Jag blev avvisad från Österrike, kommer Tyskland att ge visum?

> Forum > Allmänna avsnittet om Tyskland och övriga europeiska länder > Jag blev avvisad från Österrike, kommer Tyskland att ge visum?

VÄLKOMMEN TILL ALMANCAX FORUM. DU FINNER ALL INFORMATION DU SÖKER OM TYSKLAND OCH DET TYSKA SPRÅKET I VÅRA FORUM.
    i går
    deltagare

    Hej, jag antogs till Wiens tekniska arkitekturuniversitet förra året, men jag saknade dokument angående studenthemmet och de kunde inte nå mig. När de gjorde det, avvisades mitt visum eftersom skolregistreringsdatumet hade passerat. På avslagsbladet de gav mig konstaterade de detta i korthet: "Det avslogs eftersom skoldatumet passerat." Jag protesterade inte eftersom de i e-postmeddelandet jag skickade till Wiens tekniska universitet sa att mitt resultatdokument inte längre var giltigt. Nu ska jag söka till Tyskland. Vi kom överens med en konsultfirma. De sa att du kan bli avvisad första gången för att du har blivit avvisad tidigare, men du har fortfarande en chans, men vi har aldrig varit med om en sådan incident. Är det någon du känner eller hört talas om som har upplevt en sådan situation?

    tugce_doerj är
    deltagare

    Jag förstår inte om du kommer till Tyskland för att studera. Något av det du sa

    Fullmoon
    deltagare

    Om du hamnade i konsultföretagets händer, ve dig, Yas.

    Jag vill också nämna i presentationen att tekniska universitet är de svåraste universiteten. Och reglerna skiljer sig mycket från högre utbildning i Turkiet i Tyskland. Jag skulle säga göra ett försök att överväga dessa.
    Jag tror inte att du kommer att få avslag om du får godkännandeintyget från universiteten och tar de andra nödvändiga förfarandena.
    Konsultföretag utökar verksamheten för att få pengar, var försiktig så att du inte förlorar dina pengar.

    Lesteraction
    deltagare

    Dessutom vill jag betona att tekniska universitet är de mest utmanande. Tysklands regler för högre utbildning skiljer sig också avsevärt från dem i Turkiet. Ansök med dessa i åtanke, enligt min mening.

    Bivens
    deltagare

    Om du skaffar ett antagningsdokument från institutionerna och följer alla andra nödvändiga steg, tror jag inte att du kommer att nekas.
    Var försiktig så att du inte förlorar dina pengar eftersom konsultation ofta utökar uppgiften i ett företags försök att samla in mer pengar.

Visar 4 svar - 1 till 4 (4 totalt)
  • För att svara på detta ämne måste du vara inloggad.