Vad gör en universitetsexamen i Tyskland?

> Forum > Näringsliv och arbetsliv i Tyskland > Vad gör en universitetsexamen i Tyskland?

VÄLKOMMEN TILL ALMANCAX FORUM. DU FINNER ALL INFORMATION DU SÖKER OM TYSKLAND OCH DET TYSKA SPRÅKET I VÅRA FORUM.

    Hej vänner, om min fru är 2 månader gravid, åker vi till Tyskland efter 3 månader och ansöker om visum genom barnet. Jag är utexaminerad från Hacettepe Economics and Administrative Sciences. Jag har medelnivå engelska. När jag åker till Tyskland , efter att ha läst tyska, skulle mitt diplom hjälpa mig? Kommer rekryterare anställa mig som uni-examen? Eller skulle det vara till hjälp för mig att göra ett yrke i jobb nära mitt yrke, dvs kontorsfinansiering, redovisning, personal, etc., i dessa yrkesutbildningar, tack på förhand.

    yenicerixnumx
    deltagare

    Hej vänner, om min fru är 2 månader gravid, åker vi till Tyskland efter 3 månader och ansöker om visum genom barnet. Jag är utexaminerad från Hacettepe Economics and Administrative Sciences. Jag har medelnivå engelska. När jag åker till Tyskland , efter att ha läst tyska, skulle mitt diplom hjälpa mig? Kommer rekryterare anställa mig som uni-examen? Eller skulle det vara till hjälp för mig att göra ett yrke i jobb nära mitt yrke, dvs kontorsfinansiering, redovisning, personal, etc., i dessa yrkesutbildningar, tack på förhand.

    hälsningar

    Ett diplom kommer att vara användbart, men först bör du kontrollera om ditt yrke är relevant här. Det betyder anerkenung på tyska. Även om jag inte är helt säker tror jag att Tyskland inte kommer att acceptera skolan och institutionen du studerar på. För detta måste du ha anerkennung. Men gör lite efterforskningar, kanske kommer det inte att finnas något behov av anerkenung. här kommer du till sidan https://www.anerkennung-in-deutschland.de/html/de/
    Det finns också stöd för turkiskt språk. Härifrån kan du förstå om det finns ett yrke eller inte, och kontakta behöriga myndigheter för att se till att din skola och avdelning är giltig i Tyskland.

    Men för att hitta ett jobb i din huvudstudie bör du ha en god behärskning av tyska och till och med affärstyskar, särskilt monetära förkortningar. Eftersom det är ett muntligt avsnitt ser jobbet direkt på att du lär dig tyska just nu. Fram till dess spelar det ingen roll var jag jobbade, tro bara att jag kan jobba, det här är en svår process. Vi lider alla av dessa svårigheter, förutom de som är redo att arbeta i Tyskland. Naturligtvis kan du göra de yrken du nämnde här, men yrkets varaktighet, till exempel de lägsta 2 åren och de högsta 3 åren.

    selametle

Visar 1 svar (1 totalt)
  • För att svara på detta ämne måste du vara inloggad.