Immigration till Tyskland

VÄLKOMMEN TILL ALMANCAX FORUM. DU FINNER ALL INFORMATION DU SÖKER OM TYSKLAND OCH DET TYSKA SPRÅKET I VÅRA FORUM.
    Filmproducent
    deltagare

    Hej killar. Först och främst, förlåt mig om jag öppnade ämnet på fel ställe eller om jag öppnade ett felaktigt ämne.

    Jag är seniorstudent vid fakulteten för kommunikation, Institutionen för radio-TV-film och min fästmö bor i Tyskland. Jag tänker bosätta mig där när jag är klar med skolan, men eftersom det finns få kunniga människor runt mig som kan hjälpa mig i dessa frågor , Jag kände behovet av att skriva här.
    När jag åker dit vill jag ha ett jobb med min potential. Jag är redo att ta all slags utbildning som kräver det. Tänkande är väldigt tröttande och de överlappande händelserna har vänt upp och ner på min psykologi.

    Turkiet har gått igenom på grund av min fars ockupation i olika städer och ett stort och varierat jobb som jag går och tar hand om upptagen gammal. Tiyatro-ursprung är en människa, jag gör också ett dokumentärfilm om de korrespondenter som jag upplevde senast Kilis i det sista fallet och jag blev regissör för båda producenterna. Jag kan inte dela det eftersom filmen är i redigeringsfasen, jag hoppas att jag kommer att få möjlighet att visa det för dig i framtiden.

    När det gäller huvudfrågan vill jag använda min potential i Tyskland för att vara en bra familjeman för min fru och mina barn som kommer att födas, om Gud vill. Jag tror att jag måste ha ett bra jobb för att uppnå detta. Jag får inte fel, men jag vill inte forma min framtid genom att arbeta i mataffären, för mig självklart. Det är inget problem, jag gör allt om det behövs, men jag tror att mina barn kommer.
    Jag åkte till Tyskland tre gånger 2013 och jag har ett grönt pass fram till 3. Vi bestämde oss för att gifta mig med min fästman och sätta upp vårt bo i Tyskland. Men som sagt, resten är i spänning. Jag vet inte, men jag bor med den framtida ångest på högsta nivå. Jag skulle vara mycket glad om mina bröder, systrar, vänner, bröder och systrar som kan informera mig.

    Tack för att du läste, jag väntar på dina svar.

    Alireza
    deltagare

    För att immigrera till Tyskland kan du följa stegen nedan:

    1. Undersök tyska immigrationslagar och avgör vilket immigrationsprogram som är rätt för dig.
    2. Förbered nödvändiga dokument, dessa kan inkludera pass, identitetshandlingar, utbildning och arbetshistoria.
    3. Utveckla de språkkunskaper som krävs för att bo och arbeta i Tyskland. Du kan gå på tyska språkkurser eller ta språkträning.
    4. Om du vill hitta ett jobb i Tyskland, sök efter jobbmöjligheter i Tyskland och ansök om jobb. Tänk också på om du har ett erkänt diplom i ditt yrke.
    5. Ansök om visum för att bo i Tyskland. Du kan behöva kontakta konsulatet eller immigrationskontoret under denna process.
    6. Fyll i din visumansökan genom att fylla i de nödvändiga dokumenten och följ processen.
    7. När ditt visum har godkänts, gör dina researrangemang och förbered dig för att åka till Tyskland.
    8. När du har anlänt till Tyskland, registrera din bostad och följ de nödvändiga procedurerna.
    9. Gå med i lokala gemenskaper, förbättra ditt språk och ta kontakt med nya människor för att integreras i Tyskland.
    10. Gör nödvändiga ansökningar om långtidsvistelse eller uppehållstillstånd och följ den relevanta processen.

    Observera att varje individs migreringsprocess kan vara olika och att du kan behöva detaljerad information. Av denna anledning kan det vara bra att söka stöd från officiella immigrationsmyndigheter eller rådgivningscenter i Tyskland.

Visar 1 svar (1 totalt)
  • För att svara på detta ämne måste du vara inloggad.