kommer du inte att känna dig konstig när du pratar med andra tyskar!

Visar 3 svar - 1 till 3 (3 totalt)
  • För att svara på detta ämne måste du vara inloggad.