Om frakt från Tyskland till Turkiet.

> Forum > Allmänna avsnittet om Tyskland och övriga europeiska länder > Om frakt från Tyskland till Turkiet.

VÄLKOMMEN TILL ALMANCAX FORUM. DU FINNER ALL INFORMATION DU SÖKER OM TYSKLAND OCH DET TYSKA SPRÅKET I VÅRA FORUM.
    Kılıçarslan
    deltagare

    Hej vänner

    På grund av min mormors död var jag tvungen att komma till Turkiet efter ansökan om uppehållskort. Jag gav min make en fullmakt att ta emot uppehållskortet och han skickade det till mig med Deutsche Post den 18 mars efter att ha fått uppehållskortet. Lasten har dock inte kommit ännu. Jag tittar på spårningsnumret och det verkar vara i transit i PTT: s system. När vi ringde Deutsche Post står det att lasten skickades 21.03.2019. Tror du att det finns en risk för förlust av last? Om jag går till konsulatet i morgon, kan jag få ett tillfälligt resedokument genom att ansöka om ett förlorat uppehållskort? Utfärdar de resedokumentet samma dag? Behöver jag ta med andra dokument? Tack på förhand för din hjälp.

    hjärtlösa
    deltagare

    Jag skickade ett paket och det tog 35-40 dagar. Om du inte hade undvikit pengar på en så viktig fråga och skickat till UPS express skulle det nå dig inom 24 timmar. Pistol med flygplan. De skickar

    Kılıçarslan
    deltagare

    Jag skickade ett paket och det tog 35-40 dagar. Om du inte hade undvikit pengar på en så viktig fråga och skickat till UPS express skulle det nå dig inom 24 timmar. Pistol med flygplan. De skickar

    Tyvärr sa jag till honom att skicka det via ups, men när Deutsche Post-tjänstemannen sa att det skulle gå om åtta dagar skickade han det dit. Jag hoppas att lasten inte har någon chans att gå vilse. 

    Nesibe av
    deltagare

    Tyvärr sa jag till honom att skicka det via ups, men när Deutsche Post-tjänstemannen sa att det skulle gå om åtta dagar skickade han det dit. Jag hoppas att lasten inte har någon chans att gå vilse.

    Jag önskar att du kunde vänta lite längre om du gjorde återbetalningen, jag tror att det i vissa fall stod 8 dagar, men det kan nå högst två veckor. Min fru skickade dokument och jag fick det på 2 dagar.

    Kılıçarslan
    deltagare

    Jag önskar att du kunde vänta lite längre om du gjorde återbetalningen, jag tror att det i vissa fall stod 8 dagar, men det kan nå högst två veckor. Min fru skickade dokument och jag fick det på 2 dagar.

    Frakt anlände 28 dagar senare :)

    den almanyafatih
    deltagare

    Jag skickade och tog emot last 3 eller 4 gånger. Generellt tar de som kommer från Tyskland 1.5 till 2 veckor. 1 vecka är från Turkiet. Det kan förlängas beroende på den andra partens stad och helgdagar.

    Bivens
    deltagare

    Godstransport från Tyskland till Turkiet innebär frakt av varor mellan de två länderna. Olika logistikföretag erbjuder tjänster som flygfrakt, sjöfrakt och landtransport för att underlätta förflyttning av last, säkerställa effektiv leverans och efterlevnad av tullbestämmelser för internationell handel.

Visar 6 svar - 1 till 6 (6 totalt)
  • För att svara på detta ämne måste du vara inloggad.