Jag skilde mig.

VÄLKOMMEN TILL ALMANCAX FORUM. DU FINNER ALL INFORMATION DU SÖKER OM TYSKLAND OCH DET TYSKA SPRÅKET I VÅRA FORUM.
    Ohne ideal
    deltagare

    Hej vänner. Jag har hållit forumet ganska upptaget tidigare. Min make är tysk medborgare och jag är turk. Jag lämnade hemmet efter att ha bott under samma tak i 5 år och 9 månader. Jag bodde någon annanstans i 1 år och skilde mig i Turkiet. Sedan introducerade jag skilsmässa i Tyskland med en bestyrkt tysk översättning av skilsmässointyget. Så nu är jag officiellt skild. När jag lämnade min fru skickade min fru ett brev till utlänningskontoret och sa att hon inte ville att jag skulle bo i Tyskland, att hon ville att jag skulle skickas tillbaka till Turkiet, att jag gifte mig med henne för Tyskland och skrev en många lögner till min officer. Jag hade precis ansökt om ett uppehållskort då, och de tog inte det brevet på allvar och gav mig mitt uppehållskort. Med 6-månaders Fiktionabescheinigung fick de mig att vänta till den sista dagen på 6 månaderna och gav mig en ny tid. Denna gång var tidsfristen antragen igen med ett 1-årigt uppehållstillstånd oberoende av maken. Jag fick den 1-års sessionen och i slutet av 1-året ringde de mig igen och gav mig en 2-årig session. Jag har en deadline för att få ett uppehållskort nästa månad. Nu är min riktiga fråga, kan jag komma in i Tyskland igen utan problem efter att ha åkt till Turkiet i en vecka med detta uppehållskort som kommer att ges till mig? Utlänningskontoret hade mycket problem med mig, så dåliga saker kommer att tänka på. Mitt nya uppehållskort innehåller väl inga restriktiva element? Till exempel, om den här mannen åker till Turkiet, kommer han aldrig att komma tillbaka? Kan något sådant vara möjligt?

    hjärtlösa
    deltagare

    Hej, du är skild, vi kan fortfarande inte bli av med dina förvirrande frågor. :) Jag känner inte ens behov av att svara på din fråga. Jag hoppas att du förstår svaret. Ha en säker resa i förväg. :)

Visar 1 svar (1 totalt)
  • För att svara på detta ämne måste du vara inloggad.